Tuesday, October 27, 2015

Pokok Bunga Pun Ada Perasaan la.....


Ni pokok bunga aku yang dulu mati...lepas tu hidup balik...ada sebatang ni je dan ini dahan baru dia...tak perasan pulak masa bila daun-daun lebar tuh dah gugur dan dah tumbuh daun baru...pucuk muda katanya....

Merajuk kot poko ni sebab sebelum ni tiap kali aku siram aku asyik cakp..bila la ko ni nak keluar bunga...harap daun je melebar bunga tak kuar pun...lepas tu aku jarang peduli dah kat pokok ni..Jumaat aku siram...sampai hari ni baru sedar jadi macam ni....amboiiiii merajuk ke sampai daun yang lebar2 tu gugur semuanya...nasib baik tumbuh pucuk baru...kalau dia merajuk mati terus baru padan dengan muka aku....

Lepas ni nak belai selalu la...mana tau daun baru dah berganti...mungkin esok lusa dia dah berbunga kembali..kan?

Pokok bunga pun ada perasaan apa...perlu di manja...baru la keluarkan hasil....

9 comments:

  1. kan...semua tumbuhan boleh paham perasaan kita. lagi sedap membelai lagi segar dia membesar ;)

    ReplyDelete
  2. Btl tu Kak tumbuhan pun da prasaan taw..klau x d siram mula la nak mrajuk tu

    ReplyDelete
  3. Salam, betul tu! Sy ni kalau nak petik bunga pun rasa mcm, sian dia sakit..huhu

    ReplyDelete
  4. Nad kalau tanam pokok tak pernahnya menjadi...huhu...iols ni takder perasaan agaknya...

    ReplyDelete
  5. seronok tengok kalau tanam pokok ni dia hidup kan

    ReplyDelete
  6. kan. dia nk perhatian lettew.hikhiks

    ReplyDelete
  7. nak kna bagi perhatian lbh tu kak..:)

    ReplyDelete
  8. Dia kurang kasih sayang dari tuannyaler tu..

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah