Saturday, September 23, 2017

Khasiat & Kebaikkan Milagro Coffee Patawali

MILAGRO COFFEE PATAWALI | Kopi Patawali yang pertama di dunia dan di Malaysia. Adalah minuman alternatif yang sesuai untuk lelaki dan perempuan serta sesuai untuk semua peringkat umur.
Dan yang paling penting Milagro Coffee Patawali adalah disahkan Halal oleh JAKIM. Milagro Coffee Patawali Kopi Patawali adalah kopi kesihatan pra campuran 7 dalam 1 yang dihasilkan dari campuran kopi Robusta dan juga Arabica dari Brazil dan diperkaya dengan herba terpilih antaranya Patawali, ekstrak halia dan juga lada hitam. Dengan campuran tersebut menjadikan Milagro Coffee sangat unik dan menjadi pilihan ramai.

PATAWALI dari Pokok Patawali atau dikenali juga dengan nama Akar Seruntun, Akar Patawali atau nama saintifiknya Tinospora Crispa dari famili Menispermaceae. Pokok PATAWALI merupakan tanaman menjalar berbatang berkerutu dan berdaun lebar seperti daun sirih. Biasanya banyak didapati tumbuh menjalar di pagar-pagar dan kawasan rumah terbiar di kampung-kampung atau tumbuh liar di pinggir hutan.

Pokok patawali tumbuh subur ditempat bersuhu panas, perdunya memanjat dengan batangnya sebesar jari kelingking, berbintil-bintil rapat dan boleh mencapai ketinggian sehingga 2.5 meter. Daun tunggal, bertangkai, berbentuk seperti jantung atau bundar seperti telur dengan hujung lancip sepanjang 7-12 cm, lebar 5-10 cm, bunga kecil, berwarna hijau muda. Mudah dibiakkan menggunakan keratan batang

POKOK PATAWALI / AKAR SERUNTUM / AKAR BATAWALI



Pokok patawali boleh dikategorikan sebagai pokok herba kerana ianya banyak digunakan dalam perubatan tradisional masyarakat Melayu. Air rebusan keseluruhan tumbuhan ini terasa sangat pahit dan dijadikan sebagai ubat reumatik yang dikatakan mampu mengurangi gula dalam darah, menurunkan suhu panas badan dan membantu mengurangi gejala kencing manis.

Masyarakat Melayu dahulu juga percaya dengan pengambilan air rebusan patawali dapat menghindar dari gigitan nyamuk. Rasanya yang pahit ini juga apabila disapu pada payudara ibu, akan memudahkan bayi bercerai susu.

Di Indonesia, pokok patawali dikenali dengan nama seperti bratawali juga dengan nama daerah andawali, antawali, putrawali atau daun gadel. Tanaman ini kaya dengan kandungan kimia antara lain alkaloid (berberina dan kolumbina yang terkandung di akar dan batang, damar lunak, pati, glikosida pikroretosid, zat pahit pikroretin, hars, berberin, palmatin, kolumbin (akar), kokulin (pikrotoksin).

Di Indo-Cina keseluruhan bahagian dari pokok patawali diguna sebagai ubat demam yang dapat menggantikan kinine. Manakala masyarakat di Filipina pula menganggap patawali sebagai ubat serba guna sehinggakan dapat diguna pakai untuk merawat penyakit mental atau gila



Batangnya yang pahit itu mempunyai kandungan air yang tinggi. Tumbuhan ini biasa dijadikan bahan yang dicampur dalam minyak urut oleh tukang urut tradisional.

Bunganya berwarna hijau muda yang mempunyai enam mahkota yang berupa tunas. Bunganya kemudian akan berubah warna menjadi merah dan putih apabila matang. Buahnya pula berwarna merah muda, kulit batangnya mengandungi alkaloid dan damar manakala akarnya mengandungi berberin dan kolumbin.

Bagi tujuan perubatan, batangnya yang menggerutu adalah bahagian utama yang mengandungi khasiat. Batang patawali digunakan untuk merawat sakit perut, demam, tekanan darah tinggi, kencing manis dan juga penyakit kelamin dikenali sebagai gonorea.

Tumbuhan ini mujarab bagi mengatasi masalah cacing dikalangan kanak-kanak dengan cara merebus batangnya, ditapis dan diminum segelas sehari. Air rebusan juga boleh digunakan untuk membersihkan darah, dan mujarab untuk membunuh kuman dan menyembuhkan luka. Kajian saintifik yang dijalankan ke atas Patawali menunjukkan tumbuhan itu mengandungi sejenis bahan yang dipanggil jattrorrhizine yang dikatakan mujarab untuk menjauhkan penyakit demam malaria.

Selain daripada itu ia juga dapat menurunkan tekanan darah tinggi dan meningkatkan selera makan. Pikroretin yang terdapat didalamnya dapat menurunkan suhu panas badan (mengubat demam). Air rebusan ini juga dapat mengubat sakit pinggang dan sengal-sengal (boleh dicampur dalam minyak urut). Air rebusan ini juga boleh digunakan untuk membasuh kudis-kudis setelah dicampur dengan sedikit belerang.


Kajian saintifik menunjukkan hasil ekstrak rebusan tumbuhan herba akan mengandungi pelbagai bahan termasuk bahan aktif yang akan menghasilkan pelbagai kesan perubatan.

Namun dari kajian yang dijalankan juga dipercayai terdapat bahan yang merbahaya atau toksik. Pengambilan air rebusan patawali dalam jangka masa yang panjang dan berlebihan boleh menyebabkan kerosakan hati dan buah pinggang.

Oleh itu dalam apa jua keadaan, pengambilan ekstrak dari sebarang tumbuhan, perlulah mendapatkan pandangan dari pakar perubatan atau pharmasuetikal terlebih dahulu terutama cara pengambilan, kaedah, had dan tempoh pengambilannya agar ianya benar-benar menjadi penyembuh dan bukan pembunuh


KEBAIKAN MILAGRO COFFEE PATAWALI

1. Anti-Oksidan Anti-keradangan
2. Anti-Malaria Merawat Rheumatik
3. Anti-Alergi Anti-Radikal
4. Anti-Virus Merawat Sifilis
5. Anti-kanser Anti-hopertensi
6. Anti-Diabetes Merawat Hepatitis

Kopi Ekstrak Patawali sesuai untuk mencegah dan mengawal :


  1. Kencing Manis
  2. Darah Tinggi
  3. Sakit Sendi
  4. Anti Kanser
  5. Keradangan
  6. Demam Malaria
  7. Batuk
  8. Alahan
  9. Cergas Badan
  10. Awet Muda

Fungsi

  1. Khasiat serta tinggi antioksidan
  2. Menguatkan Saraf dan Sistem Pertahanan Tubuh
  3. Mengembalikan Tenaga Dengan Segera
  4. Menguatkan Tenaga Batin

TESTIMONIAL 1


TESTIMONIAL 2
TESTIMONIAL 3



Macam mana nak minum MILAGRO COFFEE PATAWALI ini? Senang je nak minum MILAGRO COFFEE PATAWALI ini. 

Hanya dengan :-
Ambil 2x sehari.
1 kali minum, 1 sachet.
Bancuh bersama-sama air panas atau suam 

Milagro Kopi Patawali Minuman Kesihatan Terbaru dipasaran Malaysia. Produk minuman kesihatan herba Patawali! Sedap dan berkhasiat..sangat- sangat rekomen..Dan yang penting sekali selain dari Awet Muda, Kopi Patawali ini juga mampu menurunkan berat badan...jom lah kita consume sama- sama..SA dah..korang bila lagi?


Pakej Milagro Coffee
1 Kotak RM55 , 10 Kotak RM450
1 Karton (32 kotak) RM1150

Pembayaran :
Bank transfer ke CIMB Bank atas nama
Aqid Aqila Resources 8007995135
Credit boleh di buat di www.milagromalaysia.com

Alamat :
No 19, Tingkat 1, Space U8, Bukit Jelutung,  Shal Alam ( atas kedai cermin mata UTAMA) 

Telefon ( call/sms/whatsapp) : Puan Salmah
012-3702676 / 019-2702676

Website:

Facebook:

Instagram:

9 comments:

  1. nice sharing sis... br tahu psl Milagro Kopi Patawali ni

    ReplyDelete
  2. wah banyaknya khasiat kopi...tak rugi rasanya mencuba kan...

    ReplyDelete
  3. memang best... suka minum Milagro Kopi!

    ReplyDelete
  4. nice info SA..klu penggemar2 kopi ni, boleh try..

    ReplyDelete
  5. yg menang contest hari tu..rabia tak minum.mak ayah rabia minum.

    ReplyDelete
  6. Huhuhu..tgk org minum sedap tp sndri x minum kopi

    ReplyDelete
  7. Sedap kan kak kopi patawali ni. Khasiat pun byk.

    ReplyDelete
  8. banyak kebaikan dia bolehlah belikan untuk nenek

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah