Assalamualaikum wrt...
Masa kat Melaka hari tu kan kami gerak balik terus ke Pengkalan Balak..Aydan nak main pasir la..nak mandi laut la..kebetulan SA satu family xde plan lain, kami pun ikut la ke sana..lepak tepi lauk kena angin laut...cuaca memang panas la kan..tak jauh pun..dalam 15 minit dari venuw wedding tu dah sampai dh...
Sampai je Lisa ,husband dia dan Aydan meniti batu2 kat pantai tu..SA x kuasa la nak ikut..panas....SA dan suami lepak je tepi tu...sambil-sambil posing...
Masa ni air surut...
Pantai ni xde sangat orang mandi..belah tengah-tengah tu tengah baik pulih, renovate apa segala
Gigih erk 3 beranak ni...x kuasa la SA nak pi join sekali
Tengah lepak-lepak tu nampak ada ppuan dukung anak pakai baju warna putih..SA ni rabun...masa tu xde la pakai spec..dh dekat baru perasan Acu ngan Tihani...eh..bila diorang ikut..kata nak pi bawak PZ jalan-jalan lagi..tiber ada kat situ plak..ermm dia pun join la kami lepak sampai la Taufiq dan Tiara basah kena air laut..katanya terjatuh...panjang aje akal masing-masing...
Tihani bukak baju terus sebab panas
Saje je SA rakam perangai 2 beranak tu...
SA amik peluang la selfie
Panas betul
Selfie lagi
Dah macam tengah merajuk/gaduh
Masa Acu join kitorang
Kerusi healing tu memang ada dalam kereta..keluarkan..ada gak gunanya
SA plak duduk situ..
Seronok erk...mesra2 kat situ..anak kat kitorang..eh..eh...tau la Anniversary diorang
Dah petang Suami cakap jom la kita pi makan ajak diorang sekali...suami nak belanja..sementara diorang uruskan anak-anak..SA 3 beranak survey mana nak makan area situ...so jumpa la Top Ten Ikan Bakar Pengkalan Balak..memang plan nak makan ikan bakar kan...sesekali berkumpul cuma adik no 4 dan adik no 2 xde...x capai jugak hajat suami nak belanja semua adik beradik makan...blogspot ni kan ada masalah..upload gambar x masuk..kalau masuk pun x ikut aturan..
So korang tengok la makanan dulu...yang bestnya belakang kedai ni laut....pemandangan pun cantik cuma kami x larat nak explore..masing-masing dah penat dan lapar
Sotong goreng tepung X 2 pinggan..
Sup tulang untuk PZ..pesan jangan buat pedas
Kailan ikan masin
Order kangkung belacan dapat kangkung goreng ikan masin
Kerang rebus X 2 plate..kicap cicah tu sedap betul
Ikan siakap amik yang x sampai sekilo beratnya dapat terpaling besar..pelik betul..amik kecik dapat besar..dia ni je RM115 buat 3 rasa
Ikan jenahak bakar sambal, belah 2..memang sedap..seekor ni RM98
Tomyam campur 2 X plate
Air tembikai 2 jug, Air limau ais 1 jug dan Ais kosong 1 jug
Family Mohd Zain yg x berapa lengkap
Alhamdulillah dapat berkumpul
Anak buah yang satu ini kuat makan..x boleh nampak makanan memang laju je dia nak makan..sedap dan seronok suapkan dia
Sabar Tihani...panassss...
Haaa nampak...obsess dia terhadap makanan...
Dia tantrum sebab nak tido..tapi nak makan...mana satu ni dik..cuma tu la..bila makan nasi dia nak buat sendiri...
SA lupa suruh Dania amik gambar kedai dan segala seafood...SA pun x amik gambar masa tu..sibuk memilih seafood je..tapi kedai ni sedap la semua makanan dia...harga ikan tu dh termasuk harga masakan yer...Suami cakap kena repeat bawak family Ateh plak...Alhamdulillah syukur...semua pun kenyang...terima kasih suami belanja makan-makan ni...semoga allah murahkan lagi rezeki...
Total damage di Top Ten Ikan Bakar Pengkalan Balak = RM430

































Bole tahan rege sekor siakap tu lebih seratus
ReplyDeleteharga ikan tu mahal jugak laaa..tp total RM430 utk mkn beramai2 tu ok dah tu
ReplyDeleteKena simpan gak kerusi healing tu dlm kereta. Boleh juga guna bila diperlukan camni...
ReplyDeleteManjanya dia dgn mama long...
Sedap nmpk semua menu2 tu sis. Padan la dgn rege kot.Kan?Kena mahai? =D
ReplyDeleteKalau seafood tak berharap murah memang. Asalkan sedap dan segar, memang sukaaaa 😍😍.
ReplyDeleteSayapun kalau kesana tak nak juga posing panas2 kan 😂. Better berteduh 🤭
Macam mahal jugak tu Kak SA..tapi nampak sedap sangat laa..
ReplyDeleteTihani tu tau-tau dah besar dah dia...geammm...
Ikan memang mahal tapi fresh dan sedap kan. Seronok makan ramai-ramai
ReplyDeleteDalam kereta ammi pun memang dilarang bawak keluar kerusi healing tu. Biar je dia kat dalam tu. Belah mana agaknya Top Ten Ikan bakar ni...dah banyak betul kedai area ni. Dulu masa memula kawin kalau balik kampung memang kena hadap lauk kat rumah je lah
ReplyDeleteCantikla akak pakai baju ada jenis ruffle bahu gitu.... menu semua nampak sedap terutama sotong grg tepung tu
ReplyDeleteSeronok juga lepak tepi pantai ramai-ramai ambil angin laut. Ohh adik akak pun anniversary jugak ek. Okaylah tu makan ramai-ramai macam celebrate anniversary bersama gitu. Kalau ke Melaka mesti kena makan seafood juga kan. Alhamdulillah...semoga Allah mewahkan rezeki buat husband akak belanja family. Aamiin...
ReplyDeleteWah... meriah, makan beramai-ramai. Ikan tu besar, patut mahal. Semua nampak sedap-sedap, terutama sotong goreng tepung. 😋
ReplyDeleteMakan ramai2 macam ni memang berselera la. Boleh tahan harganya tu...kalau sedap berbaloi juga. Murah rezeki suami SA sebab belanja.
ReplyDeleteBestnya jalan2 tepi pantai.
ReplyDelete