Sunday, September 6, 2026

Wedding Anak Kak Nani Di Ghazi House Hulu Langat

Assalamualaikum wrt.....

Yeayyy.....dah boleh komen semula di blog kawan-kawan semua....jenuh 24 jam sunyi sepi xde komen kat blog dan loading komen kat blog kawan-kawan lepas tu hilang aje...legaaa..tapi masalah plak kat button follower kan...perasan x?

Sambung la citer semalam..SA dan Dania ke Hulu Langat, kami sampai tepatbpukul 11 pagi..tapi macam awal sangat rasanya so kami lepak dulu dalam kereta..lepas dah ramai yang datang baru kami gerak ke Ghazi House..kali ni anak no 2 plak kahwin...cantik Ghazi House ni tapi wedding anak Kak Nani ni simple betul...very limited decoration dan rasanya memang purposely permintaan pengantin..nak sederhana...


Ini bukanlah baju yang asA nak pakai..ada baju lain warna kuning..dh siap gosok dah sekali dengan tudung...ya rabbi x muat uolls...sendat padahal size sama aje macam.sebelum ni...cutting L dan dada 40....kelam kabut SA cari baju lain..jumpa la baju ni....kurung moden dari Annorie...size XL baru dan x pernah pakai lagi..siap ada tag..ntah masa bila beli x tau la..tapi ngam-ngam kat badan...kacau mood SA skit..


Dania ni suka amik gambar dari belakang..


SA dah sampai Ghazi House...ok x baju tu ngan SA...nampak besar kan?


Suka motif lengan dia tu


Signage cantik


Cantiknya baju Kak Nani...


Pelamin minimalis


Cuaca masih jerebu


Ni petang2 lepak situ ngam ni..


Boleh amik gambar jugak...


Ramai pi bergambar kat situ


Pemandangan dari tepi


Cake ni kami x makan plak


Table untuk ice cream


Ni pun sedap..SA amik Banana Puding..Dania amik Oreo


Meja pengantin makan beradab


Banana puding Original, perisa strawberry dan perisa Oreo..Tiramisu xde


Pinggan Dania


Pinggan SA


Banana puding Original dan Oreo


Aiskrim...


Pengantinnya..Balqis & Darwisy







SA dan staff Malakoff serta Ex- Malakoff


One more snap


Sempat bergambar dengan Kak Nani


One more snap


Bergambar dengan shikin yg kahwin tahun lepas, dh ada anak dan masih maternity leave





Gambar kat photobooth..dia bagi soft copy...printed black and white..

Orang makin ramai...

SA dan yang lain-lain terus balik je...bagi laluan kat orang lain plak..dapat la jumpa ex-ex Malakoff, Ex boss ada sorang dua yang SA dapat jumpa..jadi la....

Balik rumah PZ xde...rupanya dh kena kidnap ngan adik bongsu...bawak dia pi makan kat Kodai Ain di Seri Menanti...Adik Ipar SA nak makan lauk-pauk salai..diorang x cakap ngan SA kan..kalau cakap boleh suggest kat mana yang best, tapi xpe la..ok je kot makan kat situ....

Selamat Pengantin Baru buat Balqis & Darwisy, percintaan dari zaman sekolah, zaman University berkekalan akhirnya...selamat bercinta, bahagia hingga ke hujubg nyawa...

Korang pi mana hari ni?


Saturday, September 5, 2026

Sarapan Pagi Sabtu

Assalamualaikum wrt...


Sampai bila la x bleh komen kat blog erk...berjanggut loading x lepas-lepas...asyik glitch aje Blogspot ni lately...sunyi betul hidup cuma boleh update entry je...

Pagi ni SA buat nasi goreng...goreng telur mata dan cempedak...PZ ada beli cempedak hari tu...sedap cempedaknya manis...SA macam.OK plak makan cempedak..xde angin badan...tp makan berpada la..xde la banyak sangat...

Jom tengok gambar


Nasi goreng, campur udang kecik2 tu dan ikan bilis

Telur mata


 Cempedak goreng

Sedap cempedaknya..

Manis dan juicy....nasib baik x caramelized sangat...

Hari ni SA pi Hulu Langat berdua je ngan  Dania..patut suami ada sekali...last minute dia kena kerja plak....gamble je la kami berdua...

Wedding anak Kak Nani kat Ghazi House Hulu Langat...


Friday, September 4, 2026

Fomo CBTL X Sweedish Berry Wunderbath Fragrant Mist

Assalamualaikum wrt...

Apa la masalah blogspot ni erk...tak boleh komen dah la SA tengah marathon komen kat blog Ezna tadi..suku entry tetiba x boleh komen..dia loading lama...tutup balik masukm entry SK...eh sama gak...sign out and sign in balik pun tak boleh gak...weyhhh...dah kenapa plak ni...macam- amcam hal betul la...refresh banyak kali dah sama gak..ah...lantak la di situ...

Meh sambung citer last hari Sabtu meh....

Lepas pi beli bling- bling SA dan Dania tu Suami ajak lepak ngopi...tapi xde la minum coffee macam selalu...Kami bertiga amik juice je...SA dan Dania amik Mixer Passion Mango dan Mixer Passion Pineapple...Suami kami main bantai je beli mixer Swedish Berry...tapi tu la manis giler plak minuman SA dan Dania sampai terpaksa mintak tambah air...nasib baik boleh...kami x ngopi sebab kan esoknya nak gerak pagi pi Melaka kan...risau malam x boleh tido dan lambat plak gerak...


Malam tu x ramai plak masuk CBTL



Selfie 3 beranak


Mama dan Dania muka ada sinyummmm


Kan manis ada barang kemas...


Minuman kami


Air SA tu best..cuma manihhhhh

Kat CBTL tengah ada jual perfume Swedish Berry..bukanlah perfume Eu De Toilette tu...tapi lebih kepada fragrance mist la..kecik comel je botolnya..Beli 1 RM55 dapat free 2 Swedish Berries Mixer



Kami beli 2!!!!




packaging lawa kan


30ml


Jenuh nak menghabiskan 4 Swedish berris mixer..





Swedish Berries Mixer ni x manis sangat pun..rasa berries la...alaa lebih kurang minum ribena tapi dia kuat rasa berries...frangrance mist dia pun bau berries yang padu..macam pakai perfume dewberry Bodyshop..zaman muda- muda SA suka la bau- bau perfume Poison, Dewberry, Whitemusk...wujud lagi ke tak agaknya perfume tu semua kat Bodyshop...

Sunyi sepi la blog 2-3 hari ni selagi x selesai masalah comment loading tu...penat la...jatuh merudum mood nak blogging..2 hari ni nanti kumpul aje la content...kalau rajin update blog SA update la...refresh comment pun xde comment yang baru...rosak mood weekend kita.....

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah