Tuesday, September 1, 2026

Pemenang Top Komentator August 2026 Blog Suriaamanda

Assalamualaikum wrt...

Alhamdulillah sampai dah masa untuk SA umumkan pemenang Top Komentator blog SA untuk bulan August 2026. Kita dah jumpa pemenang baru...

Sebelum tu SA nak maklumkan macam biasa, SA memang akan memilih pemenang yang berlainan setiap bulan supaya SA berlaku adil dan konsep yang SA jalankan selama ni adalah semua merasa dan no repeated winner.

Recap Pemenang

January : Mama Zharfan
February : Ezna Khalili
March : Cik Cuppucino Latte
April : Roziah @ Cie
May: Shaizhar
June : Nie3a
July : Adnil Linda
August : ??

Untuk August 2026 ni SA masih menggunakan khidmat Wheel Of Names dan kali ni SA memilih :-






Pemenangnya Syaz Rahim

Tahniah Syaz...

Terima kasih juga buat top komentators yang lain kerana support SA sepanjang masa...
 
Kepada pemenang sila emailkan detail anda kepada Suriaamanda@yahoo.com
Tajuk email : Pemenang Top Komentator August 2026..

Dengan pengumuman tersebut SA buka kembali contest Top Komentator ini dan mencari pemenang baru untuk September 2026..komen tidak tertakluk untuk entry-entry baru sahaja ye...korang boleh komen di entry-entry lama sepanjang SA blogging...

All the best uolls dan jangan lupa join GA 3rd Anniversary SA...


Giveaway Wedding Anniversary SA & Suami Yang Ke 3 Tahun

Assalamualaikum wrt...

Pejam celik, harini 1 September 2026, genap 3 tahun SA dan suami melayari alam rumah tangga bersama. Rasa kejap sangat masa berjalan. Macam baru semalam je rasa berkawan, harini dah 3 tahun berkongsi hidup, berkongsi cerita, dan semestinya berkongsi melawak sesama sendiri!

​Sepanjang 3 tahun ni, banyak manis, ada jugak pahit rempah ratusnya, tapi itulah yang makin mengeratkan hubungan kami. Rasa bersyukur sangat dengan aturan Allah SWT.

Sempena hari istimewa ni, SA rasa tak lengkap kalau tak raikan bersama pembaca setia blog SA. Korang yang selalu singgah, tinggalkan komen, dan bagi sokongan kat blog ni dah macam keluarga sendiri. Jadi, SA & suami buat Giveaway Ringkas sempena Ulangtahun Perkahwinan Ke-3 khas untuk korang!




Syarat - syarat giveaway dah ada dalam banner tu..SA mencari 2 orang pemenang untuk giveaway ni...

Giveaway bermula : 1 September 2026 

​Tarikh Tutup: 15 September 2026, 11:59 Malam

Pengumuman Pemenang : 17 September 2026

Pemilihan Pemenang : SA akan pilih melalui Wheel Of Names

​Terima kasih atas segala doa dan sokongan korang selama ini. Doakan hubungan SA dan suami kekal bahagia, dipelihara kasih sayang, dan dirahmati Allah hingga ke jannah, ya?

​Selamat mencuba dan good luck semua! 

Lots Of Love
Suria Amanda

Happy 3rd Wedding Anniversary Hubby!!


 
Assalamualaikum wrt..

Hari ini merupakan hari kami berdua...1 September 2023 kami diijabkabulkan dan hari ini genap 3 tahun usia perkahwinan kami...terima kasih kerana sentiasa sabar dengan saya...Satu tahun lagi mencipta kenangan indah bersama..

Selamat ulang tahun perkahwinan buat suami tercinta. Terima kasih kerana sentiasa menjadi pelindung, pendengar yang setia, dan penenang hati saya. Semoga cinta kita sentiasa mekar hingga ke Syurga.

Amin Ya Rabbal Alamin...

Love always...
HaidyAmanda

Monday, August 31, 2026

Majlis Resepsi Amirul Amer & Ema Di D'Kebun Kelapa Tanjung Kling, Melaka.

Assalamualaikum wrt..

Gerak dari restoran Nasi Kandar Al Ziya Fathima kami terus ke lokasi majlis resepsi di D' Kebun Kelapa. SA ingat cuma wedding hall biasa je..rupanya kawasan Chalet yang diuaahakan oleh Makcik pengantin perempuan..mereka dah berkampung disitu dari hari Rabu lagi...cantik tempatnya..

Sedihnya pengantin perempuan dah takde Mak Ayah..dh meninggal keduanya..so majlis ni diuruskan oleh Makcik sebelah ibunya...

Masuk-masuk je kawasan ni...waaaa....macam garden wedding laaa...simple tapi meriah betul..
Kiri kanan ada chalet..kami kat luar je x masuk pun dalam chalet...eh jom la tengok gambar...


Banner 


Luas betul kawasan ni..


Cantiknya pelamin


Pantang nampak cermin kan..


Cantiknyaaaa...


SA tetiba2 kena jadi the dulang girls


Pengantin perempuan..


Pengantin lelaki




Pengantin menuju ke pelamin



Panas uiiii....kejap aje katanya..berkumpul kat situ utk salam restu...


Pengantin lama yang nak 3rd anniversary 1hb September





Makan kat meja pengantin


Dengan saudara mara sebelah Mak..sepupu dan anak buah, makcik pakcik




Dengan Mak Teh adik Mak no 4...



Tinggal Mak Teh dan Mak Lang aje dan Pak Uda yg tinggal di Langkawi



Bertuah ni bukan main lagi..berkepit je ngan Ibu dia..x nak org ambil pun..






 


Bunga telur yg cantik dan telur masin


Goodies bag untuk tetamu sebelah pengantin lelaki


Untung kami dapat 3 bag


Ni SA punya kaler purple

Dan isi dalamnya..


Cantik kannn..


Yg ni pun sama


Isinya bawang merah dan bawang putih..


Bekas kecik ni pun ada bawang dalamnya ha...rare sungguh..


Bihun pun ada..SA buat bihun goreng pagi tadi dari bihun ni la..banyak kami dpt bihun..


Telur masin

Alhamdulillah...rezeki dapat goodies bag rare, bertambah la stok bihun dan bawang kat dapur...first time dapat goodies bag orang bagi bawang..bagus jugak ni bagi barang yang orang boleh guna kan...

Tahniah buat Amirul Amer dan pasangan.Tahniah Pak Uda dan Mak Uda dari jauh balik uruskan anak kahwin dan petang hari yang sama balik ke Langkawi naik bas dari Melaka Sentral..penat x hilang lagi kan...Insyaallah kalau ada rezeki lebih SA nak pi Langkawi berdua dengan suami nanti...nak pi naik flight...seronok dapat berkumpul jumpa saudara mara kat sini..lama x jumpa kan...lepas ni x tau la majlis siapa plak...boleh berkumpul lagi nanti...


Sarapan Di Hari Kebangsaan

Assalamualaikum buat semua rakan-rakan blogger, follower dan readers...salam kemerdekaan yang ke 69 tahun dari kami semua di Seremban...

Bangun dengan kepenatan sangat..semalam lepas majlis persandingan atau resepsi adik sepupu SA Amirul Amer dan Ema...SA x terus balik rumah..SA dan adik2 ke Pengkalan Balak...saje nak lepak kena angin laut tapi masalah problemnya x bawak baju tukar..x terfikir pun sebab adhoc plan...

Penat-penat pun SA buat jugak la sarapan..kat rumah ada sebiji cempedak tp blom masak sepenuhnya..PZ belah masih keras padahal dah seminggu dh....



Bihun campur udang kecik2



 Kopi 434

Hari ni x kemana pun SA...

Suami dh keluar buat grab pagi ni...hari ni mesti ramai orang sebab kat Seremban pun ada perbarisan kemerdekaan dan orang ramai keluar ke bandar...kita doakan semoga murah rezeki suami hari ini...

Hari ni SA blom tau nak masak apa...PZ sambung tido sebab kepenatan bercuti dari Sabtu sampai semalam dengan adik bongsu...next turn SA plak bawak PZ bercuti ke Terengganu pada 18-20 Sept nanti....can't wait....

Okey la korang...SA stop sini dulu...

Jumpa lagi next entry...jangan lupa SA akan launch GA sempena 3rd wedding anniversary SA dan suami...2 surprise box untuk dimenangi oleh 2 orang pemenang yang kami cari melalui wheel of name nanti...

Nantikan esok ye....


Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah