Friday, September 4, 2026

Cuci Mata & Cuci Poket di Wah Chan Giant Senawang

Assalamualaikum wrt...

Masih lagi cerita Sabtu lepas..lepas je early dinner di Bumbu Babah Senawang tu kami ke Giant Senawang plak nak sebab suami nak melunaskan hajat nak belikan kami 2 orang princess dia yang selalu buat hal ni bling bling...beli emas kan investment...hahaha....Dania memang into gold ni la...dia suka aje emas cuma dia x pandai nak pakai...character dia macam mana plak kan, kasar skit..tapi suami insist nak dia ada barang perhiasan..sokay laaaaa...jom la....

Ikutkan SA x nak buat entry ni..nampak macam menunjuk..macam riak..tapi SA tanya suami, Nia dan beberapa orang kawan..semua cakap terpulang kat SA..SA xde niat lain cuma nak simpan sini sebagai kenangan memandangkan x semua moment indah SA simpan dalam blog...harap takde yang salah faham...

Meh tengok gambar..

Masa bila la dia amik gambar ni..tau-tau ada je dalam hp..


Meh SA belanja kilauan emas bling-bling memancor kat korang ha...geram aje tengok..bersinar-sinar..silau mata dibuatnya..kami habiskan masa 40 minit ye kat sini..semata-mata cuci mata, pilih, bayar dan borak-borak ngan staff WC tu...

Harga Emas Terkini 916 ~ RM534-RM575

Dari semurah2 cincin sampai la yg paling mahal


Koleksi dan corak terkini

Semua SA suka..



Leka 2 beranak ni menjamu mata..dh rambang mata x tau nak pilih yg mana..

Pilih gelang untuk Nia corak minimalis sesuai untuk orang muda..


Susah nak cari yg berkenan di hati

Staff WC Siew Li entertaint kami dan sedang kira harga

Jumpa dh pilihan hati dia..



1st pilihan kami berdua belum final

SA trade in gelang batal air sembahyang masa kahwin dulu dan harga jadi RM4.5K lebih..tambah sikit dapat gelang harga RM6k..

Cincin pilihan Dania

Orang x biasa pakai barang kemas gini la dia

Siew Li ni pandai tau..dia adjust2 dari yang kecik tu..terus dapat yang tebal tu...pilih yg padu katanya...takpe kakakk...saya adjust bagi murah lagi...jangan risau xde upah...


Yang Atas tu SA punya...3 kali dia tukar dari yang halus, yang sederhana..last sekali dia adjust yang besar tu.. bawah tu gelang Nia dan cincin..


 Ni hadiah...x leh jual..0.00gram...

Banyak giler dia bagi extra harga manis-manis..Kakak is loikkeeeee sangat...total semua sekali nearest RM12K...itupun dia cuba hasut SA amik cincin plak...sebab SA ada berkenan 1 cincin..eh...xde..xde..cukup laa...kalau ada lebihan rezeki akan datang baru beli and kakak jumpa Siew Li lagi ye..kakak x nak orang lain..kakak nak awak jugak...gittuuuu.....

Apapun, juta-juta lemon terima kasih buat Encik Suami sebab sudi bawa kami anak-beranak cuci mata dan 'cuci poket' sekali hehe. Semoga dimurahkan rezeki yang melimpah ruah buat suami..Poket suami yang makin nipis, hati isteri dan anak pula yang berbunga-bunga! Terima kasih sentiasa menggembirakan kami. Moga murah rezeki Encik Suami sentiasa, nanti ada rezeki lebih boleh kita cari Siew Li lagi ye...kena start menabung ni...Nia pun dah mula suka barang kemas...SA ajak kumpul duit sama- sama...hahahaha...

Lee Siew Li...Keep In Touch Ok...kakak is suka layanan awak...


Berat Maintain Tak Naik & Tak Turun

Assalamualaikum wrt..

Apa citer ni....aduyaiiiii....

Berat badan SA maintain dari 2 minggu lepas..masih 69.9kg...x berganjak langsung ni...penat la gini...cheating banyak kali la ni kan..ke sebab cekodok 3 ketul? Itupun puas ku tahan hati kutahan nafsu jebattt....tetap jugak angka tu kekal gitu je...ehhh..menekan-nekan erk penimbang ni pun....

Pagi ni...inilah sarapan SA...dan ini je la yang SA makan setiap pagi..bukan x nak ubah...malas nak pi cari dan penyakit M besar melanda..badan penat pun ye jugak..hahahaha....






 Today's look...

Hari ni rindu betul pada arwah Mak...

Rindu sangat- sangat...Al-Fatihah buat arwah Mak...dah 917 hari Mak pergi tinggalkan SA dan keluarga...rindu tak pernah padam malahan makin kuat..Pagi Ahad nanti nak melawat kubur Mak la....


Thursday, September 3, 2026

Dania Masak Apa Untuk Dinner Semalam?

Assalamaualaikum wrt...

Semalam balik kerja sampai awal dalam pukul 7 malam...masuk rumah je anak dara tu tengah masak...SA sebagai mama yang prihatin ke dapur la..tanya masak apa tu...dia cakap uncle mintak sambal telur..tapi mama boleh x tolong siapkan bahan untuk sambal..Nia x ingat berapa banyak nak guna bawang apa segala...SA pun siapkan la bahan...malas nak tumbuk guna lesung..kita hiris2 je semua bahan...dan explain skit apa nak ditumis segala la...



SAmbal telur mata...lauk ni je hari2 takpe untuk suami..dia suka katanya...ha ye laaaa...hari- hari sangat la..


Ayam goreng berlada ni dia masak untuk lunch. Selasa atuk dah masak MLCA daging cincang..


Dia goreng ayam panas- panas

 Menu sayur takde sebab dah xde stok sayur...

Nia ada minggu ni je..minggu depan dia dah start exam dah...dia balik nanti 15hb...Lepas tu kami bercuti ke Kuala Terengganu...SA dah booked Homestay...dah bayar...tapi free cancellation la before 5hb..masalah sekarang ni kan..SA book homestay ada 3 bilik..2 bilik ada aircond tapi 1 bilik lagi ada kipas je..jadi masalahnya plak...takde lift...homestay ni kat tingkat 3..kalau kitorang 3 orang ni xpe la lagi..risau kan PZ je...

So sekarang ni...SA tengah cari lagi homestay lain yang dekat ngan bandar..dekat ngan Pasar Payang dan semua attraction la...at least dapat homestay yang sebiji rumah ada 3 bilik atau apartment 3 bilik...untuk tarikh yang SA nak tu harga dia naik mendadak plak...haihhhh...seboleh- boleh SA nak tukar untuk keselesaan PZ..homestay yg dah booked tu OK,,cantik...tapi xde lift tu yang scary skit..dah la PZ ada masalah Sciatica kan...jenuh plak kang...

Siapa ada contact Homestay area Kuala Terengganu...Kak Faizahanum?Ke ada blogger dari Terengganu yang boleh bagi idea?

Early Dinner Di Top Ten Ikan Bakar Pengkalan Balak...

Assalamualaikum wrt...

Masa kat Melaka hari tu kan kami gerak balik terus ke Pengkalan Balak..Aydan nak main pasir la..nak mandi laut la..kebetulan SA satu family xde plan lain, kami pun ikut la ke sana..lepak tepi lauk kena angin laut...cuaca memang panas la kan..tak jauh pun..dalam 15 minit dari venuw wedding tu dah sampai dh...

Sampai je Lisa ,husband dia dan Aydan meniti batu2  kat pantai tu..SA x kuasa la nak ikut..panas....SA dan suami lepak je tepi tu...sambil-sambil posing...


Masa ni air surut...


Pantai ni xde sangat orang mandi..belah tengah-tengah tu tengah baik pulih, renovate apa segala


Gigih erk 3 beranak ni...x kuasa la SA nak pi join sekali


Tengah lepak-lepak  tu nampak ada ppuan dukung anak pakai baju warna putih..SA ni rabun...masa tu xde la pakai spec..dh dekat baru perasan Acu ngan Tihani...eh..bila diorang ikut..kata nak pi bawak PZ jalan-jalan lagi..tiber ada kat situ plak..ermm dia pun join la kami lepak sampai la  Taufiq dan Tiara basah kena air laut..katanya terjatuh...panjang aje akal masing-masing...


Tihani bukak baju terus sebab panas


Saje je SA rakam perangai 2 beranak tu...



SA amik peluang la selfie


Panas betul


Selfie lagi


Dah macam tengah merajuk/gaduh


Masa Acu join kitorang


Kerusi healing tu memang ada dalam kereta..keluarkan..ada gak gunanya


SA plak duduk situ..


Seronok erk...mesra2 kat situ..anak kat kitorang..eh..eh...tau la Anniversary diorang


Dah petang Suami cakap jom la kita pi makan ajak diorang sekali...suami nak belanja..sementara diorang uruskan anak-anak..SA 3 beranak survey mana nak makan area situ...so jumpa la Top Ten Ikan Bakar Pengkalan Balak..memang plan nak makan ikan bakar kan...sesekali berkumpul cuma adik no 4 dan adik no 2 xde...x capai jugak hajat suami nak belanja semua adik beradik makan...blogspot ni kan ada masalah..upload gambar x masuk..kalau masuk pun x ikut aturan..

So korang tengok la makanan dulu...yang bestnya belakang kedai ni laut....pemandangan pun cantik cuma kami x larat nak explore..masing-masing dah penat dan lapar


Sotong goreng tepung X 2 pinggan..


Sup tulang untuk PZ..pesan jangan buat pedas


Kailan ikan masin


Order kangkung belacan dapat kangkung goreng ikan masin


Kerang rebus X 2 plate..kicap cicah tu sedap betul


Ikan siakap amik yang x sampai sekilo beratnya dapat terpaling besar..pelik betul..amik kecik dapat besar..dia ni je RM115  buat 3 rasa


Ikan jenahak bakar sambal, belah 2..memang sedap..seekor ni RM98


Tomyam campur 2 X plate

Air tembikai 2 jug, Air limau ais 1 jug dan Ais kosong 1 jug


Family Mohd Zain yg x berapa lengkap


Alhamdulillah dapat berkumpul





Anak buah yang satu ini kuat makan..x boleh nampak makanan memang laju je dia nak makan..sedap dan seronok suapkan dia


Sabar Tihani...panassss...


Haaa nampak...obsess dia terhadap makanan...



 Dia tantrum sebab nak tido..tapi nak makan...mana satu ni dik..cuma tu la..bila makan nasi dia nak buat sendiri...


SA lupa suruh Dania amik gambar kedai dan segala seafood...SA pun x amik gambar masa tu..sibuk memilih seafood je..tapi kedai ni sedap la semua makanan dia...harga ikan tu dh termasuk harga masakan yer...Suami cakap kena repeat bawak family Ateh plak...Alhamdulillah  syukur...semua pun kenyang...terima kasih suami belanja makan-makan ni...semoga allah murahkan lagi rezeki...

Total damage di Top Ten Ikan Bakar Pengkalan Balak = RM430


Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah