Friday, August 31, 2018

Random Photo #7 Di Hari Cuti Merdeka 2018

Hi korang....

Hari ni SA nak share ngan korang random photo yg SA kumpul-kumpulkan..sebelum delete..ada yg dah transfer ke PC...nanti nak pi cari hard disk la kat Low Yat nak transfer semua gambar2 yg ada beribu2 tu..nak print jugak..lama dh takde album gambar..dulu muda2 ada la simpan album gambar feeling- feeling retis haha ..sebenarnya SA dalam MRT ni ha...dari menung x tentu arah baik siapkan apa-apa pending entry kan..entry job ada la dalam 2-3 lagi...dateline dh hampir..ada yg dh rangka draft dah..tapi mood nak mengarang tu jauh ke laut...sindrom blogger la ni..sesekali memang buntu takde idea ..

Eh panjang plak mukadimah...meh la kita tengok gambar...puas susun elok-elok .ada gak yang kelam kabut..lantak disitu..SA dh malas nak pening susun dh..


Masa event Prego..gambar dari Kathy Wui...


Kari gearbox masa wedding kazen 11hb


Petai..beli kat kawan opis


Gambar candid Dania masa pi tengok wayang


Rumpun ulam raja kat rumah sewa..x oernah nak petik buat ulam...ulam awet muda tau...


Bunga apa nama x tau..tapi cantik giler


Yang ni pun..berbunga tapi batang berduri..cantik bunganya..ada satu lagi kat rumah depan tu bunga warna kuning..


Mee udang..cair kuahnya..udang plak halus2


Kerang rebus


Masak lemak cili api ikan belanak campur peria


Mommy dida kena patuk ngan burung unta


Ayam jinak kat FITC Seri Kembangan


Dida ngan Opick naik kuda diperbuat dari rotan...SA masa kecik ada satu abah cakap


Ayam serama comel sgt!!


Inipun cantik bulunya


Rasa nak bawak balik je


Kari Gearbox lagi


Barang mekap Dida


Event Prego gambar dari OP


Keychain dari kawan opis


KFC yg seram...


Donut filing..


Scone


Yeay jumpa Abah Zino ngan Mak


Buku travelog Abah Zino...best weh baca..buku ni sempoi..x sarat pun..untuk bacaan ringan


Maggi goreng sarapan pagi ni...


Up ayam goreng

Sampai di sini random photo kali ini...eh..korang xde ke yng nak hadiah dari SA ni...macam x beegerak pun komentator kat blog...SA nampak masih orang yg sama..kalau xde kena la SA buat cabutan by random.org..kang ada plak yg komplen orang yg sama je kan...okey cepat2 skit komen..SA nak announce esok ni...


Prego Buddies, Pasta Kering Berbentuk Menarik Yang Pertama Untuk Kanak-Kanak Oleh Prego

Pasta Prego Buddies diperbuat  daripada  serbuk  bayam  dan  tomato  asli  bagi  membantu  ibu  yang  sibuk  menyediakan  hidangan  pasta  yang  berkhasiat  serta  menyeronokkan  untuk  anak-anak  dalam  hanya  10  minit 


Prego, pakar hidangan pasta, telah meleraikan pelancaran Prego Buddies iaitu pasta kering berbentuk menarik keluarannya yang pertama untuk kanak-kanak baru baru ini. Prego Buddies diperbuat daripada serbuk bayam dan tomato asli serta didatangkan dalam beraneka bentuk bertemakan sukan serta angkasa yang pastinya dapat membantu para ibu memikat selera anak-anak mereka untuk menikmati hidangan pasta yang berkhasiat lagi menyeronokkan. Apa yang lebih hebat ialah ia boleh disediakan dalam hanya 10 minit.


From left celebrating the Launch Of Prego Buddies for kids, celebrity host, Jihan Muse, Prego Buddies Mascots, Buddies, Michelle Nunis, Marketing Director Campbell Soup Southeast Asia, Scha Al-Yahya and daughter Lara Alana, Danish Harraz, Freddie Wong Marketing Manager-Pasta Category Southeast Asia, Gan Mei Yan and son Jo and BoboiBoy from the popular Malaysian Animation Series


Lebih sedekad lamanya, Prego telah memenuhi citarasa keluarga dengan menawarkan pelbagai jenis sos pasta dan pasta kering. Prego kini teruja untuk mengembangkan lagi rangkaian pasta kering keluarannya dengan memperkenalkan Prego Buddies, khas untuk si cilik yang menggemari pasta serta bagi memenuhi keinginan para ibu untuk menjadikan masa makan anak-anak mereka sebagai satu pengalaman yang menyeronokkan. 


Prego mengembangkan lagi rangkaian pasta kering keluarannya menerusi inovasi dan kini dengan mengutamakan keperluan kanak-kanak, pakar pasta ini kini sedang berusaha untuk menangani cabaran yang dihadapi oleh para ibu dalam menyediakan hidangan enak serta lengkap yang dapat memikat selera anak-anak mereka ketika makan. Kebanyakan ibu bersetuju bahawa anak-anak mereka cerewet dalam memilih makanan dan tidak mahu masa bermain mereka diganggu ketika makan. Dengan adanya Prego Buddies, para ibu hanya memerlukan 10 minit sahaja untuk menyediakan beraneka jenis hidangan pasta dengan penuh kasih sayang dan boleh disediakan pada bila-bila masa sahaja dengan menggunakan sos pasta Prego atau menambah beberapa ramuan tambahan, memastikan si cilik sentiasa gembira.



"Sebagai seorang ibu, saya sememangnya amat memahami cabaran untuk memastikan anak-anak kita menghabiskan makanan serta memakan sayur-sayuran, terutama sekali bagi anak-anak yang berusia antara 3 hingga 12 tahun. Kini, dengan Prego Buddies, para ibu dapat menyediakan hidangan yang mengandungi khasiat sayuran dan menjadikan masa makan mereka lebih menyeronokkan. Prego turut membantu para ibu agar lebih kreatif dalam menyediakan hidangan bertemakan barat atau tempatan untuk si cilik dengan resipi hidangan pasta menggunakan Prego Buddies serta beraneka pilihan sos pasta Prego," tambah Michelle.


Turut hadir pada majlis pelancaran yang diadakan di Sunway Pyramid itu ialah selebriti serta pelakon wanita terkenal, Scha Alyahya dan anaknya Lara Alana; pengacara radio dan TV, Gan Mei Yan dan anaknya Jo; tukang masak cilik, Danish Harraz; maskot Prego Buddies, Buddies dan watak siri animasi popular Malaysia, BoBoiBoy. "Saya berasa amat teruja kerana dapat menyertai majlis keraian ini bersama-sama dengan anak saya, Lara yang turut menggemari pasta. Kami berpeluang menyediakan Prego Buddies untuk Lara pada minggu lepas menggunakan pasta bertemakan sukan dan dia amat menyukai bentuk-bentuk berkenaan. Saya berasa sangat gembira kerana dapat menyediakan sesuatu yang baru untuk Lara dan pada masa sama mengetahui yang dia turut mendapat hidangan yang mengandungi sayur-sayuran," jelas Scha. 

As easy as 1-2-3, Danish Harraz self-taught kid baker and cooking enthusiast, showcasing one of the two recipes he created using Prego Buddies called Chicken Cheese Buddies, while Scha Al-Yahya and Gan Mei Yan trying out with their kids

It’s a win! Scha Alyahya,  Gan Mei Yan and Danish Harraz  enjoyed their cooking session alongside Ms Nurul Ain Balkish Bt Abas, AEON Sunway Store Manager, (in orange headscarf), Ms Michelle Nunis, Marketing Director, Campbell Soup Southeast Asia, (middle) Freddie Wong, Marketing Manager – Pasta Category, Campbell Soup Southeast Asia, Prego Buddies official mascot, and BoBoiBoy


"Si kecil saya, Jo suka meneroka dan masa makannya mesti turut sama menyeronokkan! Dia amat teruja dengan pasta bertemakan angkasa. Saya menyediakan hidangan pasta untuknya dengan menambah ayam serta sayur-sayuran dan sebagai hidangan ringkas antara masa makan. Saya berasa amat gembira kerana mempunyai pilihan untuk menyediakan hidangan yang lengkap dengan cepat dan saya tidak sabar untuk menikmatinya bersama-sama dengan anak saya sama ada untuk makantengah hari atau pada bila-bila masa sahaja," kata Mei Yan.


Pada majlis itu, Danish Harraz yang baru berusia sebelas tahun turut mempamerkan bakatnya dalam bidang masakan dengan menyediakan salah satu daripada dua resipi ciptaannya yang menggunakan Prego Buddies dan sos pasta Prego. Apa yang pasti, hidangan Buddies Ayam Keju hasil air tangannya itu telah mendapat sambutan hangat dari kalangan para selebriti serta media yang dijemput ke majlis berkenaan.


"Saya sememangnya sudah lama meminati Prego dan merasa amat gembira kerana diberi peluang untuk mencipta resepi saya sendiri menggunakan Prego Buddies. Pasta berkenaan membolehkan anda menyediakan hidangan yang mudah atau mencipta satu resipi yang sangat kreatif. Kedua-dua resepi yang dicipta oleh saya itu boleh disediakan dalam masa yang singkat dengan menggunakan beberapa ramuan yang mudah," ujar Danish. 

Prego’s exclusively invited guests and bloggers creating simple to prepare recipes with Prego Buddies 

Prego’s exclusively invited guests and bloggers creating simple to prepare recipes with Prego Buddies 


Para penggemar pasta boleh mendapatkan resepi istimewa hasil ciptaan Danish iaitu – Buddies Ayam Keju dan Cucur Ayam Buddies di www.pregobuddies.com. Para ibu dan anak-anak boleh mendapatkan inspirasi untuk mencipta resipi mereka sendiri di laman sesawang berkenaan sementara anak-anak menerokai aktiviti menyeronokkan bersama-sama dengan Buddies. 


Prego Buddies didatangkan dalam dua varian berbeza iaitu pasta bertemakan bentuk sukan dan angkasa, sesuai untuk kanak-kanak berusia tiga tahun ke atas. Ia diperbuat daripada serbuk bayam dan tomato asli serta boleh didapati dalam pek 200g, pada harga runcit yang dicadangkan RM 2.35. Pengenalan pasta untuk kanak-kanak itu ke dalam rangkaian produk sos pasta dan pasta kering Prego bakal memenuhi kehendak serta citarasa pengguna yang lebih luas. Semua produk tersebut boleh didapati dengan mudah di seluruh negara. Dapatkan beraneka resepi yang mudah serta enak untuk disediakan di www.pregobuddies.com.

Thursday, August 30, 2018

Pengalaman SA Dan Family Di Farm In The City Seri Kembangan

Hi korang...

Sebenarnya dah lama SA pasang angan- anagan nak bawak anak dara dan anak- anak buah SA ke Farm In The City ni..Selalu tengok kawan- kawan blogger duk update tentang Farm In The City dan nampak menarik sangat sampai lah baru- baru ni SA dijemput oleh pihak Farm In The City Seri Kembangan. Bagai orang mengantuk disorong bantal kan...terus la SA ajak adik -adik SA, Dania dan anak buah yang ada..cuma family adik SA yang lain tak dapat join atas faktor kesihatan..mula- mula nak bawa Mak Abah sekali tapi memandangkan Mak tak berapa kuat nak jalan- jalan so tukar kepada adik yang bongsu sekeluarga..Seawal pukul 9 pagi kami dah gerak dari Seremban dan jumpa adik bongsu di FITC sahaja. Rupanya dekat betul dengan rumah adik bongsu..Dida pula teruja lebih bila mommy dia bagi tau nak pergi FITC..sampai tidur pun tak lena..dalam kereta dibantainya tidur sepanjang perjalanan.

Farm In The City terletak di Seri Kembangan berkonsepkan petting zoo dalam bandar. Dari Seremban SA waze aje dan memang terus sampai ke sini. Orang sekitar- sekitar Seri Kembangan sure tau dan senang jer nak ke sini kan..Sampai- sampai je korang tak perlu risau dengan parkir sebab memang disediakan parkir di depan FITC dengan percuma.

Awas ye korang...entry FITC Seri Kembangan ni panjang dan banyak gambar..hehehe...


Pintu utama FITC


Parkir


Kaunter ticket


Tanpa melengahkan masa sebaik masuk ke kawasan FITC terdapat permainan kampung dan sememangnya FITC bertemakan suasana kampung. Ada beberapa permainan untuk anak- anak mencuba..Dida teruja untuk mencuba bowling dari buah kelapa...bukan main seronok dia bila buah kelapa mengena botol- botol mineral yang diisi pasir..Ada juga permainan masa SA kecil- kecil dulu iaitu ten teng...




Sejurus selepas Dida berseronok dengan permainan..kami teruskan ke pit stop pertama dimana kami diperkenalkan dengan haiwan yang terdapat disitu iaitu Jamnapari Goat, Pony, Cow, White Water Buffalo dan Ostrich..bukan main lagi teruja Opick dan Dida..si Dida ni antara pencinta pony..so dia suka dan sangat teruja.


Bunting yang disediakan dengan jenis2 haiwan yang terdapat di area itu serta sedikit penerangan untuk rujukan pengunjung 


First time SA tengok White Water Buffalo..


Si Ostrich yang naughty..SA x berani nak hulur tangan takut kena patuk..


Dida dan Opick Teruja dengan kambing ni..jinak- jinak kambing kat sini tau..Opick panggil Baba...ingat Baba Blacksheep kot kan..disentuh..diusik dan dikejar kambing tu..sikit pun x takut .SA sarankan agar korang biarkan anak-anak lepas bebas di kawasan terbuka kerana dari situ la anak-anak kita belajar tentang habitat haiwan..tak perlu risau sekiranya anak korang terpegang atau terdedah pada kekotoran sebab di setiap sudut FITC disediakan tempat mencuci tangan..korang boleh ajar anak-anak korang tentang kebersihan selepas memwgang haiwan-haiwan tersebut..bagus pihak FITC sangat alert pada kebersihan..


Meerkat


Eagle


Raccoon!!!


Kakak Dania bg Raccoon makan


Dida berani naik Pony memang tak takut pun..untuk pengetahuan Pony Rides ni hanya terbuka kepada kanak- kanak ketinggian 90cm ke atas dan berusia sehingga 12 tahun sahaja. Lebih dari tu tak boleh. Berat badan pun tak boleh lebih dari 40kg. Bayaran untuk menaiki Pony ni hanya valid untuk hari korang purchase sahaja ye and no refund..


Species cicak


Ular...


Kura - Kura


Mousedeer kot ni


Dida dengan anak ayam


Rabbit


SA bg deer makan..jinak betul


untuk aktiviti bagi makan haiwan..korang x perlu bersusah payah mencari kaunter yg menjual makanan..setiap pit stop ada disediakan vending machine menjual makanan haiwan mengikut jenis..korang sediakan duit secukupnya sahaja untuk membeli makanan haiwan..mudah kan..


Species cicak rasanya ni


alaaa..lupa la nama dia...tp comel..


Ayam comel


Kakak Dania cuba tangkap ikan..


Fish Feeding


Burung merak


Merpati


Kura- Kura..kalau x salah umurnya 30 tahun


Yeay...Kakak dapat certificate


Dida dan Opick pun...


SA dah sampai sini..korang bila lagi?


we had a blast at FITC!!!



Secara keseluruhan dari pengalaman SA di Farm In The City ni apa yang mampu SA ringkaskan FITC ni sememangnya sesuai untuk keluarga dan juga pelancong. Ianya destinasi wajib untuk korang bawak anak- anak dan memberi pendedahan awal tentang dunia haiwan kepada mereka. Memandangkan zaman sekarang dah terlalu moden sampai ada yang tidak mengenali spesies haiwan dan tak macam zaman- zaman kita kecil dulu.SA kalau boleh nak semua anak dan anak- anak buah SA dekat dengan haiwan.Di FITC walau tidak terdapat haiwan seperti di zoo yang lain tetapi sekurang- kurangnya boleh dijadikan tempat riadah dengan keluarga. Aktiviti yang disediakan mampu mengeratkan lagi kekeluargaan so anak kita takde la asyik pegang gadjet aje kan. Sesekali boleh bawak bercuti dan habiskan masa di FITC.

Ikutkan SA nak share semua gambar...tapi macam banyak sangat plak kan...apa kata korang pergi sendiri ke Farm In The City  Seri Kembangan..bawak anak-anak dan pasti mereka gembira serta teruja dengan haiwan yang ada..kt bawah entry ni SA sertakan sekali entry fees ke FITC Seri Kembangan..memang SA recommend korang bawa anak-anak bersiar di sini...SA percaya FITC sekarang telah pun menjadi salah satu hotspot tarikan pelancong...

Alamat :
Farm In The City,
Jalan Prima Tropika Barat 2,
Taman Prima Tropika, 43300
Seri Kembangan, Selangor, Malaysia
Tel: +603-89412099/3099

Operating Hours:

Weekdays: 10:00am-6:00pm
Weekends: 09:30am-6:00pm
Closed on every Tuesday,
excluding Public holiday & school holiday.


Tiket fees :

Ticket : RM37 adult ( with mykad)
RM30 kids / Senior Citizen( with mykad)  Children below  90cm FREE admission

Normal price :

RM55 Adult
RM45 Kid / Senior Citizen

Maklumat lanjut : 




Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah