Friday, March 29, 2024

Sedekah Pampers Arwah Mak Pah Ke Rumah Seri Kenangan

Assalamualaikum...

Alhamdulillah allah permudahkan urusan SA satu family semalam...semalam lepas settlekan urusan bank dan KWSP, kami bertiga terus ke Rumah Seri Kenangan Seremban . Rumah Seri Kenangan ni merupakan rumah orang- orang tua..masa kami sampai macam confuse skit..eh..betul ke ni...dah macam tempat mewah sangat ni..cantik betul bangunan compare 20 tahun dulu masa SA sekolah dan terlibat dalam aktiviti CSR..

Pak Zain buat lawak plak, dia buat- buat x larat jalan, konon- konon bila orang nampak orang ingat nak hantar dia duduk sini...penat SA dan adik gelak..sabar jer la...dengan pegawai tu pun dia cakap main- main...anak- anak pakcik nak hantar pakcik duduk sini ha...gelak pegawai tu...Pak Zain ni kan...suka main- main...

So kami serahkan semua pampers arwah Mak Pah, ada 2 yang dah buka pun kami bagi jugak..ye la dari dibuang kan membazir, pampers tu bukan murah pun..kami tukar jenama pampers dari TENA ke DR P selepas adik lelaki belikan 10 pack untuk Mak Pah..sejak tu tukar terus jenama sebab Mak Pah selesa..seminggu sebelum Mak Pah meninggal kami ada beli lagi banyak pampers sebab tengah promosi..arwah sempat pakai 2 bag je..satu kat rumah dan satu lagi kat hospital..

Jom tengok gambar yang sempat SA snap semalam..











Rupanya 2017 Rumah Seri Kenangan ni ditutup untuk pembinaan bangunan baru dan renovation...7 tahun uolls, so kami tanya la macam mana dengan penghuni- penguni kat rumah ni...pegawai tu cakap mereka dipindahkan ke rumah Seri Kenangan lain- lain negeri dan kekal di sana..so yang ada sekarang ni kebanyakkan dari Johor dan seantero Malaysia memandangkan Rumah Seri Kenangan di Johor ditutup untuk renovation.

Alhamdulillah selesai urusan untuk arwah Mak..semua pampers yang kami beli untuk arwah guna yang x sempat pakai kami sedekahkan ke Rumah Seri Kenangan Seremban supaya dapat digunakan oleh mereka-mereka yang memerlukan..air CAPD Mak yang berkotak-kotak pun dah selamat disedekahkan ke CAPD Seremban. Orang lain yang memerlukan boleh guna pulak kan...semoga pahala untuk arwah Mak berpanjangan...aminnnn....


12 comments:

  1. mmg nmpk mewah luar dan dalam ., semoga dipermudahkan urusan rumah2 kebajikan semua., aminn

    ReplyDelete
  2. alhamdulillah...semoga pahala berpanjangan buat arwah..aamin

    ReplyDelete
  3. Alhamdulillah...elok juga kita sumbangkan ke tempat yang memerlukan. Bagus juga mereka renovate untuk beri keselesaan kepada penghuninya. Eh eh bercanda pulak ek Pak Zain ni.

    ReplyDelete
  4. Alhamdulillah bagus apa yg SA & family buat ni 👍
    Pak Zain dah mula ceria tu, moga² terus sihat & ceria ye PZ 🤲

    ReplyDelete
  5. Dari luar pun sudah nampak cantik Rumah Seri Kenangan ini.
    Tindakan SA itu satu langkah Bijak, elak pembaziran. Lampin pakai buang masih elok dan boleh digunakan untuk mereka yang memerlukan.
    Alahai Pak Zain... pandai dia berlawak ye.

    ReplyDelete
  6. alhamdulillah...semua dipermudahkan.
    and alhamdulillah too..Pak Zain nampak happy..

    ReplyDelete
  7. waahhhhh nampak mewah cantik.. amboi Pak Zain hehe

    ReplyDelete
  8. Aaminnn. Diapers arwah mama masa kat ward covid tu kami sedekah kat ward tu jugak sbb risau juga nak bawak keluar. Yelah masa tu virus Delta tgh mengganas

    ReplyDelete
  9. Cantik akak SA pakai tudung instant .dah nampak macam dania pulak . Comel . Alhamdulillah . Moga sesiapa yang memerlukan dapat guna pampers arwah makpah . Langkah yang bijak akak SA pilih tu

    ReplyDelete
  10. cantiknya bangunan tu...anyway moga pahalanya mengalir utk mak Pah..aamiin

    ReplyDelete
  11. Rumah lansia ini sekarang dah banyak yg bagus. Bahkan bbrp teman saya yg memang tak menikah dah berniat kalo tua nanti nak stay saja di rumah lansia, dia dah prepare biaya utk itu. Bagus juga.

    Semoga barang2 yg disedekahkan jadi amal pahala untuk Mak Pah, amin ..

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????
Comment Yang Elok- Elok Aje Ye......

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah