Showing posts with label Nasi Dagang Kelantan. Show all posts
Showing posts with label Nasi Dagang Kelantan. Show all posts

Tuesday, June 25, 2024

Nasi Dagang Ikan Tongkol Dari Plaza Damas

Assalamalaikum 

Alhamdulillah  selesai task SA...baru la SA mampu tarik nafas...legaaaa...sampai problem eyelid SA sebab terlampau focus..dari pagi berdenyut2 siap boleh nampak bersilau..nampak sangat SA stress dengan task ni...memandangkan kita ni multi-tasking...buat aje la...dalam hati memang membara sebab bukan tugas kita kan...tapi x per la at least gain knowledges...

Hari ni makan Nasi Dagang Ikan Tongkol atau ikan Aye...betul ke? hahaha...kawan office buka order dan order dari Restoran Kantan di Plaza Damas. SA plak memang teringin...memang order la...sedap betul lauknya...dalam gambar x nampak kuah kan..SA duk kejap- kejap tuang kuah...sedap betul dan kena dengan tekak SA..portion besar dan buat SA kenyang sampai ke malam ni...tekstur ikan pun sangat lembut..ni ikan tongkol jenis lembut isinya ni...potongan ikan pun besar dan tebal..nasi dah habis ikan x habis lagi...


seram tengok cili kan...SA x makan pun..takut buasir lagi...

Total Damage tambah delivery cherges sharing

RM24.00

Sedap lauknya...sedap kuahnya...berasa dan tak manis pun...pandai orang ni masak...korang kalau nak cuba boleh la ke Restoran Kantan di Plaza Damas...memang diorang jual makanan dan masakan dari Pantai Timur...

KANTAN
C-0-14, Plaza Damas, 
Jalan Sri Hartamas 1, 
Sri Hartamas, 
50480 Kuala Lumpur, 
Federal Territory of Kuala Lumpur
Tel : 019-971 9985


Tuesday, April 14, 2015

Kali Pertama Make Nasi Dage.......

Hi korang...
Selama 37 tahun aku hidup di dunia ni baru sekarang aku makan nasi dagang ni ha....mmg aku x pernah makan sebelum ni....kesiannyaaaaa......sebelum ni aku pernah makan nasi yg kaler biru tu...kalau x salah nasi kerabu....ni one of staff department ni belanja makan sempena dia permanent jadi staff Malakoff ni....murah rezeki dia....

Takde la yg pelik orang NS first time makan nasi dagang....yg pelik cuma nasi dia x sama dengan nasi biasa...macam pulut skit...dan ada 2 lauk..kari ikan tongkol dan kari ayam


Ini la rupanya...


Boleh tahan sedap


No komen...walau first time make nasi dage ni....
Tp yg ni versi Kelantan....bukan Trengganu...
Masalah skrg ni....aku dh kenyang dan dah start mengantuk ni.....sapa nk jawab ni....

Berat masalah ni....x leh focus dh.....

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah