Showing posts with label Percutian Family. Show all posts
Showing posts with label Percutian Family. Show all posts

Tuesday, August 13, 2019

Percutian Family Ke Cameron Higland Last Part - Kea Farm

Hi korang...

Sape dah start keja hari ni?hehe..SA dah start keja dah...aik masuk office ramai lagi cuti rupanya...so kita yang cuti tinggal sikit ni elok duk diam- diam dan buat kerja..sambil- sambil tu SA nak up entry last ni ha sebelum SA up citer Raya Aidiladha. Kang lagi lama simpan ntah tahun bila nak publish..ni last la ni SA janji...So untuk last entry ni kami cover plak KEA Farm...ingat tak ramai orang masa ni..almaklumlah hari Isnin kan...takde makna hoke...memang ramai giler..penuh Kea Farm tu dengan manusia termasuk lah SA dan satu family.....

Jom la tengok apa yang menarik....


Sotong gergasi goreng...beli la seekor untuk Dania..


Jambu jeruk...SA x beli...


Pi CH kalau x beli strawberry memang tak sah la..


Masak ranum dah


SA beli 4 bekas...RM30...


Cuaca walau dingin..tetap cerah..


Jagung mutiara...kat sini kalau nak beli jagung kena tengok dulu ye..jangan x tau jagung mutiara pun ada tiruan..


Penjual strawberry tengah susun2 buat strawberry dalam bekas


Ha...geram tak? selonggok ni RM20 kalau tak salah


SA x beli yang ni..


Lambakan buah dan sayur- sayuran..ada 10 bungkus RM10 kecuali buah- buah tu la..but buah still murah


Keledek 1kg RM10


Kentang pun sama RM10 for 1kg


Banyak giler..kalau la boleh makan...


Tomato cherry


Sayur- sayur bungkus


Aloe vera...sayang betul x beli sepokok..


souvenir


Syurga SA 



















SA sebenarnya suka bunga...bukan tak nak beli masa kat sini..kereta penuh dah...x tua la sebenarnya penuh dengan apa sebab SA x shopping sangat pun..nanti la kalau ada rezeki boleh la pergi lagi...kat sini SA beli la strawberry...sayangnya tak tahan strawberry tu..sampai rumah Seremban dah benyek kebanyakannya...maybe cuaca dah berubah..kan strawberry sesuai dalam suhu sejuk je...takpe la..nak buat cane kan...balik tu kami ikut jalan Tapah...ya allah...berliku2 jalannya...lepas ni naik ikut Simpang Pulai dan balik pun better ikut Simpang Pulai..ambil masa yang lama kalau ikut Tapah...target sampai Seremban dalam pukul 6pm..last2 sampai kul 9 malam..terlambat betul mak cuci buah pinggang...nasib takde apa- apa berlaku....

Yeay habis dah citer CH...yang pelik acaner la entry ni bleh tersimpan dalam draft...okeh SA takde hutang dah ye...next time boleh pergi lagi...semoga dimurahkan rezeki...aminnnn

Thursday, August 8, 2019

Percutian Family Ke Cameron Highland March 2019

Hi korang...

Rupanya kan..ada banyak benda yang SA tak share lagi ngan korang masa trip CH SA bulan 3 ari tu..ada 2 entry lagi tak berpublish macam entry kat bawah ni ha...nak cerita pun benda dah lepas kan..tapi kalau setakat nak memeriahkan entry blog boleh la kita publish...kalau tak salah SA masa ni kami singgah kat Cameron Valley Bharat Tea tu ha..ingat nak pi yang satu lagi tu..tapi jauh plak..masa pun terhad masa tu kan..sebab nak balik Seremban dah...so kita singgah la kat sini..minum teh dan lepak kejap pas tu beli la teh skit bawak balik...stok teh kat rumah pun macam dah habis je...pelbagai jenis teh ada kat sini..x pergi CH la kalau tak beli teh kan?

Jom la tengok gambar...

Lihat juga cara menyemak senarai hitam imigresen secara online sekiranya anda ingin melancong ke luar negara


Welcome note..


Anak dara ni ngan hp x lekang...


Diorang pekena cheese cake la..green tea la..


beli dan makan share sebab semua dah kenyang


Souvenir yang dijual..


Antara jenis tea yang dijual..ikut jenis tau harganya


pelbagai perisa jugak


Pelbagai jenis cake yang dijual kat sini

Then kitorang gerak..ingat nak pi Rose Valley..tapi malas plak nak menurun bukit tu..ingat nak amik gambar bunga ros..


Lambakkan pokok bunga


Haaa amikk....banyak bunga rose..beli ke tak? tak boleh makan so tak beli...haha


Cantik- cantik bunga rose ni..


Ingat nak beli yang ni...tapi.....kereta penuhhhh....


Cantik kan...besar2 rosenya..


ni lagi laaa....


ya allah yang merah ni cantiknya


ni dah kembang betul


dapat petik sedap ni...

Tapi orang cakap kalau beli pokok bunga rose kat CH..tanam kat bawah..confirm mati atau hidup tapi bunganya tak besar macam kat CH..betul ke?


Candid..allah perempuan gemuk mana ni...


Ya allah debabnya masa ni


banyak plak candid ha..


Nak pi mano tu mokcik?


Nak melintas la kot masa ni..

Next kan..kalau naik CH lagi tak leh la pi 2 hari satu malam..kena pi 3 hari 2 malam..baru best explore macam- macam....kena plan lagi la nanti...

Hujung tahun ni tak tau nak buat trip pi mana plak....


Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah