Friday, December 21, 2012

Membantu Mereka Yang Memerlukan..


Aku sangat2 berbesar hati kalau followers aku semua dapat menghulurkan sedikit bantuan kewangan kepada Rumah Amal Kasih Bestari ni...sebagai menyokong adik blogger NADIAFARAHIDA aku copy paste entry beliau untuk sama2 berusaha membantu hasrat beliau dan juga 40 orang blogger yang terlibat sama..(even aku pun bukan semulia yang disangka)semoga dengan berkat usaha semua dapat merealisasikan impian anak2 yatim ini utuk hidup selesa.cuma aku  terlambat mendaftar untuk join the event...


aku copy paste post dari blog Nadia ( credit to blog nadia)

saya memerlukan sumbangan untuk anak yatim.

kawan-kawan, mereka sangattt memerlukan bantuan kita T__T




bayangkan, seramai-ramai penghuni dalam rumah ni, hanya ni ruang mereka berehat sambil bergelak ketawa menonton tv bersama-sama. T__T


dan korang pernah tak terbayang, hidup tak beribu tak berbapa, hidup dalam keadaan macam ni. asal cukup makan cukup pakai. tido hanya beralaskan tilamberamai-ramai. seramai mana yang ada dalam rumah tu. Ya Allah, aku tak mampu nak bayang, tak mampuT___T





percayalah. sini je tempat mereka makan sambil bersila, sini jugak tempatmereka belajar bersama-sama, dan sini jugak la tempat mereka solat jemaah bersama-sama. 

tapi kaw jangan risau babe, aku tau semangat dorang kuatt. jauhhh lagi kuat dari aku, dari kita. T__T heyy hati dorang dah cekal. sangatttt cekal. tak pernah merungut, tak pernah memberontak sebab mereka dididik dan diasuh oleh insan berhati mulia. cukup mulia. kaw ingat mudah untuk menjaga insan bergelar manusia yang tak pernah ada pertalian darah daging dengan kita? aku sendiri belum mampu boleh buat. susah babe. 

korangg, saya, nur nadia farahida binti mohd sabri, dengan penuh rasa rendah diri, dengan sepenuh jiwa raga saya, saya sangatttt memerlukan bantuan korang. saya tau saya tak mampu buat semua ni sorang diri. bantulah mereka seikhlas mungkin setakat apa yang kita mampu. saya takkan paksa sesiapa untuk memberi sebarang sumbangan tapi percayalah, sumbangan korang sangatttt membantu mereka. demi Allah, korang jangan risau, semuaaaaa dana dan sumbangan korang saya akan sampaikan sepenuhnya kepada mereka yang selayaknya. saya tau apa hukum makan duit anak yatim, korang jangan risau. saya akan pastikan, setiap sen duit korang, mereka akan menerimanya. 

tolong saya untuk tolong mereka. T__T jasa korang saya takkan lupa sampai bila-bila. saya akan serahkan kesemuaaa sumbangan anda kepada mereka pada24hb Februari 2013. saya sangattt terharu dan berbesar hati jika korang sudi dan boleh membantu saya untuk sebarkan entry ini. bayangkan jika setiap orang sudi mendermakan RM1, sepertimana kita selalu sedekahkan kepadapeminta sedekah di kedai-kedai makan mahupun kaki lima, kalau 100 orang, kita akan dapat RM100. kalau 1000 orang? kalau lebih? hanya Allah yang mampu balas semuaaaaaa kebaikan korang. terima kasih kawan-kawan.   

" Ya Allah, lindungilah mereka, permudahkan lah semua urusan mereka, murahkanlah rezeki mereka, di dunia dan diakhirat, Amin."


 
aku minta jasa baik korang, sebarang pertanyaan dan walau sebanyak mana korang beri sumbangan, tolong inform aku. walaupun hanya RM1. korang bolehinform aku samaada di email nadiafarahida@gmail.com atau mesej aku dihttps://www.facebook.com/nadiafarahida. sekian, terima kasih sekali lagi ikhlas dari hati aku, ikhlas.


# akaun number Maybank 153010538403 tuuu under nama suami nadia, NIK ASYRAF SYAFIQ NIK AZIZAN. korang jangan risau, bukan akaun orang asing. :)) 

# seramai 40 orang blogger lain akan bekerjasama untuk memeriahkan majlis pada 24.2.2013 ni nanti. bukan nadia sorang. Alhamdulillah. :)



13 comments:

  1. sama2lah kita ye

    ReplyDelete
  2. Insya Allah...
    Bila tgk anak yatim ni, terbayang anak saya...sayu hati mengenangkan kalau anak saya jadi anak yatim..

    ReplyDelete
    Replies
    1. thanks DZ...sesungguhnya mereka amat memerlukan..

      Delete
  3. http://teenagersareawesome.blogspot.com/2012/12/tag-25-random-facts-about-me.html

    Tagged :)

    ReplyDelete
  4. Replies
    1. thanks cheida, kalau sudi share kat wall cheida eh...leh panjang2kan ukhwah

      Delete
  5. In Shaa Allah, ada rezeki kita share sama-sama.

    ReplyDelete
  6. kakkk, terima kasih sangat-sangat sebab sudi tolong nadia buatkan entry ni. hanya Allah mampu balas jasa baik kak suria. nadia doakan semoga keluarga akak dilimpahkan rezeki berlipat kali ganda ye. aminnn :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. xde la besar mana sumbangan akak nadia,sama2 kita usaha kan..kita x tau nasib kita akan datang mcm mana,betul x?

      Delete

Heyy Gojes..Any Comment????
Comment Yang Elok- Elok Aje Ye......

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah