Monday, August 22, 2011

Macam Macam Ada...


Seorang lelaki yang dipercayai mempunyai rambut terpanjang di dunia telah meninggal dunia di rumahnya di Vietnam.

Tran Van Hay yang mempunyai rambut sehingga 6.8 meter panjang, walaupun ia tidak secara rasmi direkodkan. Ia bergumpal umpama tali yang tebal, dan kusut di sekeliling badannya, laksana seekor ular boa yang berbulu.

Rekod rambut terpanjang dipegang oleh Xie Qiuping dari China, rambutnya telah diukur pada 2004 dengan 5.6 meter panjang. Jika rambut Hay mempunyai ukuran 6.2 meter panjang seperti yang pernah diukur pada pada 2006 - ia tentunya memegang rekod ini dengan jauh.

Hay 79 tahun, yang tinggal di wilayah Kien Giang, Vietnam selatan, bekerja sebagai seorang ahli herba dan hidup dengan kehidupan sederhana.

Bagaimanapun, rambutnya menyebabkan beberapa kesulitan kepadanya, terutamanya dia tidak dapat menaiki teksi motosikal di mana saja kerana beliau tidak dapat menyesuaikan sebuah topi keledar dengan rambutnya. Dia telah menyimpan rambutnya selama lebih lima puluh tahun, menurut Nguyen Thi Hoa isterinya, kerana beliau sering sakit selepas memotong rambut.

Pada waktu siang, Hay menyimpan rambutnya - yang mempunyai berat beberapa kilogram - dikepalanya dan ditutup oleh sehelai selendang.

1 comment:

Heyy Gojes..Any Comment????
Comment Yang Elok- Elok Aje Ye......

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah