Showing posts with label Bantuan BR1M. Show all posts
Showing posts with label Bantuan BR1M. Show all posts

Friday, January 29, 2016

BR1M Bujang Tua


Penat aku gelak baca kartun ni kat paper..

Haaa...jangan ingat orang muda je bujang ye...ada gak Bujang Tua tau....dia layak sebab dia bujang..jangan tak tau ye....hehehe....tahniah la pada yang dah dapat BR1M tu...gunakan seelok2nya...jangan membazir...ok?

Aku dapat ke......

Malas la nak jawab...

Sunday, February 24, 2013

BR1M 2.0

Salam U olls...
Kerana BR1M ni la aku terpaksa gadaikan hari Ahad aku ..kenapa la hari Ahad..hari untuk aku dan anak aku..tp takper la..bukan selalu pun kan...
today is the day...
SRJK(C) Jinjang Utara..mana plak la lokasinya ni...
layakkah aku? of course la layak...gaji aku bawah RM3K, some more aku ni Ibu Tunggal..
nyesal x daftar tahun lepas...kalau tak dah 2 kali dah dapat..ni baru kali pertama dapat..
teruja? dapat duit free..mesti la teruja...

Thursday, February 9, 2012

Bantuan BR1M

Sekarang tengah panas..hangat... kebaboom pasal bantuan kerajaan ni kan...
sana sini senyum lebar bila terima bantuan ni...
aku??dari awal aku mcm...perlu ke?abah bising suruh aku apply isi borang bagai..tapi guna alamat KL la apa la..knowing aku yang pemalas lipas ni..mcm serba salah sebab bukan aku mcm bagus..tapi aku rasa masih ramai lagi yang memerlukan dari aku walaupun aku sgt LAYAK...aku ibu tunggal dan pendapatan pun bawah RM3000 ..
memang aku layak..tapi aku rasa biarlah org2 yang memerlukan ajer yang isi borang tuh..
abah dah apply dan dah lulus guna alamat umah seremban kan..x kan aku nak guna alamat yang sama..
rumah kat Kepong ni rumah sewa..dah tentu2 susah diorang nak check..sebab aku bukan selalu ada kan...
bukan bermakna aku berlagak..bukan bermakna aku bongkak
cuma aku rasa AKU TAK LAYAK

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah