Wednesday, September 2, 2026

Early Dinner Nasi Padang Di Bumbu Babah Senawang

Assalamualaikum wrt...

Sabtu lepas...kan x nak masak..kan gantung kuali periuk serta yang sewaktu dengannya...SA berdua je tinggal ngan Dania..suami blom balik lagi dari buat grab...SA baring2 je depan tv tengok Netflix...sesekali lelap gak la...kami berdua x makan tengahari...santai betul masa tu..perut kenyang sebab SA dah makan cekodok, buat gak maggi goreng masa Acu sampai amik PZ..makan tu je la sikit2..kenyang betul..ikutkan malas nak up entry ni hari ni tapi senang teracun kan..PH dan Kak Rawiwa up citer makan kat Bumbu Babah...SA pun release aje la draft ni...perangai kan...

Suami balik dalam pukul 4 lebih..pukul 5 petang siap2 kami keluar mencari makan...dah sampai Senawang pukul 6 lebih...terus aje la tuju ke Bumbu Babah cawangan Senawang...kat Seremban ni ada 2 Cawangan..Senawang dan Mydin Seremban 2..Mydin Senawang x pasti plak...makin maju Bumbu Babah ni...



Signboard dari tepi..


Gambar dari depan


Jom tengok menu


Lauk pauk yang ada..SA ingat kat sini macam amkan nasi campur..rupanya ada set..dan boleh add on lauk sedia ada...


10% kalau jadi ahli


Pengasas dan Chef


Menu- menu dipaparkan akt kaunter


Banyak betul pucuk ubi tu


Jom makan..suami sis tu..kalau makan dia mmg x pandang kiri kanan dah...bini kat sebelah pun dia jeling sekali je..selebihnya focus makan


Dendeng goreng crispy, x amik yang Balado


Set Rendang Daging  + Ayam Kalasan


Rendang daging + Ayam Kalasan pilihan Suami dan Dania


Set rendang daging + paru goreng SA punya..paru tu crispy betul...caner erk dia goreng crispy macam tu


Pilihan air x banyak, Sirap dan air tin serta air mineral..kami pilih sirap aje la semuanya


Ayam Goreng Kalasan dia best






Total damage kami makan bertiga...RM85.70


Alhamdulillah...sedap makan nasi padang ni...banyak pilihan...so boleh la pilih set mana yang berkenan di hati..SA x pasti boleh amik ala carte ke..tapi boleh je add on lauk lain..eh..set tu pun dah banyak dan besar portion..SA makan nasi suku je..selebihnya pindahkan akt pinggan suami...muahahahaha....aci la kan...

Korang yang tinggal kawasan Seremban atau Senawang dah pernah rasa belum Nasi Padang kat Bumbu Babah ni? Kalau belum, memang berbaloi untuk cuba! Lauk mana satu yang menjadi kegemaran korang kat sini. Bagi SA, memang puas hati makan kat sini..Set tu xde la pricey sangat pun..bil jadi mahal bila ada add on lauk lain...sambal hijau dan merah dia sedap weyh...berdesing makan..suami SA makan berjurai- jurai peluh..pedas sangat kot kat dia..kena la ulang- ulang amik tissue..hahahaha....

Sekali-sekala gantung kuali dan cuci mata makan luar bertiga macam ni memang terapi betul. Alhamdulillah untuk rezeki makanan yang sedap dan masa berkualiti bersama keluarga. Next time boleh la ajak PZ plak makan kat sini...

Lepas tu kami pi mana?

Lepass makan ni la kami pi beli bling- bling yang memancor2 tu...silau mata kata suami..hahah...tunggu next entry ye...


No comments:

Post a Comment

Heyy Gojes..Any Comment????
Comment Yang Elok- Elok Aje Ye......

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah