Friday, November 24, 2023

Sejuk Betul Hari Ini....


Assalamualaikum

Hi korang...

Hari ni sejuk betul kan....bila sejuk- sejuk ni nak buat kerja pun malas...hujan je 2-3 hari ni..dari Rabu lepas..hari ni je la cuaca ok skit tapi masih lagi mendung...matahari pun keluar segan silu je...hari ni SA lunch kat SSM punya cafe. Mulanya pi flea market..punya la ramai orang tapi jualan macam x menarik..ada kiosk promosi tampon..beria punya promosi..SA lagi selesa guna pad dari tampon..ada yang tanya SA tampon ni apa..

Tampon ialah produk haid yang direka untuk menyerap darah dan rembesan faraj dengan memasukkan ke dalam faraj semasa haid. Tidak seperti pad, ia diletakkan secara dalaman, di dalam saluran faraj. Setelah dimasukkan dengan betul, tampon dipegang pada tempatnya oleh faraj dan mengembang apabila ia menyerap darah haid.

Penggunaan tampon ni agak meluas di dunia especially negara- negara barat tapi tidak di Malaysia rasanya..SA sendiri tak berani nak mencuba..



Matahari yang segan silu nak muncul


SA kesejukkan pakai baju 2 lapis


Lunch makan nasi, lauk masak lemak tauge dan rendang ayam RM8.00 


Teh o panas RM1.50


Settle sebab lauknya sedap...rendang ayam tu memang betul- betul rendang...sedap...


Kejap lagi SA akan ke Setia City Mall, ada bowling tournament...SA tengh tunggu Dania datang office..SAa bawak Dania sekali kang..mulanya nak tumpang kawan opis ni..lepas tu SA fikir balik...macam malas la..SA ni plak jenis mala nak susahkan orang..SA suruh je Dania amik SA..dari office SA nak ke Setia City Mall tu dalam 38 min je...dalam pukul 3pm kang boleh la Sa gerak..heheh..

Kali ni tournament lawan Alam Flora plak..

Nanti SA share kat sini ye...





 


7 comments:

  1. Kat sini panas tau SA hari ni. mlm td hujan memanjang je. cuaca makin tak betul dah kan.

    ReplyDelete
  2. seram plak kita tgok tampon tuh...ad lagi 1 pernah terbaca, x igt nama dia apa...tp mcm cup kot, masukkan, kumpul darah haid tu, lepas tu buang...bekas tu boleh guna semula...hat tu pun mcm seram je pulak

    ReplyDelete
  3. Dah musim hujan sekarang.
    Mavam setiap hari ada hujan

    ReplyDelete
  4. hari jumaat ni cam x hujan plak area rumah.. KL ujan ye? heheh

    ReplyDelete
  5. best tu ada driver hehheh MZ pun ada zharfan ni tlg drive, tp dia cuti jap jer..tinggal seminggu jer lagi cutinya

    ReplyDelete
  6. Samalah, tampon tak familiar di sini juga. Tapiiii lagi ramaaaai sangat yg berpindah ke menstrual cup kak. Krn lebih ramah lingkungan. Bisa dicuci dan steril kan. Menurut teman saya yg sudah pakai, sejak dia pakai menstrual cup, tak ada lagi rasa gatal,, tak ada lagi tembus ke rok, baju atau celana. Mau renang pun oke..

    Hanya saja, saya tetep tak nak pakai 🤣🤣. Cukuplah IUD yang dimasukkan ke dalam 🤣

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????
Comment Yang Elok- Elok Aje Ye......

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah