Sunday, June 13, 2021

Review Korean Drama Strangers From Hell

Assalamualaikum...

Hi korang...

Yeay SA dah tamat tengok K-Drama Strangers From Hell ni...giler la kalau dapat tinggal dengan orang- orang yang nampak normal tapi giler macam dalam citer ni...harap- harap takde la in reality macam ni. tapi tak mustahil ada kan. Dengan keadaan apartment, bilik yang x selesa..aduhai..


Drama 10 episode bergenrekan Psychological thriller yang menduga hati mengisahkan Yoon Jong Woo yang terpaksa menyewa apartment yang murah untuk memulakan hidup dan kerjaya. Dia terpaksa berkongsi segala kemudahan yang sangat teruk di apartment tersebut untuk jangkamasa yang lama sehingga kehidupannya betul- betul stabil. Sepanjang tinggal di apartment tersebut Jong Woo terpaksa menahan rasa ketidakselesaan dengan perangai penghuni yang pelik dan menakutkan.Dengan bilik yang kecil, berlumut dan tiada cahaya matahari membuaatkan rasa tidak selesa. Kita yang tgok drama ni pun akan rasa perkara yang sama tetapi Jong Woo terpaksa bersabar dan bertahan sehingga pendapatannya stabil.

Seorang demi seorang penghuni apartment itu hilang dan membuatkan Jong Woon rasa suspicious termasuklah seorang anggota polis wanita. Hari demi hari pemilik Eden Studio berubah sikap dari peramah jadi semakin pelik. Dengan kehadiran si kembar yang gila serta seorang lagi penghuni yang psycho.

Apakah kesudahan drama ni? korang kena tengok sendiri...SA tak nak jadi spoiler nanti korang x rasa teruja nak tengok citer ni..tapi kalau SA la kena atau terpaksa tinggal di Eden Studio tu memang tak laaa..biar la duk di kaki lima bangunan..hahaha...scary oiii....

Drama : Strangers From Hell

Lakonan : Lee Dong-wook, Yim Si-wan, Lee Jung-eun

Episode : 10 Episode

Korang boleh tengok di Netflix.

Tapi macam kat Malaysia ni kan...penghuni yang x berperikemanusiaan wujud cuma merosakkan rumah sewa. Menyusahkan penyewa. Dengan kumpul barang- barang, x bersihkan rumah especially toilet. Kadang SA tengok live owner rumah di FB yang tunjukkan rumah mereka teruk dikerjakan penyewa. Dengan sampah, dapur ditinggalakn berulat, bilik, toilet berlumut berkeladak. Kadang terfikir macam mana diorang boleh tinggal kat rumah macam tu kan. Tido di bawah rimbunan sampah. Kencing berak di toilet kotor..haih....kalau SA owner rumah tu memang SA saman penyewa tu. Kerugian berganda jadinya...kan?

Harap- harap tak wujud la orang- orang macam dalam drama ni di Malaysia. Jadi pembunuh misteri, Gila, makan daging manusia...haihhhh......

Eh korang tengok la sendiri erk.....


7 comments:

  1. Macam best cerita ni. Memang tak sanggup duduk kat apartmen tu.

    ReplyDelete
  2. Scary tengok dong wook dalam drama ni tapi not bad lah drama ni hehehe

    ReplyDelete
  3. Ok. Menarik.. Boleh tgk nnt.. Mesti best sbb dong woom berlakon

    ReplyDelete
  4. Kita pulak yang psycho tengok cerita macam ni. Dapat jiran pulak macam apa je. 10 episod ni ada masa boleh layan gak.

    ReplyDelete
  5. citer psiko kak.. ngeri aa saya sampai skrg terbayang2

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????
Comment Yang Elok- Elok Aje Ye......

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah