Tuesday, July 20, 2021

Salam Aidiladha 1422 Hijrah

Assalamualaikum..

Selamat Hari Raya Aidiladha...


 

Salam Aidiladha  buat semua rakan-rakan blogger. 

Semoga semua sihat dan sejahtera..tahun ni sekali lagi kita di duga dimana tiada sambutan Aidiladha yg gah macam dulu-dulu . Tahun lepas merasa jugak beraya tahun ni dua-dua raya takde. Tahun lepas ada jugak la beraya Aidiladha ngan adik beradik...tahun ni takde....sedih betul...

Bagi aktiviti Ibadah Korban pula Jabatan Mufti Negeri Sembilan (JMNS) memutuskan, tiada aktiviti sembelihan korban dibenarkan di seluruh negeri ini, sempena sambutan Aidiladha tahun ni...Kena la akur demi keselamatan semua orang kan..

Tempat korang macam mana?

Ada certain-certain tempat yang dibenarkan aktiviti Ibadah korban dengan SOP yang ditetapkan..ye tak?


15 comments:

  1. Selamat Hari raya aidil adha SA sekeluarga

    ReplyDelete
  2. Selamat hari raya Aidiladha. Maaf zahir batin. Semoga berbahagia di samping keluarga tersayang.

    ReplyDelete
  3. Selamat hari raya aidiladha
    keluarga wak pun kensel nak buat korban tahun ni

    ReplyDelete
  4. Selamat hari raya aidiladha maaf zahir batin

    ReplyDelete
  5. Salam Aidiladha Kak SA. kawasan taman PC ni pun tak ada juga korban.

    ReplyDelete
  6. Salam aidiladha buat kak SA dan keluarga! :)
    Semoga ceria selalu.
    Tadi ada nampak orang buat aktiviti sembelihan tapi tak ramai pun, memang SOP ketat.

    ReplyDelete
  7. Salam aidil adha utk Sa disana..walau tak pernah bersua,bertentang mata,namun ukhuwah tetap terasa

    ReplyDelete
  8. Salam Aidiladha buat Kak SA sekeluarga..

    ReplyDelete
  9. Selamat hari raya aidiladha kak. mak mentua ada buat kat pilah tapi bagi duit je lah, pakcik yang urusan. Ikut sop macam biasa. ye kak, ada sesetengah tempat boleh buat korban.

    ReplyDelete
  10. Salam Aidil Adha buat SA sekeluarga.

    ReplyDelete
  11. semoga kita semua dapat melaksanakan ibadah korban tahun hadapan

    ReplyDelete
  12. Salam Aidiladha kak~ Kita duk NS juga memang sunyi pun takde aktiviti sembelihan...

    ReplyDelete
  13. selamat hariraya maaf zahir batin ye kak

    ReplyDelete
  14. salam aidil adha buat SA sekeluarga­čśŐ

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????
Comment Yang Elok- Elok Aje Ye......

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah