Thursday, March 23, 2023

Dah Siap Masak Untuk Berbuka

Assalamualaikum...

Alhamdulillah dah masak 2 hidangan untuk berbuka hari ni ..ya allah penatnyaaaa ....masak awal x kalut kan...kang adik2 balik masak ayam goreng je.. 

Panas betul cuaca hari ni... berpeluh2 SA...SA tengah tunggu orang Coway pasang aircond .pukul 2 katanya ...x tahan SA panas...ni nak bawak tido jap lepas Zuhur...

Dari pagi SA, Dania dan Mak Pah bertungkus lumus masak..Mak Pah nak lauk Masak Tempoyak Daun Kayu...














Dah siap!!!

Memang kebiasaannya tiap kali puasa pertama akan buat sup gearbox..anak cucu dia memang suka kan...walau x semua dapat balik tapi at least buat la sikit.....Pak Zain beli sebatang tunjang lembu...tunjang tu adalah tulang kaki lembu yang banyak isinya...
 

Sup gearbox


Masih terjerang lagi..

Sup gearbox ni biasanya masak dalam jangkamasa lama...2-3 jam...baru la lembut isinya...tulang tu confirm la x lembut kan...so nanti nak raya sekali lagi beli...dan sekali lagi buat...

Settle dah juadah berbuka..nanti petang cari kuih ke apa yg patut ..

SA nak keluar kejap lagi nak pi cari buah la..tembikai ke kan...lepas tu sejukkan...ye tak?


12 comments:

  1. cepatnya..iyer siap awal senang kan...
    dapnya kak..

    ReplyDelete
  2. waaah sekuali besar menu makpah pakzain bestnya kalau berjiran ni boleh sy dtg hulur piring kosong pintu dapur hehe

    ReplyDelete
  3. gearbox fav...husband guna noxxa je la..cpt :)

    ReplyDelete
  4. bestnya menu orang tu, jeles tengok orang cuti di bulan puaasa ni heheheh

    ReplyDelete
  5. wahh...dah siap masak....sedapnya...tempoyak tu makan time sahur...nikmat!

    ReplyDelete
  6. Sedapnya lauk berbuka puasa. Rasa nak bawak pinggan ke rumah SA la hehe

    ReplyDelete
  7. sedapnya...selamat berbuka puasa...

    ReplyDelete
  8. Tak pernah makan lg sup gearbox tp nmpk menyelerakan tu

    ReplyDelete
  9. Rindunya nak makan sup gearbox! Slurrrpppp... sluurrpppp!

    ReplyDelete
  10. Awalnya masak..
    Betoi dah tu...awai tak kalutšŸ¤£

    ReplyDelete
  11. Meriahkan dpt berbuka puasa ramai-ramai .

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????
Comment Yang Elok- Elok Aje Ye......

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah