Monday, February 8, 2021

Cosmoderm Perfect Balanced Meningkatkan Kecantikkan Kulit Dengan Formula Prebiotik & Calamine

Hi korang...

Cosmoderm Perfect Balanced Meningkatkan Kecantikkan Kulit Dengan Prebiotik & Calamine | 
Sama ada wanita mahupun golongan lelaki, penjagaan wajah kini sudah menjadi salah satu aspek paling penting bagi setiap individu. Jika diperhatikan kini, amalan dan tip kecantikan dari Korea Selatan atau K-Beauty telah menjadi pengaruh besar dalam industri kecantikan dan penjagaan kulit. Adakah benar-benar penting bila dan bagaimana anda menitikberatkan penjagaan muka ? Dah pasti kita tiada jawapan kan..

Cosmoderm sinonim dengan produk penjagaan kulit muka khusus untuk pelbagai jenis kulit antaranya kulit sensitive, berminyak, kering dan normal.

Untuk itu Cosmoderm menampilkan product terbaru mereka yang diberi nafas nafas baru kepada pembungkusan agar lebih menarik iaitu Cosmoderm Perfect Balanced dengan rumusan prebiotik dan juga calamine

Didatangkan dengan warna pink yang menarik, mendorong SA untuk mencuba kebaikkan product yang menjadi sebutan ini. Packaging nampak sangat- sangat versatile dan SA pasti ia mampu menarik perhatian wanita diluar sana. Bukan hanya packaging yang cantik tetapi dah tentu dengan kehebatan produk itu sendiri yang lebih stylo, ekslusif serta part paling best Cosmoderm Perfect Balanced sesuai untuk lelaki juga. Haaa...best kan?





Set Cosmoderm Perfect Balanced didatangkan dengan 2 formulasi iaitu Prebiotik dan Calamine. Dua formulasi ini memberikan manfaat dan keistimewaan tersendiri.

Kebaikan Prebiotik dan Calamine

PREBIOTIK
Prebiotik membantu mencerahkan kulit dan seimbangkan ekosisten mikrobima kulit serta memberi perlindungan yang sangat konsisten.

CALAMINE
Berfungsi untuk meredakan kegatan atau iritasi pada kulit. Ia juga dapat mengurangkan masalah kulit berminyak dan kemerahan. Turut bertindak sebagai pelindung kulit yang terdedah kepada cahaya matahari.


Jom kita berkenalan dengan 4 barangan dari Set Cosmoderm Perfect Balanced.

1) COSMODERM PERFECT BALANCED FOAMING CLEANSER


Perfect Balanced Foaming Cleanser merupakan langkah pertama dalan rutin penjagaan wajah. Ia sangat sesuai untuk semua jenis kulit termasuk kulit sensitif. Bebas paraben, pewangi, SLS/SLES serta pewarna tiruan. Ia dapat membersihkan wajah secara mendalam seterusnya dapat menyahkan kotoran dan celaan pada wajah. Ia juga dapat mengurangkan masalah minyak yang berlebihan pada kulit muka.

Cara penggunaan: Hanya picit sedikit pada tapak tangan, campur sedikit air dan sapukan pada wajah secara keseluruhan. Gosok pada seluruh kulit muka dengan lembut dan bilas dengan air.


2) COSMODERM PERFECT BALANCED TONING LOTION



Cosmoderm  Perfect Balanced Toning Lotion merupakan toner selepas kita membersihkan kulit dengan pencuci muka atau cleanser. Ianya berwarna merah jambu dan diformulasi dari Calamine dan juga Prebiotik bagi merawat dan melegakan masalah kemerahan. Ia juga berfungsi untuk meransang penyerapan kulit dan melembap. Selain itu ia juga berfungsi untuk mengekalkan keseimbangan mikrobima kulit. Jangan risau kerana produk ini bebas paraben, pewarna dan pewangi tiruan.

Cara penggunaan : Jangan guna kapas muka kerana ia akan menyerap banyak lotion, hanya guna tapak tangan dan hujung jari yang bersih dan dap2 perlahan pada seluruh wajah.


3) COSMODERM PERFECT BALANCED SOOTHING WOW CREAM


Cosmoderm Perfect  Balanced Wow Cream berfungsi sebagai krim pelembab wajah. Ianya memberi 3 kalai peningkatan kelempan kulit, menegembalikan kelembapan yang hilang seterusnya mengurakan cela pada permukaan kulit atau wajah.

Diformulasi dengan calamine pekat bertujuan untuk memberi kelegaan dan memperbaiki daya tahan kulit

Krim ini best dengan gabungan warna pink putih, tekstur krim yang likat. 

Cara penggunaan : Gunakan sedikit dan sapukan pada wajah dan leher. Boleh di apply pada waktu siang dan malam.


4) COSMODERM PERFECT SUN MILK SPF25 PA++



Cosmoderm Perfect Balanced SunMilk SPF 25 PA++ berfungsi untuk melindungi kulit daripada kesan sinar UVA dan UVB. Ianya mampu meningkatkan perlindungan pada kulit wajah yang terdedah dengan cahaya matahari. Untuk mengekalkan kecerahan kulit selain megatasi masalah kulit yang merengsa akibat sunburn dan sebagainya. Ianya lebih kepada sunscreen yang biasa kita guna untuk melindungi kulit dari panahan cahaya matahari.

Cara penggunaan: Apply sedikit amaun dan sapukan ke seluruh wajah dan urut-urut perlahan agar krim meresap ke dalam kulit. 





Harga produk 

  1. Foaming Cleanser > RM19.90
  2. Toning Lotion > RM45.90
  3. Soothing Wow Cream > RM65.00
  4. Sun Milk SPF25 PA ++ > RM60.00

Pengalaman SA
SA sememangnya mengalami masalah kulit sejak MCO tahun lepas dimana SA menggunakan facemask secara konsisten. Kulit muka SA mula berjerawat dan berminyak. SA sangat- sangat tertekan. Kulit muka yang dulu cantik bersih kini dan jadi semakin teruk. Setelah diperkenalkan dengan Set Cosmoderm Perfect Balanced ni SA dah mampu menarik nafas lega. Seminggu penggunaan dan buat kulit muka SA rasa tenang walau belum pulih sepenuhnya. SA sangat berterima kasih kepada Cosmoderm kerana mampu memberi penyelesaian kepada masalah kulit wajah SA..




Korang yang mengalami masalah kulit muka boleh dapatkan set lengkap Cosmoderm Perfect Balanced di semua rangkaian farmasi berdekatan termasuk Watson, Guardian dan AEON Wellness. 


Untuk info selanjutnya : 


Facebook: Cosmoderm

Instagram: @cosmoderm


11 comments:

  1. tak pernah lagi try cosmoderm ni..tapi memang selalu nampak orang share dan cakap produk ni bagus dan berkualiti..

    familiar juga dengan calamine tu sebab biasa kalo alergi, doctor akan bagi calamine lotion..

    ReplyDelete
  2. suka pakai yg baru dari cosmoderm ni sebab serasiiii..

    ReplyDelete
  3. Selalu baca review Cosmoderm ni. Rasa teringin nak cuba, dan memang terpikat dengan warna pink yang sangat cantik tu! Setakat ini tak ada masalah kulit. Kak Amie pakai bio essence. Tak tahulah nanti habis stok bio essence, kot2 nak try cosmoderm pula.

    ReplyDelete
  4. Kak Sue pun baru nak cuba juga Cosmoderm terbaru nie SA..

    ReplyDelete
  5. suka tgk packaging dia. bagus nya perfect balanced ni ada calamine & prebiotik sesuai utk kulit sensitif

    ReplyDelete
  6. Packaging warna pink tu cantik. Tergoda tengok hehehe
    Saya belum pernah cuba produk ni. Nanti boleh try

    ReplyDelete
  7. belum cuba lagi. tgh tggu habis guna produk skrg baru rasmi yang ni pulak..

    ReplyDelete
  8. Lain dr yg lain ada Prebiotic dan Calamine

    ReplyDelete
  9. cantiknya model cosmederm tu.. sesuai dgn perfect balanced punya packaging

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????
Comment Yang Elok- Elok Aje Ye......

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah