Tuesday, August 31, 2021

Kerana Cempedak...

Assalamualaikum...

Hi korang...

Ni la rezeki cempedak dan buah rambutan...rambutan SA makan sebiji je...cempedak pulak SA makan 2 ulas...makannya lepas buka puasa semalam...baunyaaa menggida kalbu..Mak Pah goreng yg kecik yg x sampai pun 10 ulas isinya...SA makan 2 ulas..abah dh pesan dh...jangan makan lebih-lebih...eh....degil x dengar cakap abah kan..masa makan malam semalam ok lagi...xde masalah...tapi hari ni sepanjang hari SA merana angin x lepas ..mencucuk-cucuk belikat sebelah kiri...risau ada masalah jantung ke hape...tp x mungkin la sebab SA nyer oksigen level 98 percent. Lepas tu tekanan darah normal....ah sudah....public holiday memang xde la klinik buka melainkan menyerah diri ke emergency...mula la panic attack sampai...

Ni dah lepas maghrib td baru ok skit...burp..burp je x sudah - sudah sebab angin kan....huiiii merana..2 ulas je SA makan....memang x boleh betul la makan....pelik benor plak...tu ada lagi 2 biji yg besar2 tu dh semerbak bau dh...dh masak la tu sebab Pak Zain peram kan....sedapnya bau....ni esok kaalu Mak Pah goreng mau terbabas gak ni...



Ni paling besar


ni besar gak..yg goreng semalam yg bawah dia tu


rambutan...dh masak ranum


Korang rasa ada ke tak petua nak elakkan dari angin ni...kalau angin lepas takpe...ni tak lepas ..rasa nak muntah pun ada...angin tu tolak betul sampai nak bernafas x selesa...ni dh ok skit...harap ok terus la...saje x tunjuk sangat kat Mak abah..kang depa risau plak..tapi hati seorang abah kan...dia suruh duduk membelakangkan dia..dia tolong urut...pun x ok..last2 elok sendiri..suruh dania tampal plaster macam koyok yg Acustop tu...lega skit la....

Ada ke petua erk korang....jenuh la nak hadap...sampai x leh makan apa pun yg kita suka yg dulunya mmg kegemaran....SA jadi macam ni sejak selepas bangun dari koma dulu....
 


13 comments:

  1. Esok atau lusa cempedak masak ranum boleh la buat gorrng cempedak .

    ReplyDelete
  2. Cempedak tu ibu segala angin SA..akak pun pantang..

    ReplyDelete
  3. Angin ni bahaya kak..boleh jadi sesak nafas. Cucuk ulu hati. Yang ada orang tak boleh makan macam tu je kena goreng baru boleh makan cempedak ni.. yang ada tak suka goreng makan macam tu je.. ni PC pun dah lama tak makan cempedak, harap oklah. macam sepupu PC makan macam tu je angin, makan di goreng pun angin akhirnya dia buat ais krim haaaa boleh la pulak makan tak angin.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Akak makan yang goreng.x makan yang mentah..merana badan

      Delete
  4. cempedak goreng kak SA! sedap ya mat nih hehehee

    ReplyDelete
  5. Tak de petua. Sebab Lurviey ni pun tengah angin dah hari ketiga x silap. Silap makan. Angin kalau sangkut susah nak lepas.

    ReplyDelete
  6. sibbaik wak jauh dimata kalo x boleh je tolong urutkan blkg SA masuk angin kush kush gituuh.. hahaha #gurau2

    ReplyDelete
  7. Allahu.. tak sangka angin boleh jadi sampai mcm ni. Semoga ada yang bantu bagi petua. Mungkin akak tak boleh makan mentah kot.

    ReplyDelete
  8. Alamak, tak dapat nak tolong kak SA. Akak saya jenis angin gak kalau makan cempedak, tapi dia makan jugakkkk.

    ReplyDelete
  9. Agaknya ikut jenis badan juga tu kan SA. Kak Amie tak tahu pula macamana nak urus badan yang selalu berangin. Mungkin memang kena pantang makanan tertentu untuk elak angin dalam badan.

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????
Comment Yang Elok- Elok Aje Ye......

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah