Monday, March 22, 2021

Food Purveyor Melabur Sebanyak RM2 Juta Untuk Melaksanakan Langkah Perlindungan Di Kedai

'Sanitizing Champion', sebuah pasukan yang berdedikasi untuk membersihkan 10 permukaan yang paling kerap disentuh oleh pelanggan, di 30 cawangan di Malaysia


Sementara negara telah mulakan perlaksanaan Program Imunisasi Nasional Covid-19, The Food Purveyor (TFP), pengendali Village Grocer, Ben's Independent Grocer (BIG), BSC Fine Foods dan Pasaraya OTK, terus mengambil langkah proaktif untuk mencegah penyebaran virus COVID-19.



Di seluruh 30 cawangannya di Lembah Klang dan Johor Bahru, TFP telah meningkatkan kekerapan dan intensiti prosedur sanitasi pasaranya dengan menubuhkan pasukan "Sanitizing Champions" untuk membersihkan 10 permukaan yang paling kerap disentuh.

Kawasan ini merangkumi troli membeli-belah, bakul, dan kad kiraan pelanggan; pad terminal kad kredit; kaunter roti termasuk pemegang dan dulang; kaunter penimbang hasil segar, ikan dan makanan laut dan daging; pemegang pintu peti sejuk; kaunter bayaran; menu restoran dan kaunter perkhidmatan pelanggan.



"Perlaksanaan program vaksinasi baru bermula dan akan mengambil masa untuk semua orang divaksinkan. Kesihatan dan keselamatan pelanggan, pekerja, dan komuniti kami adalah keutamaan kami. Dengan itu, kami telah menubuhkan pasukan dedikasi di setiap pasaraya kami untuk memastikan langkah-langkah pembersihan yang ketat dilaksanakan secara berkala di kawasan yang bersentuhan tinggi.




Selain itu, kami telah meletakkan dispenser cecair disinfeksi, kios pengesanan suhu, perisai plexiglass yang dipasang di kaunter pembayaran, dan peringatan jarak jauh dan topeng muka di seluruh pasaraya kami,” kata Geoff King, Ketua Pegawai Eksekutif The Food Purveyor.

Beliau juga menyokong pernyataan Fomca mengenai mengkategorikan pekerja runcit sebagai barisan hadapan dan berharap agar pekerja runcit makanan dikategorikan semula sebagai Kumpulan Golongan Pertama 1 Tahap 1.

"Adalah wajar untuk mendahulukan pekerja runcit makanan kerana mereka berperanan penting dalam memastikan bekalan makanan mencukupi dan tersedia di rak untuk orang ramai," kata Geoff.

Sejak Mac 2020, The Food Purveyor telah melabur lebih dari RM2 juta dalam peralatan pembersihan dan pelindung di pasarayanya.

3 comments:

  1. Banyak rupanya permukaan yang sering menjadi tempat sentuhan!

    ReplyDelete
  2. pelaburan yg bagus.. tentu lebih confident lepas ni bila ke pasaraya diorg

    ReplyDelete
  3. labur byk peralatan pembersihan, bgos ni

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????
Comment Yang Elok- Elok Aje Ye......

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah