Friday, April 2, 2021

6 Sebab Baik Guna Perkhidmatan Penghantaran Bahan Makanan


Assalamualaikum & hi korang...


Perkhidmatan penghantaran barangan runcit secara dalam talian semakin popular, dan tersedia dalam lebih banyak tetapan daripada sebelumnya. Sama ada tinggal di pinggir bandar atau dalam bandar, lokasi sana sini boleh cuba guna servis ini.


Caranya mudah saja. Kita boleh memilih dan memesan barang runcit dan membayarnya secara dalam talian, kemudian ia akan dihantar ke rumah mengikut lokasi yang diberikan. Biasanya ada juga jumlah pesanan penghantaran minimum, dan bila bahan makanan dihantar, boleh bayar untuk servis penghantaran tersebut.

Sebab Baik Gunakan Perkhidmatan Penghantaran Bahan Makanan


Oleh kerana tidak ada alasan yang betul atau salah untuk perkhidmatan penghantaran barang runcit seperti ini, berikut beberapa idea mengapa kita patut cuba gunakan cara penghantaran makanan dalam bentuk grocery delivery ini.





1. Menolong pelanggan untuk menahan keinginan membeli-belah


Sekiranya ada menghadapi masalah sangat suka membeli belah hingga tahap menyesal sesudah beli, servis begini dapat bantu kawal nafsu dari beli belah secara keterlaluan. Membeli-belah untuk barangan runcit secara dalam talian akan mengambil kira pelbagai faktor-faktor seperti tidak nampak secara fizikal, tidak tergoda dengan jurujual dan sebagainya.  


2. Mempunyai keupayaan menapis produk


Biarkan laman web tersebut membantu kita untuk menapis produk, mana yang perlu dan tak perlu. Ini kerana, sebilangan besar laman web beli belah barangan runcit seperti ini mempunyai keupayaan untuk menapis atau melabel produk berdasarkan keperluan dan kategori tertentu. 


Antaranya kategori carian umum untuk produk halal, produk organik, makanan bebas gluten, makanan bebas gula, rendah lemak dan sebagainya. 


3. Harga tertera dengan cepat termasuk pengiraan untuk setiap barangan 


Jika beli belah di pasaraya, tidak semua bertindak untuk mengira satu demi satu barangan yang ingin di beli. Kebanyakan dari kita hanya ambil barang masuk troli dan kemudian bayar segalanya di kaunter. 

Berbeza dengan membeli belah atas talian di mana, harga barang setiap satu akan terus di kira jumlah semuanya. Invois juga siap dengan cepat. Secara tidak langsung para pelanggan dapat melihat jumlah total barangan dengan jelas. 


Selepas selesai pembelian, pelanggan juga dapat melihat semula jumlah perbelanjaan yang lepas. Ini dapat membantu pelanggan untuk melihat dengan jelas berapa banyak perbelanjaan yang telah dibelanjakan dari minggu ke minggu. 


4. Bagus untuk pelanggan berumur dan kalangan mereka yang tak punya kenderaan 





Buat peringatan, alamat penghantaran tidak harus sepadan dengan alamat di bil pelanggan. Sebagai contoh, sekiranya anda tinggal di pantai Timur, dan ibu bapa anda tinggal di pantai Barat, anda masih boleh memastikan mereka makan dengan baik. 


Boleh saja buat pembelian bagi pihak mereka dari lokasi kedai berhampiran dan segalanya akan di hantar terus ke depan muka pintu mak ayah. Dengan cara begini emak dan ayah di kampung, sudah tidak perlu bersusah payah lagi untuk membawa barangan runcit seperti dulu.


5. Mahu pergi bercuti? Tak payah bawa makanan banyak macam dulu 


Khidmat perbelanjaan secara atas talian ini dapat mengirimkan semua jenis barang mengikut lokasi tertentu yang ditetapkan oleh pelanggan. Hantar barangan makanan ini tidak disemestinya di rumah sebenar pelanggan saja. Pelanggan boleh juga membuat tempahan dan pembelian barang tersebut ketika bercuti. 


Kalau buat keputusan untuk tinggal di homestay lagi sesuai. Boleh tempah bahan makanan yang diperlukan dan setelah itu dapat masak bersama-sama di homestay tersebut dengan penuh rasa happy. 



6. Boleh menjadi penyelamat jika sedang mengalami kecederaan sementara.


Tiba-tiba demam dan rasa tak larat? Atau mungkin juga sedang berada di dalam pantang dan tidak dapat pergi beli barang runcit sendiri. Inilah masanya untuk menggunakan servis penghantaran makanan dalam talian supaya segalanya boleh menjadi lebih terurus. 





Itulah dia sebahagian daripada info tentang sebab baik bila menggunakan servis grocery delivery ini. Dalam banyak-banyak jenis perkhidmatan yang ada, boleh juga guna servis dari Pandamart.


Pandamart sudah agak lama beroperasi dan ada di banyak negara. Menggunakan Pandamart tak ubah seperti sedang memanjakan diri untuk berehat di rumah tanpa perlu susah payah ke mana-mana pasaraya yang ada. 



5 comments:

  1. Services yg memudahkan penguna...tp akak sejak pindah dok kg dah tak nampk kelibat semua tu dh..

    ReplyDelete
  2. Kita slalu order ngan tesco je hehehe kdg mls nak bersesak kat pasaraya dia.. Cuma bahan basah je kena gak gagahkan diri g BIG or mana2 kedai runcit je

    ReplyDelete
  3. Guna khidmat penghantaran makanan ni betul betul berguna bagi orang yang tak ada kenderaan macam saya hehehe. Order je online, terus sampai.

    ReplyDelete
  4. senang kalau mcm ni, takyah nak berasakkk ke sana kan

    ReplyDelete
  5. Sangat memudahkan dan menjimatkan masa..

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????
Comment Yang Elok- Elok Aje Ye......

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah