Thursday, September 3, 2026

Early Dinner Di Top Ten Ikan Bakar Pengkalan Balak...

Assalamualaikum wrt...

Masa kat Melaka hari tu kan kami gerak balik terus ke Pengkalan Balak..Aydan nak main pasir la..nak mandi laut la..kebetulan SA satu family xde plan lain, kami pun ikut la ke sana..lepak tepi lauk kena angin laut...cuaca memang panas la kan..tak jauh pun..dalam 15 minit dari venuw wedding tu dah sampai dh...

Sampai je Lisa ,husband dia dan Aydan meniti batu2  kat pantai tu..SA x kuasa la nak ikut..panas....SA dan suami lepak je tepi tu...sambil-sambil posing...


Masa ni air surut...


Pantai ni xde sangat orang mandi..belah tengah-tengah tu tengah baik pulih, renovate apa segala


Gigih erk 3 beranak ni...x kuasa la SA nak pi join sekali


Tengah lepak-lepak  tu nampak ada ppuan dukung anak pakai baju warna putih..SA ni rabun...masa tu xde la pakai spec..dh dekat baru perasan Acu ngan Tihani...eh..bila diorang ikut..kata nak pi bawak PZ jalan-jalan lagi..tiber ada kat situ plak..ermm dia pun join la kami lepak sampai la  Taufiq dan Tiara basah kena air laut..katanya terjatuh...panjang aje akal masing-masing...


Tihani bukak baju terus sebab panas


Saje je SA rakam perangai 2 beranak tu...



SA amik peluang la selfie


Panas betul


Selfie lagi


Dah macam tengah merajuk/gaduh


Masa Acu join kitorang


Kerusi healing tu memang ada dalam kereta..keluarkan..ada gak gunanya


SA plak duduk situ..


Seronok erk...mesra2 kat situ..anak kat kitorang..eh..eh...tau la Anniversary diorang


Dah petang Suami cakap jom la kita pi makan ajak diorang sekali...suami nak belanja..sementara diorang uruskan anak-anak..SA 3 beranak survey mana nak makan area situ...so jumpa la Top Ten Ikan Bakar Pengkalan Balak..memang plan nak makan ikan bakar kan...sesekali berkumpul cuma adik no 4 dan adik no 2 xde...x capai jugak hajat suami nak belanja semua adik beradik makan...blogspot ni kan ada masalah..upload gambar x masuk..kalau masuk pun x ikut aturan..

So korang tengok la makanan dulu...yang bestnya belakang kedai ni laut....pemandangan pun cantik cuma kami x larat nak explore..masing-masing dah penat dan lapar


Sotong goreng tepung X 2 pinggan..


Sup tulang untuk PZ..pesan jangan buat pedas


Kailan ikan masin


Order kangkung belacan dapat kangkung goreng ikan masin


Kerang rebus X 2 plate..kicap cicah tu sedap betul


Ikan siakap amik yang x sampai sekilo beratnya dapat terpaling besar..pelik betul..amik kecik dapat besar..dia ni je RM115  buat 3 rasa


Ikan jenahak bakar sambal, belah 2..memang sedap..seekor ni RM98


Tomyam campur 2 X plate

Air tembikai 2 jug, Air limau ais 1 jug dan Ais kosong 1 jug


Family Mohd Zain yg x berapa lengkap


Alhamdulillah dapat berkumpul





Anak buah yang satu ini kuat makan..x boleh nampak makanan memang laju je dia nak makan..sedap dan seronok suapkan dia


Sabar Tihani...panassss...


Haaa nampak...obsess dia terhadap makanan...



 Dia tantrum sebab nak tido..tapi nak makan...mana satu ni dik..cuma tu la..bila makan nasi dia nak buat sendiri...


SA lupa suruh Dania amik gambar kedai dan segala seafood...SA pun x amik gambar masa tu..sibuk memilih seafood je..tapi kedai ni sedap la semua makanan dia...harga ikan tu dh termasuk harga masakan yer...Suami cakap kena repeat bawak family Ateh plak...Alhamdulillah  syukur...semua pun kenyang...terima kasih suami belanja makan-makan ni...semoga allah murahkan lagi rezeki...

Total damage di Top Ten Ikan Bakar Pengkalan Balak = RM430


No comments:

Post a Comment

Heyy Gojes..Any Comment????
Comment Yang Elok- Elok Aje Ye......

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah