Tuesday, August 3, 2021

Review K-Drama Birth Of A Beauty

Assalamualaikum...

Hi korang....

SA dah habis dah tengok citer Korea Birth Of A Beauty baru- baru ni...ada 21 episode dan jalan citer dia best sangat. Enjoy tengokk citer ni...kisah balas dendam seorang isteri yang dicurangi oleh suami dan kisah lelaki yang menuntut bela kematian kedua ibu bapa dalam letupan kilang dan berjaya merampas semual semua harta kekayaannya..

SA recommend sangat kat korang supaya tengok cerita ni....


Tajuk Drama : Birth Of A Beauty

Episode : 21 Episode

Pelakon:

Pelakon Utama

  • Joo Sang-wook sbg Han Tae-hee
  • Han Ye-seul sbg Sara/Sa Geum-ran/Kim Duk-sun
  • Jung Gyu-woon sbg Lee Kang-joon
  • Wang Ji-hye sbg Gyo Chae-yeon

Pelakon Pembantu

  • Ha Jae-sook sbg Sa Geum-ran
  • Han Sang-jin sbg Han Min-hyeok
  • In Gyo-jin sbg Gyo Ji-hoon
  • Han Jin-hee sbg Lee Jung-sik
  • Kim Young-ae sbg Go Soon-dong
  • Kang Kyung-heon sbg Lee Jin-young
  • Jin Ye-sol sbg  Lee Min-young
  • Kwon Hwa-woon sbg Team leader Choi
  • Kim Yong-rim sbg Mrs. Park
  • Shim Yi-young sbg Eun Kyung-joo
  • Kim Chung sbg Son Ji-sook
  • Lee Jong-nam sbg Shim Yeo-ok
  • Kim Young-ok sbg Shin Hui-ja, Kang-joon's grandmother


Sinopsis

Sa Geum-ran (Ha Jae-sook) yang berlebihan berat badan dan berkahwin dengan keluarga yang baik, tetapi suaminya Lee Kang-joon (Jung Gyu-woon) telah menghabiskan tujuh tahun terakhir di Amerika Syarikat untuk perniagaan, dan Sa Geum-ran telah tinggal bersama ibu mertua dan kakak iparnya yang memperlakukannya dengan buruk. Geum-ran mengetahui bahawa Kang-joon telah pulang ke rumah tanpa memberitahunya, bukan hanya itu tetapi telah surang dan mempunyai scandal dengan penyiar siaran canggih Gyo Chae-yeon (Wang Ji-hye), dan memburukkannya begitu Kang- joon memberitahu bahawa dia telah curang dan dia meminta cerai. Ketika Geum-ran melihat mertuanya menyambut Chae-yeon dengan tangan terbuka, Geum-ran yang kecewa mengancam suaminya. Hancur hatinya yang begitu setia sebelum ini, segala pengorbanan dia lakukan demi kejayaan suaminya, dia berlalu dengan air mata setelah gagal memujuk Chae-yeon untuk tinggalkan suaminya, ketika melalui jalan  licin dan sukar dilihat kerana hujan lebat, dia kemudian dilanggar oleh sebuah kereta dan jatuh dari tebing. Semua orang menganggap bahawa Geum-ran telah mati dan menghadiri pengebumiannya, tidak mengetahui bahawa dia masih hidup memerhatikan mereka, ketika dia tinggal dan memerhatikan bahkan suaminya atau keluarganya tidak datang. Geum -ran nekad untuk membalas dendam.

Untuk membalas dendam terhadap mereka yang telah melakukan kesalahan dan mengkhianatinya, Geum-ran memohon kepada Han Tae-hee (Joo Sang-wook), yang menurutnya adalah pakar bedah plastik dalam rancangan televisyen Makeover yang ekstrim, untuk mengubahnya, Tae-Hee pada mulanya  enggan bersetuju tetpi akhirnya bersetuju kerana motif tersembunyinya sendiri. 

Selepas penurunan berat badan dan pembedahan, Geum-ran muncul  sebagai wanita cantik di dunia, dan dia mula memanggil dirinya dengan nama baru Sara (Han Ye-seul), walaupun mempertahankan keperibadian kasarnya. Dengan Tae-hee sebagai pelatih hidupnya, mereka merancang untuk merosakkan perkahwinan Kang-joon dan Chae-yeon yang akan datang dalam masa  tiga minggu. Tetapi ketika Sara berinteraksi dengan Kang-joon, perasaan lama muncul kembali, dan dia memutuskan bahawa bukannya menghancurkannya, dia mahu suaminya kembali. Apa yang akan berlaku seterusnya ketika mereka meneruskan plot mereka. Akhirnya mereka sedar apabila segera mengetahui tentang konspirasi menakutkan di sebalik penyebab sebenar kematiannya Geum-rans, adakah perasaannya akan berubah terhadap suaminya dan akan suka bergaduh antara dia dan Tae-hee?

Korang kena tengok citer ni sendiri...21 episode SA tengok dalam masa 4 hari...memang puas hati bila sampai pengakhiran...SA x nak jadi spoiler..korang kena tengok sendiri nanti...


14 comments:

  1. Owh, mcm cerita thailand tv3 dlu penah tyang, ni versi korea la pulak..

    ReplyDelete
  2. wahhh dasatttt 4 hari je dah khatam

    ReplyDelete
  3. Dah pernah tonton drama ni beberapa tahun lepas. Memang best.

    ReplyDelete
  4. macam best je storyline nya ye... boleh tgk nnt

    ReplyDelete
  5. Tgk dh gak cite... Ada lawak geram semua ada

    ReplyDelete
  6. pernah tengok dulu dah lupa jalan cerita boleh try tengok semula

    ReplyDelete
  7. Tak tengok pulak drama ni kak. Tak sempat layan KDrama. Drama melayu layan boleh sambil buat kerja. hihi

    ReplyDelete
  8. Wow, baca sinopsis nampak menarikk...Mesti best ni...huhu

    ReplyDelete
  9. Perghhh 4 hari ja tgk... Hahhaha. Kalau saya tgk kt netflix nk cpt abih.. Main speed 1.5x 😂😂😂

    ReplyDelete
  10. berbaloi ke kak tgk ni.. nanti nak usha dulu

    ReplyDelete
  11. dah tgkd ah..memang best. now ayu tgh layan love in the moonlight, sementara nak tunggu..the devil judge abis...

    ReplyDelete
  12. Memang best cerita Birth Of A Beauty ni... dok tak sabar tunggu next episode masa tengok dulu... Han Tae Hee memang terbaik... dulu masa cerita The Successful Story Of A Bright Girl dia jadi Han Ki Tae bergandingan dengan Jang Na Ra... eh, memang bestlah... cerita-cerita yang dilakonkannya best-best belaka...

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????
Comment Yang Elok- Elok Aje Ye......

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah