Wednesday, August 4, 2021

WW : Apakah Itu Ego?

 Assalamualaikum 

Hi korang..

Apa Yang Dimaksudkan Dengan EGO?

Apa yang SA faham EGO merupakan satu sifat pentingkan diri sendiri tanpa mempedulikan orang sekeliling dan ini banyak berlaku dalam kehidupan kita. Tetapi sesetengah orang mengatakan Ego perlu ada dalam diri kita cuma perlu kena pada tempatnya... Ego sinonim dengan lelaki tetapi jangan tak tau wanita juga mempunyai Ego.


Ego juga perlu di kawal. Kenapa? Kalau berterusan dengan sikap Ego, benda pertama yang akan berlaku adalah kurang kepercayaan oleh orang- orang sekeliling...Peribadi seseorang dipandang rendah kerana sifat Ego dan potensi untuk hilang kawan adalah tinggi...

Ego juga ada pro dan kontranya..

Wordless Wednesday.. Jom kita bincangkan kesahihan sifat Ego...perlukah ada dalam diri dan kehidupan kita..pada SA kena ada tp biar bertempat...bukan sepanjang masa kita ego..


7 comments:

  1. Betul tu kak... tapi ego sikit takpe tapi kalau lebih sangat orang lain menyampah

    ReplyDelete
  2. Betul tu, Kak SA. Perlu ada tapi jangan berlebihan. Ego dalam situasi yang bersesuaian.

    ReplyDelete
  3. ego x salah but jgn terlebih...kannnn

    ReplyDelete
  4. Setuju dengan akak. Biar bertempat dan berpada pada serta tengok situasi. Kalau nak ego sepanjang masa orang pun menyampah.. Akhirnya diri sendiri yang rugi..

    ReplyDelete
  5. Ego biarlah berpada pada dan boleh bawak bincang gitu.

    ReplyDelete
  6. Perlu! Ya setuju dengan SA biarlah bertempat dan kena dengan keadaannnya. Jangan melampau. Sebab ego ni boleh makan diri juga. Akhir sekali nanti padan muka kita huhu gituuu

    ReplyDelete
  7. Ego ialah keakuan. Setiap individu yang normal memang perlu punya ego tetapi jangan biarkan ego mengawal diri kita, sebaliknya kitalah yang perlu mengawal ego tersebut.

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????
Comment Yang Elok- Elok Aje Ye......

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah