Tuesday, August 28, 2012

Kisah Raya Aku Tahun 2012 Part 2

Ni kisah Jumaat malam tu jugak..bab ni aku memang suka..memang every year contribute beli daging...
orang belah2 Negori memang panggil Mantai...tp tahun ni mahal la tulang gearbox...dah la timbang kilo...sapa nak makan tulang kan...org nak buat sup...makanya non ado la...sup tulang gearbox tahun ni...
abah ckp lenkali la beli masak kat umah...mahal betul...daging ok la..normal price...

 sebatang tulang ni...RM130...jual borong...mahal x? kalau dapt ngan daging2 sekali xpe..ni x..di lapahnya daging tu....nak bagi tulang jer...keji...
 kat sini beli cili api je..
 pakcik ni ckp kalau amik gambar dia bayar RM50...murahnya ko pakcik...
 ni daging kerbau...
 abah tgh pilih daging nak masak rendang esoknya...
 potong pakcik...jgn x potong
 banyak giler daging fresh..kiri kanan bau daging...
eh....sikudut ngang anak dara i pun ada eh....mana leh tinggal diorang berdua ni...
balik tu pi pekan Pilah...then pi tgok org lelong kuih raya...aku terjebak beli selendang 4 helai...semata2 sebab si kudut ni la...murah wei...pegang yang tu cantik..pegang yang ni cantik...last2 beli tp x sempat pakai semua...aku pakai tudung masa raya?yesza..mana ada fb aku tu mesti perasan..hahaha...belajar2
pakai...kan...benda baik....seronok gak tgh sesak2 tu ada org jual air botol bodoh tu..x pernah cuba..beli la sebotol perisa sarsi...hurm..not bad..sedap...at last up lagi sebotol...


7 comments:

  1. meriahnya raya ko
    suke la part potong2 buluh tu..sume buat sdiri kan
    aku ni beli jek..
    tp siyes mmg best sgt..

    ReplyDelete
  2. x pernah beli tulang or daging cenggitu, so x tahu mahal ke murah huhu

    ReplyDelete
  3. tp sedap kan makan tulang gearbox ni...sorggaaa :)

    ReplyDelete
  4. Teringat kenangan dok di kampung.. merasa ikut pergi beli barang2 untuk beraya..

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah