Thursday, April 15, 2021

RentSmart Asia Bergabung Bersama Iskandar Malaysia Studios Di Bawah Program Perniagaan Perkongsian

RentSmart Asia, platform penyewaan dalam talian yang diinsuranskan sepenuhnya, baru-baru ini mengumumkan kerjasama dengan Iskandar Malaysia Studios (IMS) di bawah program perniagaan perkongsian sebagai sebahagian daripada usaha mereka ke arah masa depan yang lestari. Kerjasama ini akan menperlihatkan IMS menggunakan platform penyewaan RentSmart Asia untuk menyewa barang-barang unik termasuk alat peraga dan kostum yang sesuai untuk filem-filem yang terdapat di era Peranakan yang kaya ini.


Menurut Rashid Karim, Ketua Pegawai Eksekutif Iskandar Malaysia Studios, penyenaraian barang-barang ini di platform RentSmart Asia akan memudahkan akses peralatan produksi dan alat bantuan kepada pembuat filem bebas, rumah produksi, individu yang terlibat dalam rantaian bekalan pengeluaran, dan pencipta konten. Kerjasama ini akan membantu memudahkan keperluan pengeluaran tempatan dan antarabangsa yang terus meningkat.

 "Walaupun IMS terkenal di peringkat antarabangsa sebagai pusat produksi canggih berskala tinggi untuk produksi antarabangsa dengan anggaran besar, kerjasama ini bersama RentSmart Asia mungkin menjadikan lebih relevan dan dapat diakses oleh bakat tempatan, terutama bakat muda, yang teras industri kreatif Malaysia, ”kata Rashid.


Perintah kawalan pergerakan dan Standard Operation Procedure telah menyebabkan penurunan besar dalam produksi film yang sangat mempengaruhi industri filem dan kru. Walau bagaimanapun, terdapat juga peningkatan pencipta konten amatur yang menggunakan platform seperti YouTube dan TikTok. Dengan membenarkan akses mudah ke peralatan produksi dan alat peraga, kami berharap dapat menyokong dan memupuk bakat ini dan memberi mereka peluang untuk diluluskan ke Netflix dan lain-lain, ”tambahnya lagi.


Peralatan dan alat peraga pengeluaran boleh ditempah secara dalam talian di www.rentsmartasia.com dengan hanya deposit RM100 dan akan dihantar terus ke depan pintu rumah anda.


Menurut Indran Gegathesa, pengasas bersama dan Ketua Pegawai Eksekutif RentSmart Asia, kita hidup di dunia di mana pembelian tidak semestinya kaedah terbaik untuk belajar, meneroka minat baru dan mencipta pengalaman. Kerjasama dengan Iskandar Malaysia Studios ini akan memberi kru produksi dan pencipta konten, akses jangka pendek yang murah dan mudah ke pelbagai pilihan peralatan, alat peraga dan kostum dari keselesaan kediaman mereka sendiri.


“ Konsep perkongsian di RentSmart Asia mewujudkan persekitaran hidup yang lebih lestari kerana orang terus menggunakan semula barang yang ada dengan jangka hayat sebelum membuangnya. Dengan mengamalkan penggunaan semula prop filem bukan sahaja membantu mengurangkan pembaziran dalam alam sekitar tetapi juga mengurangkan kos pengeluaran, "tambah Indran.


Produk dari Iskandar Malaysia Studios akan tersedia di RentSmart Asia mulai April dan seterusnya. Untuk maklumat lebih lanjut dan senarai produk, sila lawati: www.rentsmartasia.com


3 comments:

Heyy Gojes..Any Comment????
Comment Yang Elok- Elok Aje Ye......

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah