Thursday, March 3, 2022

Suka Aktiviti Ni?

Assalamualaikum...

Hi korang...

Hari ni SA nak citer aktiviti yang SA paling x suka nak buat selain lipat kain...lipat kain of course ramai yang x suka kan...bab kopek ikan bilis ni benda yang SA x suka jugak...letih uiii nak kopek banyak- banyak macam ni...kalau duduk bersila dia tangkap kat pinggang...kalau duduk kat meja makan dia buat sakit area ketiak...lenguh...


 

Selalunya Mak Pah yang akan kopek ikan bilis ni, dia selalu buat sambil tengok tv...tapi Ahad lepas adik- adik SA suruh SA buat ni...mulanya SA tolak la...tapi dah diorang membebel sebab diorang nak masak kan...Ikan bilis memang benda perlu ada dalam rumah SA...anak- anak buah suka makan ikan bilis goreng. Sama la ngan anak dara SA tu...kalau SA memang beli dah siap kopek je...senang tak yang pening kepala...tapi knowing Mak Pah suka ikan bilis yang mahal dan berkualiti tapi kena kopek sendiri...memang renyah la kalau kena kopek sendiri kan...dengan tercucuk tulang la...

Siapa yang suka kopek ikan bilis?

Boleh gang ngan Mak Pah...

19 comments:

  1. saya sekarang beliyang dah siap kopek SA. Tak larat nak mengopek banyak-banyak. saya ni tau nak cepat aje masak.

    ReplyDelete
  2. sama la kita kak tak suka kopek ikan bilis dgn lipat kain haha

    ReplyDelete
  3. hahaha.. saya pun jenis malas.. beli yang dah terus kopek je la..

    ReplyDelete
  4. selalu memang beli dah siap belah senang kerja

    ReplyDelete
  5. Saya suka kak. Dulu kalau balik rumah arwah Ibu, kopekkan sesiap sebab nnt senang dia nak masak.

    ReplyDelete
  6. Suka juga kopek ikan bilis tapi syaratnya kenalah ada teman sembang, kira kopek ikan bilis cara gotong-royong gitu.

    ReplyDelete
  7. Aktiviti kesukaan saya ni, Kak SA sebab tak percaya dengan hasil kerja orang lain. Jadi, buat sendiri je lebih mudah­čśé.

    ReplyDelete
  8. Kat umah saya ada mak cik tu mmg ambik upah kopek ikan bilis.hasil kerja nya bersih. Upahnya se
    kilo ikan bilis RM 5 je.mmg selalu lah minta makmcik tu kopekkan

    ReplyDelete
  9. kalau kat rumah ni mak mentua yang rajin buat.Bagilah banyak mana, confirm habis.hahah

    ReplyDelete
  10. saya selalu beli yang dah siap kopek, dari sabah tu. Sebab tak suka kopek ikan bilis jugak eheheh

    ReplyDelete
  11. Baru semalam kita kopek ikan bilis SA :D

    ReplyDelete
  12. Dulu suka gak beli yang jenis okay dan kena kopek sendiri. Lepas tu macam leceh je, baiklah beli dah siap kopek. Senang kerja.

    ReplyDelete
  13. PC beli yang dah siap kopek kak.

    ReplyDelete
  14. Sha pun beli yang dah siap kopek kak.. Tak lalu nak mengopek.. hehehe

    ReplyDelete
  15. Bolehlah buat kerja sampingan kopek ikan bilis sebab ramai yang suka beli ikan bilis yang dah siap kopek

    ReplyDelete
  16. saya pun suka beli yang dah kopek..mls nak fikir bab2 kopek ni..haaha

    ReplyDelete
  17. dulu slalu kopek ikan bilis ramai2 dpn tv dgn mak..

    ReplyDelete
  18. Sama.. kurang minat kopek ikan bilis.. tapi kalau lipat baju tu.. sy suka.. selau mmg buat sambil nengok tv.. hahaa.. dari zaman U, buat sambil tengok movie lagi...

    ReplyDelete
  19. amai..memang rajin tul SA...Ayu memang x la bab kopek ikan bilis ni, memang surrender awal2.

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????
Comment Yang Elok- Elok Aje Ye......

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah