Thursday, March 14, 2024

Menu Berbuka Puasa Ramadhan Ke 3

Assalamualaikum...

Selamat berbua korang...masak apa tu? SA tengah sakit tangan, terkial-kial masak...dah selama ni memang banyak guna tangan kanan kan...

Tapi siap je lauk..

Sakit2 pun tangan ni kena gak masak..suma pergerakkan tu terbatas...xpe la..esok Dania ada bleh tolong...weekend adik2 balik...

Jom tengok apa SA masak..



Ikan kembung masak lemak cili api campur sayur peria


Sambal udang harimau...besar2 udang nyer..masakn5 ekor je untuk sampai sahur


Mee goreng daging + udang kertas


Piring SA


Air oren twister

 

Alhamdulillah rezeki hari ni....

Pak Zain malu nak berbuka sebab hari ni kan dia sakit perut, terpaksa buka puasa untuk makan ubat..alahai comel je..SA cakap x pe jom la makan sama-sama...

16 comments:

  1. Sedap nya semua SA masak. Moga PZ cepat sembuh. Utk SA pun, moga tangan cepat sembuh dari sakit nya.

    ReplyDelete
  2. Wahhh dalam sakit2 tangan pun tudia SA meriah juga. Alhamdulilah..... comel Pak Zain ya...takpe Pak Zain ada exception kan ke sakit.....

    ReplyDelete
  3. Orang perempuan ni kan, sakit mcner pun masak tetap masak kan...hebat perempuan ni...
    ala comey nya pak zain ni...teringat zaman kecil2 dlu, x puasa , xleh buka sama2 hehehe

    ReplyDelete
  4. Hal yang selalu saya temukan di bulan puasa yaitu post masakan... 😁
    Untung saya singgahnya malam.

    ReplyDelete
  5. Alahai... Harap2 hr nie ok lah tangan SA dan perut PZ...
    Linda x sempat nk masak macam2.. Mmg 2 macam je

    ReplyDelete
  6. sedapnyaaa...anyway take care tau SA

    ReplyDelete
  7. sedapnya nampak mee goreng akak...kesiannya pakzain

    ReplyDelete
  8. Sedapnya ikan kembung masak cili api campur peria. Hihi..apo lah Pak Zain malu. Teringat dulu dulu kalau siapa tak puasa, takleh makan berbuka sama.

    ReplyDelete
  9. lucu pula bila PZ malu nak buka puasa sama2...

    ReplyDelete
  10. Alahai comel pulak PZ ..salah makan ker tu sampai sakit perut ? .
    Ikan kembung masak lemak cili api tu menarik la ... CCL guna peria katak ker letak dalam masak lemak . Pahit x ?

    ReplyDelete
  11. Sweet ja memalu sebab tak puasa yer..buka sengaja kan..ada keuzuran

    ReplyDelete
  12. Hahahah relaxlah Pak Zain bukan ada org lain nampak pun

    ReplyDelete
  13. Ya Allah udang tuh 😍😍😍😍. Bahaya betuuul memang,hahahahahha.

    Saya tuh suka peria, tapi memang yaa kulit dia yg berbulat2 tuh kdg bikin geli semacam πŸ˜….

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????
Comment Yang Elok- Elok Aje Ye......

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah