Wednesday, September 1, 2021

Hasil Pak Zain Memancing..Syukur Alhamdulillah Ada Rezeki

Assalamualaikum

Hi korang...

Semalam Pak Zain mencemar duli pergi memancing kat sungai...setelah sekian lama berehat dari memancing kan...semalam SA siap pesan...amik yang besar- besar je...buat gulai masak lemak cili api..kalau ada pucuk ubi yang tumbuh meliar tu amik gak pucuknya...campur pucuk ubi...huiiii...sodap eh....pas tu goreng plak ikan masin bulu ayam garing- garing kan...tanpa segan silu la menambah nasik..aduhai..sambil menaip ni ha...berbunyi - bunyi perut...adeh....

Jom tengok gambar...tapi maaf la..gambar lauk malam tadi x sempat SA nak amik...aci kan? aci la ye...ni la hobi Pak ZAIN selain bercucuk tanam...



Rezeki betul semlam..semua besar- besar dan gemuk- gemuk....


Ikan talapia hitam sungai...ni goreng pun sodap ni...cicah budu kan....perghhhhh


SA siang sorang- sorang kat dapur...bila besar- besar macam ni dan tak banyak sangat SA memang rajin siang...

 

Alhamdulillah...rezeki Pak Zain...ni dengarnya dia nak pergi lagi ni....sebab nak hantar kat rumah Pak Su SA yang kaki dah kena potong tu...dia dah diberhentikan kerja..so hidup dia satu family agak susah sebab takde pendapatan kan...harap kan bantuan aje sekarang...Kami yang terdekat ni boleh la bantu apa yang patut....semoga allah permudahkan buat buat Pak Su sekeluarga...semoga ada rezeki beliau walau telah kehilangan pekerjaan...anak pun kecik- kecik lagi...anak sulung dah masuk peringkat tinggi pembelajaran...nak jadi cikgu...anak yang tu ada dengan bekas isteri dia...semoga dipermudahkan lah semuanya.....

12 comments:

  1. Allah..murah rezeli abah SA..besar2 ikan yg dapat tu..

    ReplyDelete
  2. Bestnya dapat ikan segar, dagingnya manis-manis...

    ReplyDelete
  3. alhamdulillah... bnyk betul rezeki tu..

    ReplyDelete
  4. Geramnya tengok talapia tu besaq2. Goreng pun sedap.
    Semoga dipermudahkan urusan Paksu SA dan keluarga

    ReplyDelete
  5. x tau kenapa, ako mesti seriau tgk ikan yg org baru mancing hehehe

    ReplyDelete
  6. Segar segarnya. Isi mestilah sedap sebab bukan yang bela..

    ReplyDelete
  7. Alhamdulillah... Buat goreng kunyit cicah cili kicap ngan nasi panas2 pergghh

    ReplyDelete
  8. wah banyaknya ikan yang dipancing pak zain. rindu nya nak memancing..

    ReplyDelete
  9. Ikan tilapia ni kalau banyak wak suka buat ikan kering masam

    ReplyDelete
  10. Alhamdulillah, semua freshhhh freshh ikannyaaa.
    Apa apa pun semoga dipermudahkan segala urusan Pak Su kak SA. Aamiin.

    ReplyDelete
  11. Di sungai mana pula Pak Zain pi memancing ikan talapia tu SA? Pandainya pancing ikan. Besar-besar pula tu. Memang rezeki sangat!

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????
Comment Yang Elok- Elok Aje Ye......

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah