Monday, September 13, 2021

Lunch Keli Salai Air Tangan Mak Pah....

Assalamualaikum...

Hi korang..

Selamat tengahari....

Dah makan ke tu? SA baru sudah makan...hari ni SA bawak bekal je..sedar diri x leh dine in so SA prefer bawak bekal je la...kadang just bawak lauk left over kadang masak jer baru...masak lebih lepas tu tengahari Mak ngan Abah x perlu nak masak lagi dah...senang macam tu kan...

Kisahnya semalam Abah ngan Mak salai ikan keli...SA pun request...masak ikan salai campur rebung...hehehe...sukati je request kan...bukan x leh masak sendiri tapi sebab bila bawak bekal memang rasa nak poyo la lauk mak kita yang masak...haaa...macam hari ni la..SA panaskan bekal SA..sekali bau semerbak..ramai tanya akak masak apa..SA cakap la Mak yang masakkan lauk ikan keli salai...dah...ada yang nak order plak...aduhai..SA bukan apa...kalau nak jual boleh tapi x nak la masak dah malam dan bawak pergi kerja pagi kan...takut nanti basi plak...macam SA..SA frozenkan...so SA cakap..nanti la one fine day SA amik cuti and amik order...dah boleh merentas boleh la SA hantarkan..hantar sebelum tengahari macam tu kan....kalau diorang x kisah SA frozenkan makanan takpe....boleh je bawak sekali masa nak pergi kerja....



2 ketul ikan keli salai campur rebung


3/4 nasi putih...x leh banyak- banyak...nanti jadi macam kisah pagi tadi....


Pantry masih x boleh guna...so panaskan makanan dan bawak kat tempat...makan la sensorang


Hari ni SA x pakai mekap pun pi opis...sebab?

Nanti SA up kat entry lain....

Haaaa....

Ada la cerita sedih pagi tadi...seawal pukul 5am....seriously sedih...sebab tu SA lambat bersiap...malam tadi punya semangat siapkan semua kelengkapan...terus spoiled...

Apa tu erk?

Tunggu next entry.....

11 comments:

  1. Bestnya bawa bekal. Lebih selamat kan buat masa sekarang ni.

    ReplyDelete
  2. Ok keli eh... Kita tgk je la awak makan :D

    ReplyDelete
  3. Tak sabar nak nantikan episod seterusnya....suspendedđŸ€­

    ReplyDelete
  4. Wahh ada yang dah order tu..
    Nampak takde mood sangat tu kak.

    ReplyDelete
  5. Wak dulu rajin bawak bekal kalau pegi kebun
    Sekarang dah malas
    tengah hari dah balik

    ReplyDelete
  6. haihhh rebung tu favorite busyra tuu..

    ReplyDelete
  7. Sedapnya rebung tu... Fave sangat.

    ReplyDelete
  8. sedapnya menu kak SA harini hehee :)

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????
Comment Yang Elok- Elok Aje Ye......

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah