Thursday, September 2, 2021

Kisah Aydan Buli Atok Zain

Assalamualaikum...

Hi korang...

Petang semalam adik SA si Lissa datang rumah bawak anak-anak dia and nak minum petang kat rumah kami...kebetulan ada banyak cempedak kan...semalam sebiji cempedak yang besar dah masak...semerbak bau satu rumah..call Lissa dan Mommy Dida suruh datang amik...sebiji cempedak tu ada 72 ulas isinya...banyak giler kot so x terhabis nak makan...Lissa malas nak amik tapi kalau goreng kan dia datang bawak anak2 minum petang sama-sama...lama dh x minum petang kat rumah ni...SA kata okey je...lepas tu nanti bekalkan untuk Mommy Dida yg blom goreng....

Seronok sesekali berkumpul minum petang sama-sama.. eh...Pak Zain pergi memancing lagi..katanya nak carikan ikan utk si cucu jantan nya...siapa lagi kalau bukan Aydan...cucu lain x balik kan...x leh merentas..nasib ada cucu jantan sorang kat Seremban ni. Seronok betul si Aydan...atok Zain melayan dia...

Mulanya atuk malas nak siang ikan..nak suruh SA yg siang macam biasa..giler sebesen besar kot nak kena siang...sudahnya Aydan cakap..." Jom la atok...Aydan teman atok siang ikan..Aydan nak belajar ni". . Kalah la atok dengan pujukan cucu...kena la atuknya siangkan ikan sambil dia teman...bising dua org tu kat dapur...Aydan bukan main lagi x takut langsung dengan ikan...ikan tu ada duri2 plak tu tepi2 tu....korang tengok la gambar dia kat bawah tu...








Separuh ikan suruh adik SA si Lissa bawak balik..pandai la dia kalau nak bahagi ngan Mommy Dida..

Lepas diorang balik, lepas solat Maghrib jemaah, Pak Zain pi buat Ikan Talapia Goreng Sweet Sour....dia buat sendiri..x bagi SA buat...nasib sedap....settle seekor tu utk makan malam semalam...



 

Tengok la presentation dia tu...hahaha...

Apapun skill memasak Pak Zain memang power..Dania dari x makan ikan talapia sekali cuba terus bertambah-tambah...siap mention...masak macam ni ok la..niya makan je...eh...hellooo....seeblum ni mama masak gak macam ni...x makan pun...lepas tu dia kata apa tau.." zaman berubah" lepas tu buat muka x bersalah...sabar jer laa...aduhai anak....anak...nasib sorang...kalau ramai confirm mama kena buli ngan loyar buruk dia tu...


Okey korang...jumpa  next entry...


15 comments:

  1. Memang murah rezeki pak zain..asal pergi memancing ja penuh besen hasilnya..

    ReplyDelete
  2. sedapnya cempedak.. wah akak kira ye berapa ulas

    ReplyDelete
  3. MashaAllah rezeki penuh sebesen. Comel Aydan nak siang ikan. Patutla SA pandai masak, kemahiran turun temurun bila tengok Pak Zainnya presentation tu, sedap.

    ReplyDelete
  4. Geram nya tgk aydan.. Montel dh mcm uyum hehe..

    ReplyDelete
  5. Atok memang kalah teruk kalau cucu dah memujuk tu. hihi..Dari malas bertukar rajin. Banyak betul ikan ayah akak dapat. Rezeki dapat kongsi dengan anak anak.
    Itulah Dania, tak rasa tak tahu sedap dia kan. Zaman berubah, selera turut berubah gitu.

    ReplyDelete
  6. Seronok betul Aydan teman Pak Zain siang ikan.

    ReplyDelete
  7. air tangan atok tu yg buat dania nak makan tu mama...lek la mama

    ReplyDelete
  8. Hebat skill memasak Pak Zain sampaikan orang tak minat talapia pun boleh tukar fikiran. Hihi

    ReplyDelete
  9. Suka betul aydan dengan ikan. jenis tak takut n. slumber ja pegang tu. kalau budak lain dah jerit2 dah haha
    psst : Kakak Dania nak atuk masak selalu lah tu :P

    ReplyDelete
  10. Dari tak nak siang ikan kena pujuk dengan Aydan atok terus siang ikan...adakah hint juga daripada Niya kalau nak Niya makan ikan kena atok yang masak..ahaaaaa..atuk pun luluh hati dengan cucu..gitu.

    ReplyDelete
  11. Banyaknya kak.. mula ingat kecik tp tengok yang pak zain siap masak eh besarla

    ReplyDelete
  12. pandai yaa aydan bodek atuk ajak siang ikan...

    ReplyDelete
  13. tudia.. puaih.. mancing saja dapat ikan penuh sebesen geramnya tengokk

    ReplyDelete
  14. Amboi Aydan! Buli atok ye. Sabar sajalah Pak Zain hehehehee.
    Banyak sungguh ikan talapia tu SA. Dania pun ikut makan sekali hasil masakan atok ye!

    ReplyDelete
  15. Banyak hasil memancing Pak Zin seronok tengok, comellah Aydan

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????
Comment Yang Elok- Elok Aje Ye......

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah