Thursday, November 4, 2021

Lunch Tengahari Ini.....


Assalamualaikum...

Hi korang...

Pi berjalan mana tu.....hehe ..so orang yg x berjalan duduk dirumah sahaja....tadi keluar kejap beli barang dapur...keluar pun dah lambat .. sudahnya beli la barang2 kering je yg lain nanti la Sabtu ke....

Hari ni SA yg masak ...lama dh x masak kat rumah...ada dekat 3 minggu kot. ..sibuk masak untuk jualan aje kan... So hari ni SA masak plak..balik dari kedai dh lambat kan ..

SA masak simple jer hari ni...yang penting lauk hari ni membuka selera...



Ikan sepat ronggeng goreng, lepas tu letak sambal Khairul Aming dan SA tambah bawang besar je...buat kering2....sedap ..


Ayam masak lemak cili api campur kentang dan timun..timun ada lebih dalam fridge..dari biar membusuk elok masakkan aje...mengucap Mak Pah...x pernah dibuat dek orang katanya...tapi dia yg makan banyak timun tu...🤦🤦



Sayur Bok Choy goreng

 

Sedap makan tengahari ni...ikan sepat ronggeng tu keluarga mertua adik SA dari Perlis yang bagi...Sedap..susah dapat kan...diorang bersawah so bila musim menuai banyak la ikan sepat kering...SA suka sebab ikan ni kecik2 dan x masin pun..SA goreng garing td...rasa macam makan keropok..nanti nak cari lagi la...kat shopee ke...lama dh kami x kesana...ntah bila nak bawak mak abah berjalan lagi ke sana....


11 comments:

  1. Sedap sepat ronggeng..dh lama tak makan..

    ReplyDelete
  2. Tak g mana pun kak
    Bulan 12 ni rabia nk g umrah
    Maafkan rabia jika ada salah silap ya.
    Doakan kami selamat pergi selamat kembali

    ReplyDelete
  3. Lama tak makan ikan sepat ronggeng ni.
    Maunya bertambah nasi ni :)

    ReplyDelete
  4. Nampak simple tapi boleh bertambah nasi..:)

    ReplyDelete
  5. Ikan sepat ronggeng ni buat ikan kering tersangatlah sedapnya

    ReplyDelete
  6. sepat ronggeng? Ada eh ikan nama ni?

    ReplyDelete
  7. Sedap sedap menu..ikan sepat ronggeng tu..tak pernah tahu kewujudannyaaaa..WAKAKAKAK

    ReplyDelete
  8. lama tak pekena ikan sepat, terliur menengoknya

    ReplyDelete
  9. kak oii sedapnya.. kalaulah saya berjiran dgn kak SA tentu bahagia hidup kiki

    ReplyDelete
  10. Hahaha.. Mmg tak dibuek eh org ayam lotak Timun. Tp apa ada hal.. Kito buek dio

    ReplyDelete
  11. Rare betul timun dalam masak lemak

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????
Comment Yang Elok- Elok Aje Ye......

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah