Friday, May 22, 2020

Apabila Dapur SA Merajuk..Kena La Beli Baru..

Hi korang..

Ahad lepas SA dan adik SA pi kedai elektrik kat area Seremban untuk meneruskan misi pencarian mencari dapur untuk gantikan dapur yang sedia ada sebab yang sedia ada tu dah rosak satu tungku. Selama berbulan- bulan pakai satu tungku je...dah jumpa dapur baru ni rasa lega sikit sebab tugas masak memasak jadi senang. Ingat nak pakai je sampai lunyai tapi mak dah mula bising, nak raya nanti nak masak cane la apa la...so..SA mengalah la beli yang baru...


SOP kena sentiasa ikut


Kedai elektrik pun kena beratur kalau nak masuk


Selfie jap


SA pilih yang ni...

Gelabah jugak la sebenarnya masa ni...sebab tak tau ukuran kat kitchen kabinet SA...adoi tak terfikir pun masa tu sebab ingat nak ukuran dapur je, nasib cina tu ok suruh ambik dulu, bayar dan kalau tak ngam ngan kitchen kabinet boleh tukar semula...nasib baik kan....balik rumah terus cuba masukkan atas kitchen kabinet, alhamdulillah..memang ngam- ngam muat...legaaa..so tak yah buat kerja dua kali...lega dah tukar dapur...so aktiviti masak memasak menjadisemakin lancar so tak perlu dah masak awal- awal.RM650 terbang untuk dapur kaca ni....ada warranty setahun. 


6 comments:

  1. Alhamdulillah.Maka kembali cepat SA boleh memasak..

    ReplyDelete
  2. semua kedai kena beratur skrang kak. Ikut nasib, kalau nasib baik, beratur sekejap, kalau nasib tak baik, kena beratur berjam-jam.. errrmm. best akak dapat dapur baru, teruja nak masak kan

    ReplyDelete
  3. Senang ada 2 tungku. Lagi senang dapur 4 tungku. Apapun alhamdulillah. Dulu pun satu tungku berfungsi memang azab nak masak.

    ReplyDelete
  4. Alhamdulillah dapat dapur raya baru
    Baru semangat nak memenu

    ReplyDelete
  5. Dah dapur baru ni lagi semangat la SA memasak kan.. :)

    ReplyDelete
  6. Ada dapur baru ni lagi semangat nak masak. Dapur kaca memang cantik kan kak tapi saya fobia dengan dapur kaca ni. Hehehe

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah