Tuesday, June 5, 2018

Siapa Tarik Kaki SA?

Hi korang...

SA nak citer skit kejadian mistik yang melanda SA lately sebelum puasa dan bulan puasa ni...bukan ke bulan puasa syaitan semua diikat?Pelik kan...SA tak pasti samada ianya mimpi atau realiti tapi kalau dah sellau dah semestinya reality la kan...cuma SA tak nak la bising- bising nanti kawan serumah takut plak...
Perkara ni berlaku sebelum puasa awal bulan 5 rasanya...tiap kali nak tido asal dah nak lena jer sure terperanjat dan rasa macam ada orang tarik kaki...eh...sapa plak dalam bilik SA kan..itu sekali..dah lama dan SA tertido semula..kena tarik lagi sekali..eh....main- main ni...SA bangun dan duduk..ambil hp suluh kalau- kalau ada orang. Padahal diri SA ni memang sangat la penakut..tapi dalam bilik sendiri kan...kena la beranikan jugak diri..takde plak nampak apa- apa. SA  pasang surah yasin dan make it berulang- ulang sampai pagi...

Gambar sekadar hiasan

Dah pasang surah yasin tu SA terlelap semula sampai pagi...ingat takde apa -apa la mungkin SA mimpi kot..Tapi kena lagi selang 2 malam...masih lagi kena tarik kaki SA.. kali ni macam ada orang rentap ibu jari kaki...ehhh...main tarik- tarik plak kan...dh kenapa nak kacau orang..SA bangun pasang lampu, tengok jam baru pukul 12 tgh malam..orang nak bangun sahur ni...then SA toleh ke tingkap..laaa..tingkap x tutup rapat..langsir macam terselak..bilik SA bertentangan dengan Sungai.. dengar air sungai macam laju sangat..x berani nak meninjau..SA ni macam berani padahal penakut..then pasang semula Yasin kat hp..terus tido ..sampai bangun sahur...SA tak cerita la kat housemate..kang ada plak yang takut kan...

Sampai sekarang masih lagi misteri...apa yang buat kaki SA kena tarik dan kena rentap macam tu..padahal sebelum tido dah basuh kaki, solat dah dan dah pasang yasin..tapi berselang hari mesti kena sampai sekarang...

Korang rasa apa yang SA perlu buat?

15 comments:

  1. Mistik betul.. Kalau baca macam gangguan.. Sha cuma boleh syorkan sis SA jumpa orang yang pandai.. Macam darusyifa ke..

    ReplyDelete
  2. seram lak baca SA tulis gitu, dana takde pengalaman gitu tp yelah kan...
    cuba lps ni SA pasang ayat ruqyah kt bilik SA, biarkan terpasang sampai abis... kita tgk ada tak gangguan...

    atau cuba SA kot2 jumpa ustaz or org2 yg tahu psl gangguan ni, kot blh di ajarkan apa yg perlu di buat

    ReplyDelete
  3. Kak kena pergi darul syifa.mungkin diorang boleh bantu akak.just my opinion.

    ReplyDelete
  4. gangguan agaknya. Kot jin Islam ke.. aritu budak opis, wife dia kene cakar..kene gangguan masuk umah baru, baru jer pindah masuk, 2-3 hari kene kacau terus keluar umah. terpaksa cari umah lain. ustaz cakap ade bunian dlm umah tu. susah nak halau. solution dia, dorg kene pindah. try la bawak ustaz pagar ke ape blk tu..mane la tau kan..

    ReplyDelete
  5. Alaaaa nape kita baca entry akak nih malam malam. Adeh adeh adeh..Saya pun tak tau nak tolong macam mana kak.. Memg mesti sungguh.

    ReplyDelete
  6. SA cuba tidur berselimut..sampai paras dada...kalau rasa juga..cuba bisik dalam hati....aku tahu kau ada...kita sama2 makhluk Allah...aku tak ganggu kau...aku minta kau jangan ganggu aku...cuba...

    ReplyDelete
  7. erkkk..SA cuba pi rawatan alternatif, panggil orang pandai agama ke suh tgk2 kan rumah atau bilik SA tu kot ada gangguan ke apa..seriau plak kalau kena kacau cam ni selalu...

    ReplyDelete
  8. erkkk..SA cuba pi rawatan alternatif, panggil orang pandai agama ke suh tgk2 kan rumah atau bilik SA tu kot ada gangguan ke apa..seriau plak kalau kena kacau cam ni selalu...

    ReplyDelete
  9. erkkk..SA cuba pi rawatan alternatif, panggil orang pandai agama ke suh tgk2 kan rumah atau bilik SA tu kot ada gangguan ke apa..seriau plak kalau kena kacau cam ni selalu...

    ReplyDelete
  10. Masih kena lagi ke selepas kejadian tu..?

    ReplyDelete
  11. Harap-harap takde apa2 yang tak baik mendatangi diri SA.
    Moga SA selamat dari apa2 yang tidak baik.. Aamiin..

    ReplyDelete
  12. Pernah juga kena dekat rumah sewa zaman study dulu tapi satu malam je la. lepas baca yasin dah hilang dah

    ReplyDelete
  13. hmmmm skang ni ada x kena lagi, SA?
    aida ni x pernah kena.
    and tak pandai nak advice.
    harap baik-baik aje ye.

    ReplyDelete
  14. Kena tanya yang lebih tahu dan pakar. Ika tak pernah pulak jadi cmtu. Bila baca cerita SA ni, terasa misteri sgt. Siapa la agaknya yg dok tarik tu. Harap harap semuanya okay saja :)

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah