Saturday, November 10, 2018

Review | Althea Sunblock Petal Velvet Sunaway SPF50+ PA++++

Althea baru-baru ini melancarkan Sunblock Petal Velvet Sunaway SPF50+ PA ++++


Siapa yang sanggup menolak sekiranya mendapat barangan skincare dari Althea Korea?Haa....parcel pink dari Althea Korea ni sememangnya menjadi rebutan dan yang ditunggu-tunggu. Bila dah dapat happy giler dan tak sabar nak unboxing ataupun nak ambil gambar dan pose dengan produk. Inilah kelebihan menjadi Althea Angels..So hari ni SA nak perkenalkan kepada korang product terbaru iaitu


Petal Velvet Sunaway 


Althea baru-baru ini melancarkan Sunblock Petal Velvet Sunaway SPF50+ PA++++ khas dan istimewa untuk anda pencinta produk-produk dari Korea...Ia adalah produk perlindungan UV dengan Formula Hydrating khusus kawalan sebum yang berlebihan pada kulit dengan sistem serbuk mikro manakala asid hyaluronik memastikan kulit kekal dari terhidrasi sepanjang hari. Formula bukan kimia dengan tekstur ringan dan cecair untuk melindungi kulit daripada sinaran UVA dan UVB. SPF 50+ PA ++++ 

Bertindak sebagai penapis UV bukan kimia: Membina penapis perlindungan matahari pada permukaan kulit dan menyebarkan cahaya UV. Lembut pada kulit sensitif tanpa bahan kimia. Nasib baik sesuai dengan kulit SA yang berminyak ni...tekstur ringan dan cepat menyerap membuatkan SA jatuh hati sangat- sangat...





Didatangkan dengan bag hologram yang cantik


Goncang dulu sebelum guna ye...



Mengendalikan dan mengurangkan sebum yang berlebihan pada kulit dengan sistem serbuk mikro manakala asid hyaluronik memastikan kulit kekal terhidrasi sepanjang hari. Formula bukan kimia * dengan tekstur ringan dan cecair untuk melindungi kulit daripada sinaran UVA dan UVB. SPF 50+ PA ++++ * Penapis UV bukan kimia: Membina penapis pelindung matahari di permukaan kulit dan menyebarkan cahaya UV. Lembut pada kulit sensitif tanpa bahan kimia.


VELVETY FINISH, FORMULA HYDRATING
Mengendalikan sebum yang berlebihan pada kulit dengan sistem serbuk mikro manakala asid hyaluronik memastikan kulit disimpan terhidrasi sepanjang hari.

MICRO POWDER BARRIER
Zarah-zarah mikro menyerap sebum dan minyak yang berlebihan dari kulit untuk memberikan cahaya, kemasan baldu. Apabila anda menggunakan Sunaway, asid hyaluronik menambah kelembapan dan menghidratkan kulit secara mendalam.

HYDRATING, FRESH FORMULA yang terdapat pada produk ini mengendalikan sebum yang berlebihan pada kulit dengan sistem serbuk mikro manakala asid hyaluronik memastikan kulit kekal terhidrat sepanjang hari.Berlaku secara merata dan lancar ke kulit tanpa meninggalkan pelakon putih di belakang. Ini disebabkan oleh penapis UV bukan kimia yang maju dengan formula yang lebih telus.

Bahan utama DAMASK ROSE

Petal Velvet Sunaway mengandungi Damask rose ekstrak untuk melembutkan dan melancarkan kulit. Damask rose mempunyai komposisi nanomolecular semulajadi yang kaya dengan vitamin untuk menembusi jauh ke dalam kulit, sensitiviti menenangkan dan memperkuatnya untuk cahaya berseri.




Beberapa bahan hebat lain untuk pengetahuan anda:

  1. Asid hyaluronik - Humectant yang menarik kelembapan pada kulit, mencegah dehidrasi
  2. Minyak geranium - Memberi kulit rangsangan berseri dan menyembuhkan jerawat
  3. Serbuk Ekstrak biji Althea - kaya dengan antioksidan, melindungi kulit dari luar negeri dan memastikan ia tetap baik dan terhidrat.
  4. Polyphenols - Memelihara kulit yang dilindungi dari sinaran UV
  5. Saponarin - Pembaikan sel-sel yang rosak dan mengembalikan keanjalan kepada kulit yang menua . Ini adalah mesti menggunakan kawalan kelembaban sebum harian untuk mereka yang mencari pelindung matahari yang tahan lama dan kuat untuk kegunaan seharian tetapi melembapkan, tetapi tanpa rasa putih atau rasa melekit. 

Set ini termasuk Velvet Petal Velvet Sunaway, Velvet Petal Velvet in (Pewarna lut & hangat) & Velvet Petal Pink lavender (Limited edition). Powder Velvet Petal adalah pelbagai produk keluaran Althea sendiri dan mula kukuh dengan Powder Velvet Petal! Serbuk lut yang mengekalkan solekan dan  kemasan sutera hingga sentuhan betul- betul blend pada kulit muka anda serta tidak berminyak, serbuk ini berfungsi untuk mengekalkan pengeluaran sebum tanpa mengeringkan kulit untuk kelihatan segar, berseri-seri sambil memberikan aroma lembut. Untuk ulang tahun ke-3 mereka, mereka melancarkan versi terhad iaitu set Pink lavender edisi terhad. Ia mencerahkan dan melembabkan kulit anda dengan formula khas yang mengandungi pigmen merah jambu dan ungu untuk menghidupkan kulit yang kusam! SA suka sebab ianya melengkapkan koleksi solekan SA..so muka tidak nampak berminyak lagi...bestttt....


Petal Velvet Powder Pink Lavender


Petal Velvet Powder Warm Beige


Petal Velvet Powder Translucent


Cepat dapatkan koleksi anda di https://sg.althea.kr/petal-velvet-set!

Beli sekarang set Althea Petal Velvet pada harga cuma RM47.20 << my.althea.kr >> anda boleh dapatkan 20% diskaun sementara stok masih ada. Set Althea Petal Velvet mengandungi Althea Petal Velvet Sunaway & satu Althea Petal Velvet Powder pilihan anda.

Untuk maklumat lanjut serta pelbagai promosi menarik, layari :

Facebook : Althea
Instagram : @altheakorea


9 comments:

  1. Suka pakai kak.. Tak oily kan.cepat meresap dalan kulit muka. Lepas ni guna sunscreen Althea ni jelah. Serasi dah

    ReplyDelete
  2. Nanti nak up cerita gak. Hari ni dah start pakai..yaaaa best gila sunblock ni..

    ReplyDelete
  3. Lightweight...tu yg paling best...bulan 12 ni nak pi bercuti tepi pantai harusss lah ada menda ni kan

    ReplyDelete
  4. Huda pun suka dengan produk terbaru Althea ni. serasi dgn kulit muka.

    ReplyDelete
  5. memang bagus ke kak produk althea ni. saya baca mmg kenyakannya bagus2

    ReplyDelete
  6. Fav pakai sunaway ni, siap pergi top up lagi another bottle baru baru ni..

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????
Comment Yang Elok- Elok Aje Ye......

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah