Friday, December 24, 2021

Pak Zain Panik Dengan Pembelian Panik Di Seremban


Assalamualaikum...

Hi korang...

Tengah SA buat kerja tadi, tetiba Pak Zain call...SA kalau dapat call dari Pak Zain ni memang akan rasa cemas la...biasa sebab Mak atau ada apa- apa yang dia nak..the way dia bercakap pun sanagt mencemaskan...

jom baca conversation SA ngan Pak Zain

credit : google.com

Pak Zain call
Pak Zain : Assalamualaikum long..
Me : waaalaikumsalam..ye abah..
Pak Zain: ni apo ghamai na oghang kek Zemart ni?
Me : eh...mano la along tau..along x kojo situ..
Pak Zain : Oghang luar biaso ghamai ni ..sorang 3-4 troli barang makan segala..ghisau abah...ado apo2 ko berlaku skrg ni..
Me : Diorang panik tu bah..kan 24hb-29hb dijangka hujan lebat dan gelombang ke 2 banjir..
Pak Zain : Abah tanyo td..kenapa semua beli barang banyak2, cino tu cakap u x tau ka pakcik..sudah darurat woo ..abah nak beli brg makan jugak ni
Me: Sabar bah ..sabar...xpe..jangan panik...tunggu along balik kito poie boli .
Pak Zain : Abah ghisau ni..diorang dh sapu semuo...kang xdo apo tinggal unruk kito
Me : Yarabbbiiiiiii,..sabar bah...sabar...along kojo laie ni ..tunggu la along balik...
Pak Zain : Abah boli la sikit2 yo..kang ko boli jugak ...
Me : Ikut abah la...tapi jangan boli banyak2 bonar.. insyaallah xde pape..jangan panik...tunggu along balik...kang abah boli x tgok barang punya expired date bazir je...
Pak Zain : Abih tu ..abah tunggu dulu la ni?
Abah ghisau long...kang kito x cukup makanan..hujan ribut...
Me : Tunggu along balik...esok kito poie boli...sesudah subuh kito pi boli..sabar yo...

Alahai Pak Zain ..dia punya panik sampai kakak pun tersampuk panik sama...stended la pembelian panik ni ..boleh nak beli stok tapi jangan sampai membazir..kang beli benda yg kitorang x makan susah plak...x semua barang tu yg biasa makan kat rumah...kang dibelinya jadi pembaziran plak..

#panikgelombangkedua


14 comments:

  1. adoiii part cina tu cakap sudah darurat tu bahaya info x betul tu ehhehe.. mmg bole buat orang panik sungguh..

    ReplyDelete
  2. Aduh panik dibuatnya.

    Semalam Mak Cici pulak masuk rumah kelam kabut katanya orang kat kedai cakap malam ni takde letrik. Dah bagitahu berita palsu, Mak masih nak cari lilin buat stok.

    Aduh baiklah Mak. Plus lilin ni boleh simpan lama. Beli jugak 2 kotak. Hehe

    ReplyDelete
  3. Ni kalau ibu Sk nampak, mahu dia pun panik sekali.

    ReplyDelete
  4. PH hari tu hampir terjebak juga tapi mujurlah cepat tersedar.
    Masa banjir minggu lepas, sbb takut bekalan tak sampai but alhamdulillah keperluan harian tak terjejas.

    ReplyDelete
  5. Memang macam tu kot kak orang tua tua mak ayah ni..sebab babah dengan mama PC pun gitu.. kalau nampak orang belanja banyak lepas tu ramai orang berpusu-pusu je mesti panik.. nanti dia call PC tanya.. betul ke gini..betul ke gitu.. pulak ada jiran yang cepat panik juga.. ermmmm.

    ReplyDelete
  6. org tua2 memamng la akan panik kalau tiba2 rmai yg membli..kita pun jadi panik sama..hehe

    ReplyDelete
  7. biasalah kak..mak ayah mmg mcm tu..mcm2 dia fikir..takut habis beras la..kita plk mls nak bersesak dengan orang ramai..:)

    ReplyDelete
  8. Kesian pak Zain. Tengok orang panik, kita pun terjabgkit panik jugak. Semoga baik-baik sahaja Malaysia dan dijauhi dari bencana alam

    ReplyDelete
  9. ye la kan kekadang tgk org panik bolehjangkit kat kita. bahaya ni

    ReplyDelete
  10. Allahu...saya bole rasa paniknya pak zain tu...😥

    moga semua baik2 aje dan dalam peliharaan Allah nanti...insya'Allah...

    ReplyDelete
  11. Aduh, kita pun panik tetiba. Bahaya kalau tersebar info tak sahih.

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????
Comment Yang Elok- Elok Aje Ye......

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah