Sunday, December 26, 2021

Tetamu Dari Perlis...

Assalamualaikum...

Hi korang...

Semalam SA dan adik SA si Lissa bertungkus lumus masak berdua...pagi adik SA buatkan sarapan...simple- simple je...memang Lissa tido kat rumah anak beranak sebab hubby dia jaga ayah dia yang tengah tenat..so ramai la kami kat rumah dari Jumaat malam. Melayan si Aydan yang asyik membebel je...

So pagi semalam sarapan kami adalah biohun goreng dan nasi goreng...balance nasi banyak..so goreng aje...tepat pukul 10am SA amik alih dapur plak...masak sama- sama la...

Jom tengok apa yang SA masak..


SARAPAN PAGI SABTU


Bihun goreng


Nasi goreng


MENU MAKAN TENGAHARI


Kari udang harimau campur nenas


Ayam kampung goreng berlada


Kari udang dalam mangkuk..hehe..


Sayur kobis panjang goreng ikan masin


Buah ciku diorang bawak


Buah tembikai


Seronok diorang makan ramai- ramai


Sakan borak..

Mertua adik SA ni datang sebab nak tengok rumah baru adik SA kat Bangi, lepas tu sambil- sambil melawat Mak Abah...sakan mereka berbual sebab 2 tahun tak jumpa kan...kalau tak kami akan selalu ke Perlis jenjalan...nanti la dah abis segala bencana dan Covid 19 boleh la bawak Mak Abah berjalan ke Utara lagi....lama dah terkurung kat rumah kan...

28hb nanti birthday Mak Pah uolls....SA rasa nak pi staycation...tapi tengah musim hujan kan...we see how..kalau nak staycation kena amik hotel yang elok dan selesa skit...senang Mak Pah nak cuci buah pinggang...


8 comments:

  1. Seronoknya makan beramai2
    Menu pun ramai penuh meja

    ReplyDelete
  2. alhamdulillah... as usual, semua menu nampak yum yum. seronoknya bila berkumpul ramai2 mcm ni kan...

    ReplyDelete
  3. Wah seronok makan ramai ramai, dengan tetamu jauh pulak

    ReplyDelete
  4. seronok mkn2 ramai2 mcm ni..yg tak selera pun jadi selera..:)

    ReplyDelete
  5. alhamdulillah, meriah bila makan ramai2...kari udang tu nampak sedap nau nau..

    ReplyDelete
  6. Happy kan bila dapat jamu tetamu dan nampak diorang makan dengan berselera

    ReplyDelete
  7. Seronoknya makan ramai-ramai. Tetamu itu pembawa rezeki.

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????
Comment Yang Elok- Elok Aje Ye......

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah