Sunday, December 26, 2021

Santai Santai Ahad~ Masakan Orang Balik Dari Kebun Namanya

Assalamualaikum...

Hi korang...

Bangun pagi tadi konon turun dari tingkat atas bawak duit RM20 nak suruh Pak Zain pi beli roti canai. Badan penat nak masak...ermm..Pak Zain sesuadah subuh hilang rupanya...hilang pi lepaskan gian memancing...pukul 10am dia balik bawak ikan...kali ni SA x siang la ikan tu...dia yg siang semua dan beberapa ekor SA amik buat lauk tengahari....jadi la masak simple2...

SA hari ni teringin nak masak sayur kangkung masak lemak cili api..tapi xde kangkung so kita masak sawi je...pun sedap jugak..guna sayur sawi yg batang dia panjang tu..nasib sayur sawi tu tak pahit...


Jom tengok apa yang SA masak...




Ikan Talapia goreng berlada...


Sayur sawi masak lemak cili api ..kalau masak sayir-sayuran kena letak bawang putih, bawang merah dan ikan bilis ye...


Telur dadar tomato campur udang


ikan masin sepat siam goreng

 

Sedap makan tengahari ni..plan petang ni nak pi beli barang dapur ..erm dh makan beria mcm ni ..mata pun layu je laaa ..malas la SA nak keluar...hahahaha...lauk ikan talapia goreng berlada tu SA asingkan seekor untuk bekal esok...malam kang malas dh nak masak...hehehe...

12 comments:

  1. Alamak ai! Ikan masin tuuuu! lama tak pekena!

    ReplyDelete
  2. Saya pun mata layu je hari ni SA

    ReplyDelete
  3. Paling win ikan sepat masin tu bg PH. Lama betul tak makan.
    Telur dadar tu pun kemain gebus hihi...

    ReplyDelete
  4. semua pun nampak sedap tau....kalu ke blog SA ni.

    ReplyDelete
  5. aduyai kak kalau saya duduk dgn akak confirm lagi gemuk dari sekarang kak uii

    ReplyDelete
  6. Nampak simple jer lauknya..tp hilang diet klu mcm ni..:)

    ReplyDelete
  7. semalam tiberr kita buat sambal belacan goreng..alang2 mengutip cili depan rumah banyak sangat..jadi la buat lepas rindu belacan goreng ala sarawak..

    ReplyDelete
  8. sedapnya ikan talapia berlada tu..

    ReplyDelete
  9. Sedapnya makan ikan fresh hasil pancing

    ReplyDelete
  10. Kalau Kaka Amie dapat sekor talapia goreng berlado dengan nasi putih sepinggan...sedapnya SA!

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????
Comment Yang Elok- Elok Aje Ye......

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah