Friday, December 31, 2021

Roti Canai Kari Kambing Ulu Bendul ...

Assalamualaikum...

Hi korang...

Hari terakhir hari yang ke 365 hari untuk tahun 2021, nampaknya entry ni adalah entry terakhir untuk 2021, esok dah bermula chapter baru di hari yang baru pada tahun yang baru...SA masih bercuti hari ni...dan seawal pagi dah keluar pergi sarapan melayan Mak Pah dan Pak Zain yang nak makan di Roti Canai Kari Kambing kat Ulu Bendul. Sampai jer dah berderet kereta kat situ dan nasib baik ada parking. betul- betul kan depan kedai tu. Hari biasa pun orang ramai kan...ye la maybe semua amik peluang bercuti..Tapi tak lama pun sebab kedai ni layan diri..so semua makanan dah tersedia siap termasuk air. Cuma kena beratur kalau nak order roti canai...

Jom tengok gambar...


Signboard ni tak berapa nampak...patut diorang buat besar skit lagi...


Scan MySejahtera macam biasa ye


Pak Zain beratur nak order roti canai


Ramai plak yang menunggu roti canai siap


Antara makanan yang dah siap ambil...tinggal tunggu roti canai je lagi...


Mak Pah makan nasi lemak telur mata


Abaikan rambut yang serabut sebab masa ni rambut x berapa kering lagi...SA syampoo rambut


Roti canai yang sedap, garing dan sepiring kari kambing yang ada daging kambing2 ketul..puas makan...kari kambingnya sedap!!


Rendang Ayam NS

Total makan kat sini RM58

Lepas sarapan teruskan perjalanan balik ke Seri Menanti, saje nak jalan- jalan rumah Mak Lang selepas 2-3 bulan Mak Abah x balik sana. SA lagi la lama x balik sebab sibuk kerja kan....


Sampai je...letak handbag ambil pisau dan terus pi kebun belakang tu...huiii banyaknya bunga kantan...geram SA....


Nampak belakang SA tu?bunga- bunga kantan yang dah kembang dan layu begitu aje...Mak Lang cakap macam tu la jadinya sejak 2 tahun takde sape yang kutip...


Pungut jugak kacang botor...nak tau SA buat apa? Separuh masukkan dalam masak lemak cili api dan separuh lagi buat ulam makan tengahari cicah sambal belacan


Tengahari sampai je terus masak...


Masak Lemak Cili Api Ikan Tenggiri campur Kacang Botor


Sotong goreng tepung


Bok Choy Goreng


Kacang Botor buat ulam


Sambal belacan guna Belacan Madu dari Perlis

Alhamdulillah...rezeki lunch hari ni....

Sedap makan sebab dah lama x buat sambal belacan...petang ni tadi Mak Pah buat cekodok plak cicah lauk ikan tenggiri..licin 2 piring cekodok...Pak Zain komplen kata buat sikit sanagt...sekali kena jeling ngan Mak Pah....aduhai yang berdua tu...asyik la usik mengusik...sabar jer la....

Kita jumpa lagi di entry terbaru di tahun depan ye...hahahahaha...

Happy New Year 2022 semua.... 


12 comments:

  1. Selamat menjamu selera
    Selamat melangkah ke ahun baru

    ReplyDelete
  2. Fuh padu tu kari kambing.
    Selamat tahun baharu kak.

    ReplyDelete
  3. Semua pun sedap2... Hepi new year SA!!

    ReplyDelete
  4. Fuhh kari kambing. No wonder ramai yang beratur. Nasi lemak pun nampak menggoda.

    ReplyDelete
  5. Ya Allah, daripada sarapan kat kedai sampai yg masak sendiri, semuanya menggoda. Rumah kita pun dah lama ada sambal belacan, hihi.

    ReplyDelete
  6. Syokk blik kg.
    Mcm2 sayur blh kutip.. Sedap plk tu

    ReplyDelete
  7. sedapnya sambal belacan dan kacang botol tu

    ReplyDelete
  8. Wah..sedapnya. kalau ke Ulu Bendul bolehlah cuba

    ReplyDelete
  9. sedapnya menu bfast pun.. and daun kesum tu..helok sgt, patut la jadi asam pedas nya yer...

    ReplyDelete
  10. Fuh breakfast semua sedap.. Tapi lagi sedap mata memandang bunga kantan tu. Bestnya... Kat pasar mahal betul bunga kantan ni..

    ReplyDelete
  11. Roti canai tu nampak crispy...sedapnya. Lagilah cecah kari kambing...aduhai!

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????
Comment Yang Elok- Elok Aje Ye......

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah