Tuesday, January 11, 2022

Bekal Isnin & Selasa



Assalamualaikum

Hi korang...

Short update ha...nak clearkan gambar yg kat dlm hp ni...dh memberat...sayang plak nak delete je kan...2 hari ni mmg bawak bekal...sarapan pagi je SA beli...SA hari-hari balik kerja penat...7.40pm sampai rumah tu terus mandi dan solat...makan kalau lapar..lepas tu naik atas terus tido...bila dh tido awal memang x amik tau la siaran tv ke apa ke...mana citer best suruh Dania rakam je...WeTV pun x tengok....bayar je...hahahha....tengok la nanti Sabtu baru ada masa..lepas wedding anak buah nanti SA cadang nak lepak and pulun tgok movie




Bekal semalam...nasi sesenduk lebih skit, ayam kampung masak lemak cili api ..sayur bayam tu beli...


Bekal hari ni...nasi ngan sup ayam Aydan...hahaha..kenapa Aydan...sup ayam ni fav Aydan...atuk buat special utk dia....mama tumpang skit utk bawak bekal je..


Tapi Pak Zain telefon...katanya dia masak daging salai masak lomak cili api campur pucuk ubi...perghhhhh...fav SA tu....dia kata dah frozenkan utk SA bawak bekal esok...uishhh....best giler ni....nak goreng ikan masin sepat ronggeng la malam kang...sure best makan...lama dah tak buat daging salai...oh ye..bukan Pak Zain salai sendiri ye...diorang beli daging salai kat Kuala Pilah...rupanya pagi tadi diorang pi sarapan kat Kuala Pilah berdua...amboiiii...bukan main erk...dating jer kerjanya....Esok SA update lain na....

11 comments:

  1. Baru nak terliur dgn ayam kampung mlca tu, dia dah umpan daging salai plak....

    ReplyDelete
  2. Rasanya memang lebih jimat kalau bawa bekal
    Lagi pun ada tukang masak profesional, mesti sedap

    ReplyDelete
  3. Untung Kak SA Pak Zain pandai masak. Macam sedap sup ayam Aydan tu

    ReplyDelete
  4. Ada nikmatnya penat SA. Bila tidur lena, bila bangun badan kembali berenaga.
    Sayang betul Pak Zain pada SA.

    ReplyDelete
  5. Senang bawa bekal macam ni. Jimat masa lunch hehe

    ReplyDelete
  6. alhamdulillah...seronoknya dpt bawak bekal mcm ni hari2...

    ReplyDelete
  7. Memang jimat duit kalau bawa bekal hari-hari macam ni. Makanan pun kena dengan citarasa kita.

    ReplyDelete
  8. baru tengok dan jam pukul 1150pagi..
    Tengok makanan SA dh lapar..hehe

    ReplyDelete
  9. Sedapnya salai-salai...
    kat tempat saya pun dah ada gerai khas lauk2 salai..Dah 2x beli masak lemak cili api itik salai..sedapnya ...feel betul bau salai dia

    ReplyDelete
  10. sedap makan sup ayam kak.. letak sampai kicap pehh

    ReplyDelete
  11. Berasaskan ayam lauk bekal isnin dan selasa. Ohh dating berdua. Sekali sekala berdating kan.

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????
Comment Yang Elok- Elok Aje Ye......

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah