Monday, September 5, 2022

Menu Bila Ntah Ni....31 August Kot...

Assalamualaikum...

SA bengang betul...dari tadi upload gambar ni semua...elok masa upload bila masuk dalam entry dia jadi kelam kabut ..5 kali SA betulkan..sudahnya lantak la...malas nak fikir ..

Rasanya ni menu 31 August la...sebabnya SA ternampak pokok ubi depan umah tu dah sedang elok banyak pucuknya...SA pun patahkan la..sekali kena marah lagi ngan Pak Zain...tu la sape suruh tanam pokok ubi depan rumah...dah la fav SA kan...selamba je SA buat don't know...

SA buat sambal belacan, SA rebus pucuk ubi tu...pas tu masak ikan selar campur ikan jenahak yg SA beli konon nak bawak bekal pi kerja..hahaha...masak lemak cili api je...terbuat pedas plak tu...ngan sambal belacan pedas nak mati kata Mak Pah...huhu





Acar buah dari kenduri bertunang anak buah SA tu...


Pucuk ubi rebus


Masak lemak cili api ikan selar dan ikan jenahak bahagian isi dan ekor...campur sayur sawi pahit tu ..sedap SA makan

 


Lepas ni x leh la amik pucuk ubi Pak Zain..dh gondol SA kerjakan hari tu .. SA bukan apa..lagi dia x bagi amik lagi SA amik...hehehe ..pas ni kalau nak makan kena beli kangkung plak la..x pun beli bendi...celur...makan ngan nasi panas..sambal belacan..perghhhhhh.....bertambah la makan ..SA kan sblom ni xde selera makan kan..terus SA masak lauk simple macam ni..baru la selera SA makan...cuma kena jaga gak sebab perut SA x berapa ok skrg ni...cepat masuk angin...x tau dh nak buat camne lagi....

4 comments:

  1. Pucuk ubi tu cicah sambal kacang memang mantop

    ReplyDelete
  2. Walaa.. wallaaa. sedap tu. ada pucuk ubi lagi tu.

    ReplyDelete
  3. haritu balik kampung ... kakak sedara buat lemak ikan letak kailan yg besar pahit tu...sedap pulak rasanya.

    ReplyDelete
  4. huishh..bertambah nasi klu menu macam ni..:)

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????
Comment Yang Elok- Elok Aje Ye......

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah