Monday, May 13, 2024

Dah Tengok Shaitaan Lakonan Ajay Devgan Di Netflix?

Assalamualaikum...

Hi korang...

Dah tengok filem ni? 

Filem ni memang GILA!!!  Sama seperti tajuk, memang syaitoonnirrajim betul ! 



 
SHAITAAN (2024)

Filem Hindi bergenre seram thriller ini berkisar tentang sebuah keluarga yang hidup mereka terganggu apabila anak perempuan sulung mereka dipukau menggunakan ilmu hitam oleh orang asing yang tiba tiba muncul dalam kehidupan mereka.

Sinopsis

Kabir Rishi  ( Ajay Devgan) , Jyoti ( Jyothika) dan  dua anak mereka, Janvi Rishi ( Janki Bodiwala) dan Dhruv Rishi ( Anngad Raaj) merancang untuk meluangkan masa bersama di rumah ladang mereka. Dalam perjalan ke rumah ladang, mereka berhenti makan dan bertemu dengan Vanaraj Kashyap ( R. madhavan) dan makan bersama satu meja. Masa tu la Vanaraj memainkan peranan, diberikan sebiji laddu kepada Dhruv dan Janvi, dua beradik ni berebut dan Janvi yang dapat makan laddu tu. Sejak dari tu Janvi seolah- olah di pukau. Dari seorang remaja yang happy go lucky dia bertukar jadi pendiam. Gerak geri Vanaraj terhadap Janvi agak mencurigakan. Sebelum meninggalkan kedai makan,Vanaraj juga memberikan biskut kepada Janvi dan memintanya makan ketika sampai di rumah ladang mereka.

Sesampainya di sana, Janvi makan biskut tersebut di dalam kereta walaupun ibu dan ayah nya sibuk bawa masuk beg ke dalam rumah, dia asyik makan biskut. Mengejutkan Vanaraj tiba tiba muncul di depan pintu pagar rumah ladang mereka. Kehadiran Vanaraj buatkan Jyoti rasa tidak selesa. 

Namun yang pelik, Janvi melayan Vanaraj dengan mesra dan mendengar setiap arahan Vanaraj. Janvi menurut tanpa membantah walaupun dia tahu perkara tersebut salah. Rupanya, Janvi telah dipukau oleh Vanaraj dengan menggunakan ilmu hitam. Vanaraj, si syaiton yang merasakan dia adalah "Tuhan" telah menjadikan Janvi sebagai boneka dan menyiksa emosi Kabir dan Jyoti. Janvi dipaksa untuk menangis tanpa henti, menari sampai kehilangan tenaga. Jika Kabir melawan, Vanaraj akan arahkan Janvi untuk cederakan adik lelakinya, Dhruv. Keadaan menjadi huru hara. 

Filem ni memang buatkan emosi SA bertukar tukar, sekejap marah sekejap sedih. Vanaraj memang gila. Filem ni SA suka sebab penghayatan pelakon. Emosi yang di tunjuk melalui lirikan mata. Air mata bergenang menceritakan perasaan sedih, cemas ibu bapa melihat anak yang dipukau melakukan perkara yang membahayakan diri. 

Peringatan ye..ada babak ritual,anak anak perlu di pantau jika menonton bersama anak. 

Sedih?

Sedih sikit la memandangakan anak yang elok sihat walafiat kena ilmu sihir dan bertindak di luar kawalan macam remote control dipergunakan oleh Vanaraj tu...

SA mohon supaya korang menonton filem ni sendiri dan SA rasa tak perlu lah SA cerita pengakhiran filem ni macam mana. Yang boleh SA beritahu..pengakhiran cerita ni sangat- sangat korang tak sangka..filem ni lebih kepada cerita Thriller..tak seram sangat sebenarnya cuma dia buat kita rasa cemas.

Korang kena tengok cerita ni tau...memang best...recommended...Ajay Devgan berlakon citer ni memang best....


16 comments:

  1. Dah tengok, sebagai emak emosi ya walaupun tengok banyak kali hahaha

    ReplyDelete
  2. Alamak.. tgk ramai2 ok la kot...ayu ni penakut 🤭

    ReplyDelete
  3. Alamak.. tgk ramai2 ok la kot...ayu ni penakut 🤭

    ReplyDelete
  4. I dh baca full sinopsis kat google.memang dahsyat plot dia

    ReplyDelete
  5. menarik nih...nak tengok jg..

    ReplyDelete
  6. Dulu dulu saya minat ajay devgan... Lama lama tak suka sebab dia nampak sombong dengan peminat.. dengan bini dia pun nampak kerek. . Dulu dulu takde medsos.. sekarang semua nampak yg di sebalik tabir..

    ReplyDelete
  7. Dah tengok, memang jahat dia betul-betul setannnn hahahahaha

    ReplyDelete
  8. ala tengok ni mesti sakit ati

    ReplyDelete
  9. Endingnya tak disangka, tapi happy ending atau tak kak? 😄. Soalnya kalo tak happy ending, saya biasanya tak nonton. Susah nanti nak move on, teringat saja filmnya 🤣

    ReplyDelete
  10. Menarik juga ni.. boleh masuk list.

    ReplyDelete
  11. gerammmmm tgk citer ni, mujur ending bagus hehe

    ReplyDelete
  12. Ammi tak tengok lagi sbb dah terminate Netflix. Tengok Madhavan ni teringat kat arwah kawan baik sbb minat sungguh dia ngan mamat handsome ni

    ReplyDelete
  13. mula2 macam slow jalan cerita dia..dh masuk ke tengah, baru okey sikit..yg ending tu betul tak sangka..moral of the story dari cerita ni, kalau orang asing bagi makanan jangan lah kita ke bulur sangat nak makan...kena ada sifat was-was dalam diri...

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????
Comment Yang Elok- Elok Aje Ye......

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah