Sunday, May 12, 2024

Ziarah Kubur Arwah Mak Pah

Assalamualaikum...

Pagi ni baru dapat lapangkan diri ziarah kubur arwah Mak Pah...Alhamdulillah  Mak dah ramai kawan-kawan..3 minggu SA x ziarah asbab sibuk dan tak sihat, bertambah rupanya jiran-jiran Mak...dah penuh barisan baru berhadapan kubur Mak...Alhamdulillah  kubur Mak kukuh x mendap..hari-hari Abah ziarah dan jaga kubur Mak...

Pagi ni SA sediakan juga hirisan daun pandan dan adik bongsu beli bunga untuk Mak...ke pasar besar la kami pagi tadi beli bunga sebelum ke kubur...

Hari ni hari Ibu...walau kami x pernah sambut, tapi kami tak lupa wish pada arwah Mak Pah dan x lupa doa, Al-Fatihah  serta surah Yassin...



 






Ateh dan Acu cucukkan aje bunga tu ke tanah..harap tahan lama la bunga tu...berdepan kubur Mak Pah tu kubur Mak kepada kawan Ateh...x sangka kan...mereka berjiran akhirnya...

Musim hujan ni banyak kubur-kubur yang mendap tanahnya...sedih SA tengok..mesti family arwah jauh dan jarang ziarah..harap pekerja-pekerja tu betulkan semula kubur arwah yang terkesan dengan hujan tu dengan kadar segera..

Selamat Hari Ibu Mak...

Al-Fatihah  buat arwah Mak Pah, Pipah Bt Mustafa....

9 comments:

  1. Semoga roh Mak Pah dicucuri rahmatNya selalu 🤍

    ReplyDelete
  2. semoga arwah Mak Pah di tempatkan di kalangan org yg beriman..aamin
    Linda pun lama tak ziarah kubur arwah FIL..
    cuma bacakan yasin dan tahlil ringkas je setiap malam jumaat, niat untuk arwah

    ReplyDelete
  3. Semoga Mak Pah tenang di sana 🤲

    ReplyDelete
  4. biasanya kubur mendap tu kenapa ek? papan dalam jatuh ke? maaf tanye sebabnye.. kubur arwah ayah pun mcm tu.. kami bayangkan arwah ayah dah jadi tanah.. dan papan dah runtuh.. :(( sedih dan bertambah sebak sangat time tu.. ambik tanah lain tambunkan atau kubur tu :(.. Semoga arwah2 semuanya dalam keadaan baik2 sahaja.. doa sentiasa mengiringi insyaAllah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Biasanya sebab struktur tanah dan betul kayu yang menutupi jenazah tu dah jatuh kebawah dan mereput sekali dengan jenazah..kubur arwah mak pun sama gak sebelum ni...cuma Pak Zain rajin ziarah dan betulkan semula kubur...

      Delete
  5. Al Fatihah untuk Mak pah yaa 🤗

    Ya betuuul kak, saat musim hujan begini banyaak sangat kubur yg terendam. Saat saya kekubur MIL puasa yg lalu, dukuh sedih melihat ada bagian kubur yg tergenang air tinggi. Memang rendah sangat bagian kubur yg terendam :(

    ReplyDelete
  6. moga arwah mak pah ditempatkan di taman2 syurga.aamiin

    ReplyDelete
  7. kubur mak pah ni yg dedekat sekolah redza tu ke kak?
    kat area rumah2 taman

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????
Comment Yang Elok- Elok Aje Ye......

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah