Sunday, December 30, 2018

Bila Omak Layan Donsako Cooking AFC Channel

Hi korang,

Kisah pagi tadi masa SA tengah sibuk ampai kain kat luar..dari luar terdengar macam siaran Korea atau Jepun...sekali SA tinjau...
Amboiiii....bukan main omak den ni..tgok rancangan masak memasak bahaso Jopun...dari luar dengar "ashimek..adorojo.." amenda ntah... sekali tinjau...dia tengok AFC rancangan memasak dari Jepun🤦🤦🤦🤦....SA tanya ..paham ko mak....mak cakap tgok bahan orang tu masuk an paham laaaa....😅😅😅 ado kontang, bawang..nak tukar subtitle x ghoti...Ahad hari tgok masak memasak.....
Tudiaaaaa...omak den....omak korang ado tak macam ni...dio paham dari bahan chef tu guna🤭🤭...



Sempat la SA snap kat tv apa yang mak SA tengok...hehehe..rupanya selama ni mak SA faham dari bahan-bahan yang chef tu guna...ada ikan, kentang, bawang tu dia paham la...hahaha..sebenarnya dia x reti nak tukar subtitle bahasa Melayu...dah djar banyak kali pun dia x reti...tukar-tukar channel tu pandai la dia....kelakar betul...dh SA tukarkan tadi taru dia ok...

Mak kalau tak keluar kemana-mana ngan Abah memang akan akan menonton tv je la...sinonim dengan minat memasaknya memang mak akan tengok rancangan masak memasak...sama la minat ngan SA...

10 comments:

  1. best layan channel afc ni.. masakan dia ajar simple tp nampak sedap sgt. Anak buah selalu layan..:)

    ReplyDelete
  2. Ahhahahha.. sama la ngn mak cik en.. dh byk kali ajar tp x ingat2

    ReplyDelete
  3. Orang lama kan.. tahu je dia bahan tu apa.. walaupun tak ada sarikata..

    ReplyDelete
  4. Macam tenguk cerita hindustan.
    Takde sarikata pun boleh faham.

    ReplyDelete
  5. Hahaha comel je mak akak. Saya pun suka tengok rancangan masakan. Walaupun tak faham tapi tengok bahan dan cara masak on saja

    ReplyDelete
  6. Ni silap2 haribulan, omak SA pandai cakap Jepun , jangan terkejut ...

    ReplyDelete
  7. mak mak ni terer bab masak..dapat bahan je terus on nak masak apa pun.

    ReplyDelete
  8. hehehe mokcik advance. tengok bahan2 je terus dapat tangkap.
    orang2 senior pro da kak hehe..

    ReplyDelete
  9. Cayalah Acik.. lamo dah tak tengok AFC Channel

    ReplyDelete
  10. hehe mak ika pun rajin nengok rancangan ni. haha katanya alaa senang je ni. haha.

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah