Monday, December 3, 2018

Walimatulurus Farah Wahida Ismail & Asyraf Di Pulapol, Jempol NS

Hi korang...

Sabtu lepas SA berkunjung ke Jempol, NS menghadiri majlis perkahwinan adik sepupu SA iaitu pengantin perempuan...SA dari Seremban dalam pukul 8.30pagi..pada awalnya SA nak gerak Jumaat tu dan sewa hotel kat Bahau, Abah cakap tak payah plak...okey la tu..xde membazir duit..ingatkan jauh sangat..nak sewa hotel bukan sebab apa..fikir mak nak dialysis je...so kena la ada tempat yang proper dan bersih..CAPD ni senang dan terdedah dengan jangkitan kuman kan...So sampai rumah pakcik SA dalam pukul 10 pagi macam tu...dekat jer kan..macam kami selalu balik Serting rumah arwah Mak Long dulu. Sampai- sampai jer...sorang pun takde kat khemah..rupanya ada majlis pernikahan kat dalam rumah...laaa...ingat petang Jumaat tu depa ni dah nikah...rupanya pagi Sabtu tu jugak...sempat la tengok diorang nikah..

Rasa macam tengok budak- budak main pengantin- pengantin plak sebab adik sepupu SA tu baru berumur 21 tahun...dan suami dia 22 tahun..macam laaaa...awalnya depa ni kahwin...dah jodoh dan seru diorang dah sampai kan...kita doakan aje la yang terbaik...


Banner mereka


Pelamin nan indah


Yang perempuan tu adik sepupu SA Farah Wahida


Comel jer pengantinnya...


Dengan sekali lafaz akhirnya mereka sah menjadi suami isteri

Lepas majlis pernikahan..kami semua lepak bawah khemah..nak makan masa tu catering tengah siap2kan makanan..kami lepak jer la borak- borak...tetiba ada budak catering tu bawak sepinggan kepala kambing besar giler kat meja kami...wahhhh...SA telan air liur jer la...walau sebenarnya boleh jer nak makan..cuma SA tak nak amik risiko..just cubit sikit jer bagi rasa supaya tidak kempunan..Abah SA suka betul la makan kari kepala kambing tu...samapi ramai yang terjebak makan sama...


Terliur tengok gambar ni lagi sekali


Orang tak sihat duduk diam- diam je...


Diorang ni la perabih kari kepala kambing tu...


tekun masing- masing sampai tak pandang kamera...


Anak buah SA si kembar..


Si kembar dengan kakak Dania..

Kami kat sana  tak lama pun..sebab nak kena balik Seremban semula sebab mak kena dialysis pukul 3 petang...dalam pukul 1 kami dah gerak balik dah...nak elak jalan jammed pun ye jugak...kebetulan SA pun masih tak sihat sepenuhnya...lepas segala dugaan sakit dari Oktober lepas..SA dapat demam dan batuk plak...demam tu tak pe la lagi boleh tahan..SA tak boleh tahan kalau batuk...sepanjang masa kat rumah kenduri tu SA okey je..sesekali jer batuk...erm...sampai rumah batuk melampau- lampau...sampai naik penat dah...

Buat pengantin baru  Farah Wahida dan Asyraf..Selamat Pengantin Baru...Semoga kekal bahagia hingga ke jannah.....

12 comments:

  1. Semoga berpanjangan jodoh mereka dan berbahagia bersama selamanya...

    ReplyDelete
  2. Alhamdulillah.moga terus sabar melayari bahtera rumahtangga.

    ReplyDelete
  3. Tahniah pengantin.. semoga berbahagia hingga ke Jannah, aamiim ya rabb..

    ReplyDelete
  4. Selamat pengantin baru buat adik sepupu akak.

    ReplyDelete
  5. selamat penagntin baru buat adik sepupu akak..:)

    ReplyDelete
  6. selamat pengantin baru utk pasangan pengantin...fuh kepala kambing tu

    ReplyDelete
  7. aduhaii..ngeri tengok kari kepala kambing tu ...by the way...selamat pengantin baru buat mereka

    ReplyDelete
  8. Selamat Pengantin Baru adik sepupu SA & suaminya...adoi, tengok kari kepala kambing tu, tak baper nak lalu..terbyg kambing hat hidup lagi..haha..adeh...

    ReplyDelete
  9. Selamat pengantin baru untuk sepupu akak. Eh, comel si kembar bertudung.

    ReplyDelete
  10. Lawa pelamin dia..
    Tahniah buat pengantin..

    ReplyDelete
  11. Tahniah untuk sepupu kak SA. Fuhh sedapnya kari kambing tu.

    ReplyDelete
  12. Selamat pengantin baru untuk Sepuu SA moga bahagia hingga Jannah... Aamiin

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah