Tuesday, September 3, 2019

Maggi Goreng Atau Maggi Sup, Mana Satu Pilihan Korang

Hi korang....

Siapa je tak suka maggi kan...tak kisah la maggi perisa apa pun..confirm ada peminat tersendiri. SA pun sama antara peminat maggi...walau orang kata tak bagus makan maggi..tapi SA x kisah...sebab SA bukan makan maggi hari- hari...bila teringin dan jugak takde pilihan dan bila malas nak masak...tapi...haaa...ada tetapinya...SA lagi prefer kalau apa jer hidangan maggi ni mesti ada banyak sayur..kadang pesan kat mamak..sayur lebih dan kena ada tauge sekali..tak nak cili...kalau masak sendiri letak plak cili..bukan apa..cili api tu walau sebiji dan di racik2 halus..ianya mewangikan tumisan. Ye korang...Maggi kalau nak sedap samada maggi goreng atau maggi sup letak bawang putih, bawang merah kecik tu dan cili api..kena tumis..tak tumis rasa macam tak best plak...ada orang rasa leceh kan...tapi pada SA itu menarik selera SA nak makan maggi...cukup tambah sayur dan telur...x suka letak benda lain macam ayam ke..atau udang or seafood lain...kalau maggi kosong jer dan rendam untuk 2 minit tu SA rasa macam tak puas...


Sumber google.com > alahai...lapar plak perut tengok gambar ni...nampak best kan...


Sumber google > ni kang ada balik kerja masak maggi ni kang..

Well...Baru- baru ni kat tv kan ada pencarian maggi goreng sedap kan...korang ada yang masuk tak pertandingan tu...rasanya dah habis dah kan..iklan ada plak kekadang keluar..masa pertandingan tu tengah rancak..SA sibuk dengan kerja...dari hari ke hari nak masuk contest tu tapi tak sempat..balik kerja lambat.Weekend plak dengan macam- macam hal..last- last terlupa...sabar jer la....

Antara maggi goreng dan maggi sup...yang mana pilihan korang?

Kalau maggi goreng korang suka yang macam mana?

Bahan- bahan yang biasa korang campur sekali dalam hidangan maggi ni?

Jom share kat ruangan komen jom..

Bahaya la buat entry Maggi ni....lapar jadinya....

18 comments:

  1. kita suka maggi tumis, letak air sikit jer, kiranya ala sup la tapi airnya tak mo banyak

    ReplyDelete
  2. suka dua2...mcm SA ckp la..bkn ari2 nk mkn maggi kn..bila sesekali teringin..nk2 time hujan..mmg sinonim ngan maggi sup haha

    ReplyDelete
  3. Megi kari goreng...taruk kobis...taruk telur...

    ReplyDelete
  4. Dua-dua tak, Kak SA. Sy dah berhenti makan maggi lebih daripada 5 tahun😅.

    ReplyDelete
  5. Mrs Pip suka maggi ayam , of course yg berkuah.. Suka letak telur, sayur daun, wajin ada sedikit nasi sesudu dua pun jadilah, tambah bawang putih goreng crunchy buat sendiri ler (ni mmg buat stok, bila bila nak makan dah sedia ada), kalau rajin buat juga bawang merah crunchy tu ... kalau ada tuhau,letak tuhau sikittt ...

    ReplyDelete
  6. sy prefer maggi curry soup. kene tumis gak (dengan bawang merah dadu kecik, bawang putih, ikan bilis sikit). so tiap kali masak maggi mmg kene masak asing2 sebab husband tak suka kalau ada ikan bilis dlm maggi dia. hahahha...lain-lain selera tp yg penting kene ada cili padi dan telo

    ReplyDelete
  7. Mrs. A lebih suka maggi sup flavor kari tapi kalau dah tersedia maggi goreng pun bolehlah ngeh! ngeh! ngeh!

    ReplyDelete
  8. i suka maggie goreng. tapi kalau dah kebulur sangat2, maggi sup pun boleh jadi tersedap hehehe

    ReplyDelete
  9. kalau tgk gmbar ni sup...hehehe....tpi rietta xbrp suka mee segera....

    PS: itu la, kawan rietta yang ajar goreng garing gtu...sedap rangup....

    ReplyDelete
  10. dedua suka, tapi lebih rajin buat megi sup aje...dan suka yang kosong aje...kalo rajin atau teringin, baru pi tambah telur dengan sayur..

    ReplyDelete
  11. Sha suka dua-dua kak SA.. Makan ikut mood.. kikiki

    ReplyDelete
  12. Nak pilih dua-dua kak. dua dua sedap!

    ReplyDelete
  13. Nani sukaa yang goreng, lepas tu ada pulak telur mata. Nikmat!

    ReplyDelete
  14. JM suka megi sup..slurrrppp!! Kasi pedas sikit pastu letak telur separuh masak..sayur...perghhhh rasa nk mkn megi plak mlm nanti ahahah

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah