Monday, April 8, 2019

Satu Hari Satu Sachet BiO-LiFE MEGA-C Plus Bioflavonoid Untuk Kesihatan Yang Baik

BiO-LiFE MEGA-C Plus Bioflavonoid, Vitamin C Handy In Sachet

Untuk kesihatan yang baik SA mengamalkan pengambilan Vitamin C yang sangat baik untuk kesihatan kita. Sehari satu sachet untuk lebih rasa kuat dan sihat. Vitamin C sememangnya memainkan peranan yang amat penting untuk kesihatan yang lebih baik..

Baru -baru ini SA diperkenalkan dengan Vitamin BiO-LiFE MEGA-C Plus Bioflavonoid. Apa itu vitamin C? Vitamin C sangat sinonim diperbuat dari buah-buahan dan dikatakan sangat penting untuk imunisasi badan yang kuat. Vitamin C Handy In Sachet ini memudahkan korang kerana boleh di bawa ke mana-mana dan diambil bila-bila masa. Macam SA letakkan dalam tas tangan supaya senang boleh ambil di pejabat setiap pagi.


BiO-LiFE MEGA-C Plus Bioflavonoid merupakan vitamin C yang berdos tinggi dalam bentuk kalsium askorbat dan ianya diperkaya dengan bioflavonoid. Bioflavonoid membantu meningkatkan penyerapan dan penggunaan vitamin C dalam badan kita. Oleh itu, BiO-LiFE MEGA-C Plus Bioflavonoid merupakan pilihan vitamin C yang terbaik dan mesra untuk perut.


Siapakah yang digalakkan untuk mengambil BiO-LiFE MEGA-C Plus Bioflavonoid?

  • Individu yang ingin menambah kandungan vitamin C dalam badan
  • Individu yang mengalami masalah gastrik – perut sensitif
  • Pelancong/Pengembara – berbentuk paket dan mudah untuk dibawa ke mana-mana
  • Perokok
  • Warga emas


Apakah ciri-ciri penting BiO-LiFE MEGA-C Plus Bioflavonoid?

  • Vitamin C dalam bentuk askorbat – mesra untuk perut
  • Vitamin C berdos tinggi (1000mg) dalam bentuk paket
  • Diperkaya dengan bioflavonoid untuk meningkatkan penggunaan dan penyerapan vitamin C dalam badan
  • Tiada gula tambahan, sesuai untuk pesakit diabetes
  • Dalam bentuk paket yang kecil dan kurang berisiko untuk mengalami pengoksidaan


Berapakah Dos yang Disarankan?

Dewasa: Ambil SATU paket sehari bersama makanan, larutkan ke dalam 125ml air. Setelah larut..hendaklah segera di minum.

Kandungan

  • Kalsium askorbat kontang 1666.67mg
  • Membekalkan 1000mg vitamin C  
  • Bioflavonoid lemon 71.45mg
Jadi, apakah pentingnya vitamin C dalam pemakanan kita? 

Faedahnya banyak:

1) Untuk pembentukan kolagen, protein yang memberikan struktur kepada tulang, tulang rawan, otot
dan saluran darah1
2) Membantu menjaga kapilari,tulang dan gigi1
3) Membantu dalam penyerapan zatbesi1



Cara minum mudah sahaja

Step 1: Bancuh satu sachet dalam shaker dalam air 125ml

Step 2 : Larutkan

Step 3 : Sedia di minum...

Yang bestnya kan...ianya tak masam dan tak manis...sesuai sangat untuk perut..korang tak perlu risau pengambilan Vitamin C berasaskan serbuk/sachet ini sebabnya sama sahaja..yang sangat dititik beratkan adalah kandungan nya bersesuaian. Jangan risau ianya tidak membuatkan perut korang meragam. mereka yang menghidap gastric macam SA pun sesuai ambil Vitamin C. Selain untuk kesihatan, ianya sangat elok untuk kesihatan kulit..1 sachet sehari untuk sesuatu yang bagus kan?


Sememangnya SA suka...memang nekad di usia 41 tahun ini SA akan mengambil supplement..maklumlah usia makin meningkat memang memerlukan makanan tambahan untuk terus sihat di masa hadapan..

Persatuan Dietetik Amerika mencadangkan sembilan hidangan buah-buahan dan sayur-sayuran dalam pemakanan harian untuk mengambil manfaat vitamin C dan khasiat pemakanan lain untuk pencegahan penyakit dan menjaga kesihatan yang baik2 . Namun begitu, walau dengan hanya lima hidangan buah-buahan dan sayur-sayuran yang disyorkan, ia mungkin agak mencabar bagi seorang individu yang sibuk. Sebagai alternatif, mengambil makanan tambahan sekali sehari adalah cara yang selamat dan mudah dilakukan2 . Semestinya, Vitamin C Handy in Sachet ialah jawapannya!


Sesuai untuk semua yang berumur 12 tahun ke atas termasuk golongan sibuk dan aktif, pengembara, warga emas dan golongan yang berkesihatan rendah, anda boleh mendapatkan MEGA-C Plus Bioflavonoid tanpa gula tambahan dalam kotak 30 sachet yang berharga RM 55.00 setiap kotak. Ia boleh didapati di semua farmasi terkemuka di seluruh negara termasuk Caring, Guardian, Watsons dan farmasi individu.

 info lanjut, click sini : http://Biolife.2.vu/MegaCPlus

10 comments:

  1. wah bestnya vit c jenis minum ni. dah lama xambik vit c. bagus untuk kesihatan vit c ni..:)

    ReplyDelete
  2. Kaya dengan vit c yang baik utk kesihatan dan juga kulit muka kita :)

    ReplyDelete
  3. vitamin C bagus untuk badan. Sebab badan kita wanita ini perlukan vitamis c setiap hari. So far saya tak pernah cuba vit c minuman. Selalu ambil bentuk kapsul

    ReplyDelete
  4. dalam banyak-banyak vitamin C .. TB suka yang ni.. sedap dan mudha diminum .. kan

    ReplyDelete
  5. kolin dari anak dara amalkan vit c..memang elok

    ReplyDelete
  6. dana klu vitamin jenis minum n perasa buah mcmni, suka n mudah telan, tp klu yg rasa mcm sayur2 tu payah sikit rasanya...
    tp kadang lbh mudah pilih pil hehehe... nk senang keje

    ReplyDelete
  7. vit c memang wajib ambil hari hari :D

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah