Friday, April 26, 2019

Lauk Jahat....

Hi korang..
Beul la kata orang ni lauk jahat..jahat sebab apa? sebab buat makan bertambah-tambah..bila d makan banyak kang kang berat badan terus naik...bila berat badan naik mula la risau..nak fiet tak bleh...sebab ada gastric...haaaaa...ni la masalah SA...

Lst week SA beli 2 ekor ikan siakap...hari tu tengok kay IG kot ada orang masak kari ikan siakap..terus teringin...masak seekor dan seekor lagi simpan nak buat asam pedas nanti....yang best kali ni mak SA yang masakkan...air tangan mak lagi sedap kan...


Kari Ikan Siakap guna kari Mak Siti


Lawanya telur dadar


goreng sikit ikan masin...

Payah bila tekak teringin...asal tengok orang masak mesti nak buat gak...la ni teringin sambal ikan bilis kering2 dan lembab tu...nak buat tak berapa pandai lagi...korang kalau takde idea nak masak cuba la menu macam ni...memang naik selera takde kesian punya...

15 comments:

  1. Mmg sedap kak, kari tu ha lawa kan dengan be di. Mmg x padang kiri kanan

    ReplyDelete
  2. Lauk jahat..kejam..semua ada..polis ni polis tangkap lauk jahat...yang makan terpenjara dalam kekenyangan..sedar-sedar menyesal kenapa makan lebih..lagi-lagi ikan kering tu..menyampah betul la...dengan nasi panas..ulam timun pun boleh jadi..hehehehehehe.

    ReplyDelete
  3. hoho..kari tu lawan ngn ikan..memang xsdar la betambah nasi..kna plk ada ulam dgn sambal memang xigt diet dah..haha

    ReplyDelete
  4. Hadoi hai.. sedapnya lah kari tu SA.. lawan pulak ikan masin memang menambah lah makan..

    ReplyDelete
  5. fuhhhhh kari ikan memang feveret saya ni,tak abis makan ngan nasi cicah lempeng pun jadiiiii...

    ReplyDelete
  6. Kalau makanan tu kena dengan selera, memang bertambahlah. Lepas tu, stress pula bila berat badan bertambah­čśé.

    ReplyDelete
  7. Ya Allah pepagi nengoknyaaa memang jahat sungguh lauk ini !!! Arghhh nak kena masak gak ke ni namanyaaa...

    ReplyDelete
  8. Lauk pauk kat rumah mak kat kampung..laaaagi jahat. Balik je dr kampung, dagu hilang

    ReplyDelete
  9. Adeh pepagi tengok menu jahat ni terus berkeroncong perut jadinya... lauk ni semua sedap! up sepinggan nasi lagi dibuatnya

    ReplyDelete
  10. Saya tak pernah lagi masak ikan siakap tuh kari kak. Selalu buat siakap tiga rasa takpun masak stim nanti nak trylah pulak masak kari

    ReplyDelete
  11. betul tu kak. kalau mak yg masak mesti simple mestilah sedap.

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah