Saturday, May 8, 2010

RENUNG - RENUNGKAN LAH....



Bila seronok aku cari pasanganku
Bila sedih, aku cari MAK
Bila berjaya aku ceritakan kepada pasanganku
Bila gagal, aku ceritakan pada ...MAK
Bila bahagia aku peluk erat ..pasanganku..
Bila berduka aku peluk erat ..MAK
Bila nak bercuti aku bawa ...pasanganku
Bila sibuk aku hantar anak ke rumah...MAK
Bila sambut hari kekasih, aku bagi hadiah kepada pasanganku
Bila sambut hari ibu aku hanya ucapkan SELAMAT HARI IBU
Selalu aku ingat pasanganku
Selalu..MAK ingat kat aku
Bila2 setiap masa aku akan call pasanganku
Entah bila aku nak call MAK
Selalu aku belikan hadiah untuk pasangan ku
Entah bila aku nak belikan hadiah untuk MAK
Renungkan:
"Kalau kau sudah habis belajar dan dah bekerja,
bolehkah kau kirimkan wang untuk MAK?
MAK bukan nak banyak ..lima puluh ringgit sebulan pun cukup lah"
Berderai airmata jika kita yang mendengarnya...

Tapi kalau MAK dah tiada?

Berapa ramai anak yang sanggup menyuapkan Ibunya...
Berapa ramai yang sanggup mencuci muntah ibunya...
Berapa ramai yang sanggup menggantikan lampin ibunya...
Berapa ramai yang sanggup membersihkan najis ibunya...Berapa ramai yang sanggup
membuang ulat dan membersihkan luka kudis ibunya...
Berapa ramai yang sanggup berhenti kerja untuk menjaga ibunya...
Dan akhir sekali...berapa ramai yang sanggup sembahyang JENAZAH ibunya....

SAYANGILAH IBUBAPA KITA..TIADA MEREKA TIADALAH KITA DI BUMI ALLAH INI
SELAMAT HARI IBU BUAT SEMUA YANG BERGELAR IBU...
IBU ENGKAULAH RATU
HATIKU...

12 comments:

  1. yeah...
    aku pernah wat entri nieh...
    hehehe...

    ReplyDelete
  2. pengorbanan seorang ibu xmampu kita balas...

    ReplyDelete
  3. uhuk..lisa, ko buat aku rasa nak balik kampung..huhu~

    ReplyDelete
  4. akak penah wat entry about this.. tahun lepas kalau tak silap.. memang ade betol nyer kengkadang apa yg dinyatakan tu kann...

    sayangi lah ibu ada selagi mereka masih hidup! sobb.. soobb.. sedih dah tak der mommy! :(

    ReplyDelete
  5. Lisa Darling.. Sila collect award from my blog yeah! check it out! ;D

    ReplyDelete
  6. salam
    apa boleh buat
    kita semua anak mak
    alahaii..rindu lak kat mak kita
    he he..

    ReplyDelete
  7. jom ziarah sini.....hehe

    http://babygown.blogspot.com/2010/05/gaun-pertama.html

    ReplyDelete
  8. Shu
    Lisa pun sayang mak Lisa

    ceroi
    -yer..ramai yang dah buat

    Wanie
    -amboi, senyum lak dia

    Kak Yus
    -betul tu kak..terlalu banyak hingga x mampu nak balas

    Tamara Blizz
    - relax la..Lisa lagi sedih ...jom jengah mak kita..

    Neena
    -Betul tu...appreciate our mom

    cdot
    -selamat hari ibu buat akak dan semua ibu2 di malaysia

    Zulkbo
    -kalau dah rindu balik la jengah mak bro

    Hayati
    -aik...baby?Lisa lum ada baby..nanti pas kat kakak Lisa...

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah