Wednesday, April 19, 2017

Minyak Naik Lagi Laaaaa......


Hi korang..
Dah tau dah berita harga minyak naik lagi?
Walau naik sikit kesan tetap terasa...nak cakap apa lagi kan..cakap lebih2 kang kena macam-macam...senyap pun macam-macam gak nak kena hadap lepas ni kan..bukan setakat harga minyak je naik..semua benda naik harga la lepas ni..
Sejak minyak naik baru2 ni harga seketul kuih pun RM1.20 tau...seketul ok..melampau x?
Memang kena bawak mangkuk tingkat yang 5 tier tu la..untuk sarapan pagi...ngan untuk makan tengahari..semua dah makin mahal sekarang...kalau semua harga naik macam ni gaji RM5k pun tak cukup...ye tak...
SA nak belajar buat kuih la...x yah beli kuih dh..

19 comments:

  1. Bertabahlah. Lepas tu semua barang pun naik sama. Setakat bawa rm50 pergi kedai boleh dpt berapa brg je kak.

    ReplyDelete
  2. Berhuhu kat penjuru katil..cabaran oh cabaran..subhanAllah..

    ReplyDelete
  3. Memang mengganggu perancangan kewangan.. Stress dibuatnya..
    Dari cukup kepada kena bertambah.. adoilah.. kenapa dia tak buat by month, kan senang nak budget..

    ReplyDelete
  4. sejak yg update rege minyak mingguan ni..rsnya br skali turun..selebihnya naik je kan..bertabah la kita yg drive ni

    ReplyDelete
  5. sampai mls nk pikir dh SA, dulu beberapa bulan sekali, pastu hampir tiap bln naik.. ni tiap minggu naik?

    dulu myvi tuh penuh dlm RM40 lbh skrg nih RM60+ ke RM70 baru penuh...

    ReplyDelete
  6. nak salahkan siapa ya? kerajaan salahkan pembangkang.. pembangkang salahkan kerajaan.. huhuhuhu... hidup mesti diteruskan.. hadap ajelah... apa sudah jadi dengan kajian teknologi hijau.. macam slow aje progress.. sampai bila kenderaan nak bergantung pada minyak semata.. huhuhuhu..

    ReplyDelete
  7. Menduga betullah jap naik jap turun harga minyak ne

    ReplyDelete
  8. turunnya sekali je..naiknya rasanya dah berkali-kali dah ni..

    ReplyDelete
  9. dah terkena..isi minyak pagi tadi dengan harga baru.

    ReplyDelete
  10. pi stesen minyak isi ajelah.. semalam isi RM50.. hari ni isi RM50 juga.. saya belum pernah jumpa orang isi minyak mintak isi ikut liter hehehe.. tapi sebenarnya kalau isi liter le untung.. macam mana????

    harga 20/4/2017 RON 95 RM2.27 seliter..
    minta isi 3 liter... RM2.27x3 liter= RM6.81
    bayar kat kaunter RM6.80 aje.. hehehe kita dah JIMAT 1 sen..

    p/s SA ini entry untuk hadiah notebook hijau yang cantik haritu..
    http://jom-santai-aje.blogspot.my/2017/04/terima-kasih-suria-amanda.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. Isi ikut liter memang lebih jimat, tapi berapa ramai sangat yang buat kan, sebab malas nak tunggu duit baki sen2 ataupun memang nak rushing..

      Delete
  11. Nak tengok minyak turun bile dah isi penuh, kite jalan2 bawak kete kite.. Nanti minyak tu turun la setakuk demi setakuk.. Hehehe.. saje buat lawak tengah hari

    ReplyDelete
  12. Tak tau nak cakap apa dah..

    ReplyDelete
  13. Tiap minggu harga berubah2. Hanya mampu bersabor je lah. Benda keperluan, memanglah kita tak boleh nak boikot.

    ReplyDelete
  14. sedihlah tiap minggu naik harga minyak ni. perbelanjaan setiap minggu pun naik :(

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah