Monday, February 19, 2018

GLOW GELENGGANG | Merawat Ekzema, Kurap & Panau

Glow Gelenggang Dah Tak Gatal Lagi....


Hi korang...

Haaaaa....sapa ada masalah gatal? Gatal kulit eh...bukan gatal perangai..kalau gatal perangai tak dapek SA nak tolong de...percaya tak kalau SA cakap udara kita sekarang kurang sihat? Kadang-kadang takde angin tetiba kena gatal- gatal.Bukan setakat udara, persekitaran, pemakanan malah air pun boleh jadi punca datang kegatalan yang tiba- tiba. Kalau gatal aje takde apa- apa kesan takpe..ini siap berkudis kan?Baru- baru ni SA diperkenalkan dengan produk Glow Gelenggang yang merupakan sabun dan minyak. Mula- mula dapat produk ni macam pelik apesal bau wangi sangat kan...bau macam caramel dan rasa terpanggil nak kunyah-kunyah...Riupanya sabun uolls...hehehe..SA suka jer bab- bab produk yang berasaskan herba ni..kalau zaman dulu ada masalah kudis ke, gatal- gatal kulit semua sibuk balik kampung cari daun gelenggang kan...sekarang tak payah susah- susah..ada jer jual dalam bentuk sabun dan minyak herba dah...senang kan?


Kajian pakar dalam penilaian makmal mendapati Daun Gelenggang (Cassia Alata) sangat berpotensi sebagai antiseptik dan memiliki ciri-ciri sangat mengagumkan dalam penyembuhan luka. Gelenggang ini juga dipanggil sebagai “Ringworm Bush” kerana sifatnya yang sangat berkesan ke atas kulat (fungicidal), untuk merawat kurap (ringworm), panau dan lain-lain jangkitan kulat kulit. Ia juga mampu merawat Mild Eczema dengan penggunaan yang konsisten.



Glow Gelenggang di formulasi daripada 100% bahan semulajadi dan bebas kimia dan  steroid. Produk Glow Gelenggang terbahagi kepada dua jenis iaitu sabun herba dan minyak herba. Sabun ini boleh digunakan setiap kali mandi dan boleh jer digunakan di muka dan seluruh anggota badan 2-3 kali sehari secara konsisten.Kalau korang nak tau, herba gelenggang ni memang power sebagai agen anti-kulat & anti-bakteria.Ianya memang berkesan untuk hilangkan gatal-gatal. Dan inilah satu-satu nya formula sabun herba yg paling banyak sekali minyak yang premium. Kenapa? Kerana minyak akan 'kunci' lapisan kelembapan dari tersejat. Sebab itulah sabun herba ini TIDAK KERING, TIDAK PEDIH dan TIDAK RENGSAKAN kulit. Korang tak perlu risau kerna korang tidak akan rasa kulit korang berminyak tetapi lebih kepada lembap sahaja.






Kandungan utama dalam produk Glow Gelenggang ini ialah:
  • Herba Gelenggang - Bertindak sebagai anti kulat
  • Habbatus Sauda - Bertindak untuk mengurangi radang dan mempercepatkan proses luka luar
  • Argan Oil - Menjadikan kulit lebih halus dan licin serta menyerap dengan baik ke dalam kulit
  • Olive Oil - Bertindak sebagai pelembap yang kekal lama pada kulit
  • Susu Kambing - Berfungsi untuk mencerah, melembut, melembap dan mencegah kulit dari menjadi kasar, kering dan kusam
  • Crystal Menthol - Bersifat antiseptik yang membantutkan pertumbuhan bakteria serta mempunyai kesan dingin bagi memberi kelegaan ke atas kulit.


Pengalaman SA menggunakan sabun herba Glow Gelenggang, SA takde masalah resdung, panau dan gatal- gatal kulit..tapi SA ada masalah jerawat yang melampau hujung tahun lepas. Semua gara- gara perubahan hormon. So sejak dapat sabun herba ni SA gunakan juga sebagai pencuci muka. Tekstur sabun yang tidak mudah benyek membuatkan SA terasa jimat sangat. Bau sabun yang sangat wangi bagai caramel buat SA rasa tenang. Alhamdulillah masalah jerawat besar- besar tu hilang setelah 2 minggu guna secara konsisten. Kulit muka pun jadi sangat lembut. Bekas- bekas jerawat pun dah mula pudar. Takde hitam- hitam dah. SA gunakan juga untuk badan dan memang masalah jerawat badan hilang..best betul.. SA sangat- sangat rekemen pada korang untuk gunakan Sabun Herba Glow Gelenggang ini. 



Khas buat follower dan pembaca blog Suria Amanda, dapatkan diskaun RM10 dengan pembelian Sabun Herba dan Minyak Herba Glow Gelenggang dengan memasukkan Kod Diskaun : SURIA10

Sekiranya berminat untuk mendapatkan produk GLOW GELENGGANG, boleh hubungi:

WhatsApp: 014-5445951

38 comments:

  1. Bagus skrg ni banyak produk menggunakan bahan-bahan organic..
    selamat untuk kulit..

    ReplyDelete
  2. Best guna gatal ksna gigit nyamuk dah kurang sikit..

    ReplyDelete
  3. serasi dengan saya dan Daim kak. Best pakai sabun n minyak Glow Gelenggang ni

    ReplyDelete
  4. Tak mudah sebenarnya nak mencari produk yang sesuai untuk kulit sensitif. Sebab kulit ika, memang sensitif sangat. So, banyak try and error produk dari tradisional sampai la ke ubat doc. Maybe produk ni okay. Kena cuba dulu. Thankyou for sharing kak SA :)

    ReplyDelete
  5. takut gak nak cuba sebab takut pedih,kalau tak pedih anytime bole pi beli ni

    ReplyDelete
  6. Hari2 ana pakai sabun dengan minyak gelenggang ni kak. So far Alhamdulillah serasi. Gatal2 kulit pun makin berkurang.

    ReplyDelete
  7. Hari2 ana pakai sabun dengan minyak gelenggang ni kak. So far Alhamdulillah serasi. Gatal2 kulit pun makin berkurang.

    ReplyDelete
  8. Dulu pernah kena masalah gatal2 kulit tapi dah sembuh... cuma ambil masa lama juga guna losyen. Nampaknya produk ni bagus sbb bahan2 organik dan mmg bagus utk kegunaan harian juga terutamanya cuci muka dan menjaga kesihatan kulit. Kena ada juga ni sbb mudah klu ada apa2 masalah gatal2 atau alahan kulit nanti.. thanks sharing SA :)

    ReplyDelete
  9. Kak Sue suka bau produk nie SA.. wangi kan. Zaman sekarang senang semua ada siap dah kan, kalau dulu jenuh cari daun gelengang kan nak ubatkan panau..

    ReplyDelete
  10. menarik ni! Pertama kali dengar 'gelenggang'. Bolehlah cuba nanti sebab ramuannya pun daripada bahan-bahan organik. Rasa selamat dengan bahan2 begini lagi.

    ReplyDelete
  11. Dah pakai dah nak habis dah sabunnya hehe kita bawa mandi, sebab bau dia harum macam coklat memang taknak keluar dari bilik air jadinya.. dismaping bau coklat tu dapat juga rawat masalah kegatalan kulit juga.

    ReplyDelete
  12. ha..memang bagus sangat produk ni. Hilang segala masalah kulit gatal-gatal pulak-pulak kte memang ada resdung. Dah la wangi produk ni.

    ReplyDelete
  13. Alaa sukanya tengok packaging dia. Comel habis. Bagus juga produk ini merawat eczema dan masalah kurap.

    ReplyDelete
  14. Banyak jugak baca review pasal produk glow gelenggang ni. Macam best jer sebab ramuan dia dari herba kan. Packaging pon cute.

    ReplyDelete
  15. cantik sangatlah packaging dia kak. rata-rata blogger review best pasal produk ni. nanti kita nan try!

    ReplyDelete
  16. Amboi sampai ke celah2 kelapa yer produk ini di photoshoot kan. Hahaha. Banyak ya kelebihan menggunakan produk ini. Nak cuba jugaklah nanti. Thanks sharing this info ya

    ReplyDelete
  17. wah first time dengan gelenggang.. herba rupanya.. baguslah produk2 seperti ni.. tapi nak taulah berapa lama masa yang diambil ya untuk lihat keberkesanan produk ni?

    ReplyDelete
  18. Mcm best je nak cuba.. Ada masalah kulit benornya.. Hehe.. Baca info SA share ni, rasa nak try sbb dia guna bahan2 sumber alam.. Which is i like...

    ReplyDelete
  19. Wah teirngat zaman kecik dulu kalau ada gegatal kat badan pasti mama amvil daub gelenggang ni.

    Sekarang mudah la kalau dah ada produk sebegini di pasaran. Tak payah sesusah cari daun ni

    ReplyDelete
  20. comel je packaging nya. daun gelenggang ni memang banyak khasiat terutamanya mengubati kulit yang bermasalah. kalau guna cara manual, kena cari daunnya. mudah bila ada produk macam glow gelenggang ni, beli dan boleh apply terus.

    www.maisarahsidi.com

    ReplyDelete
  21. Macam manalah sabun bau coklat ye? Ramai juga review produk Glow Gelenggang ni. Pertama kali dengar juga ni. Sabun tu kita potong kecil sebab sayang kalau lembik kene air..Boleh syor pada kawan-kawan yang ada masalah kegatalan kulit :)

    ReplyDelete
  22. Menarik... Ni lah pertama kali LeYa dengar.. Mesti kena cuba ni.. Sebab LeYa dan seluruh family memang ada masalah kulit gatal-gatal...

    ReplyDelete
  23. Kekadang udara kering both menyebabkan kulit kering dan gatal. Next time nak try Glow Gelenggang. Nak cuba jugak.

    ReplyDelete
  24. Tak sabar nak guna produk Glow Gelenggang ni. Sesuai untuk masalah kulit macam Lia yanh sensitif ni. Haritu tertanya eh produk apa ni sebab nama macam fun skit nak sebut. Rupanya banyak khasiat.

    ReplyDelete
  25. I m keen to try it because I got ekzema on my arms and its bothering me.

    ReplyDelete
  26. First baca tadi gegendang haha comel je nama dia .. best je khasiat dia , tq for share

    ReplyDelete
  27. kalau untuk kanak-kanak boleh tak eh...emmm...

    ReplyDelete
  28. Banyak kelebihan ni. Boleh lah try nanti, Nani ada masalah resdung.

    ReplyDelete
  29. I have read a lot of this product and really bring into my attention to buy this. Sinus really killing me and wanna get rid of it.

    Racheal

    ReplyDelete
  30. Best guna ni kak SA. Aina pakai dekat muka yg naik jerawat, jerawat mengecut rasanya

    ReplyDelete
  31. This is the first time i heard about this product. That's good it works on you, dear!

    ReplyDelete
  32. Didn't know about this product. Will tell friends about this.

    ReplyDelete
  33. cantik packaging.okaylah kalau nak cuba produk bagus ni.

    ReplyDelete
  34. banyak produk organik sekrang, tak yah nak risau dah kan SA bila nak guna.

    ReplyDelete
  35. Moga mereka yang ada masalah kulit cepat sembuh hendakNYA.

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????
Comment Yang Elok- Elok Aje Ye......

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah